Explozia de pe navă – Ciolacu o scaldă cu mina

Premierul Marcel Ciolacu a declarat miercuri că, în cazul exploziei care a avut loc pe nava comercială Seama, sub pavilion Togo, ipoteza unei mine pare să fie „mai aproape de adevăr”, dar apoi a nuanțat.

Ciolacu a spus că, în cazul exploziei care a avut loc pe nava comercială Seama, sub pavilion Togo, are loc „o desfăşurare de forţe majoră” din partea Ministerului Apărării pentru a se stabili adevărul.

„În acest moment se analizează care este cauza efectivă. (…) E o desfăşurare de forţe majoră din partea MApN, în coordonare cu Ministerul Transporturilor, ca să se afle foarte repede adevărul”, a spus Marcel Ciolacu.

Precizările au fost făcute în cadrul unei conferinţe de presă desfăşurate la Ministerul Transporturilor, după ce ministrul Sorin Grindeanu a menţionat că MApN a trimis în zonă o navă cu scafandri care vor cerceta cauzele exploziei. Aceştia vor stabili dacă a fost vorba despre o mină sau o explozie la sala maşinilor, după cum a arătat Grindeanu.

Ciolacu a precizat iniţial că prima ipoteză pare a fi „mai aproape de adevăr”, dar ulterior a revenit cu clarificări, subliniind că s-a referit la varianta unei explozii în sala motoarelor.

„Haideţi să aşteptăm exact ce ne spun cei de la Ministerul Apărării. Nu este pusă în pericol navigaţia pe canalul Sulina. Dimpotrivă, nava era la ape adânci, deci nu sunt probleme din acest punct de vedere. Chiar o intervenţie în timp real, de excepţie, a tuturor celor implicaţi”, a afirmat premierul.

Şeful Executivului a felicitat Ministerul Transporturilor şi Ministerul Apărării pentru faptul că au avut „o intervenţie rapidă”.

„Eu am fost informat azi dimineaţă, la ora 6,05. Cum era şi normal, s-au coordonat foarte bine cei doi miniştri şi cu instituţiile subordonate. Nu avem nicio victimă”, a spus acesta.

Nava „Seama” transporta ciment şi se îndrepta spre canalul Bîstroe, dar în apropiere de zona Sulina la bordul acesteia s-a produs o explozie. Deflagraţia a fost atât de puternică încât comandantul a decis abandonarea vasului şi a cerut sprijinul Căpităniei Portului Sulina.

Echipajul navei a fost adus la Sulina de Garda de Coastă şi Agenţia de Salvare Vieţi Omeneşti.

Deocamdată nu se cunosc cauzele exploziei. Aceasta ar fi putut fi provocată de o defecţiune de pe navă sau de impactul cu o mină marină.

Un puitor de mine având la bord o grupă de scafandri specializaţi în căutarea minelor se deplasează în zonă pentru cercetări.

Căpitănia Zonală a început o anchetă pentru a stabili cauzele naufragiului.

Vasul este scufundat pe jumătate şi nu afectează accesul pe canalul maritim Sulina.

Ulterior declarațiilor lui Ciolacu, Autoritatea Navală Română (ANR) a anunţat că nava sub pavilion Togo care a suferit o explozie, miercuri dimineaţă, a fost remorcată de o ambarcaţiune a Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos către Golful Musura şi a fost eşuată în siguranţă.

Potrivit unui comunicat de presă, operaţiunea s-a finalizat în jurul orei 15.00. Se va monta un baraj antipoluare în jurul navei pentru a proteja zona de eventualele scurgeri de hidrocarburi. Navigaţia nu a fost afectată din cauza incidentului.

Totodată, Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Constanţa a deschis un dosar de urmărire penală în rem sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de: distrugerea ori avarierea unei nave ori a încărcăturii acesteia; plasarea pe o navă a unui dispozitiv, obiect ori a unei substanţe apte să distrugă nava sau să cauzeze acesteia ori încărcăturii pagube de natură să pună în pericol siguranţa navigaţiei.

„Vă reamintim că la ora 6.50 nava sub pavilion Togo a raportat o explozie în zona compartimentului maşina şi s-a solicitat abandonul navei. Cargoul se afla la aproximativ 7 Mm est de canalul Sulina la momentul producerii deflagraţiei. Autoritatea Navală Română prin intermediul MRCC a solicitat de urgenţă asistenţa navei ARSVOM SAR Ares şi a unei nave aparţinând Poliţiei de Frontieră pentru salvarea celor 12 membri de echipaj. Salvatorii au ajuns imediat la locul incidentului, iar echipajul a fost preluat în siguranţă şi transportat în Portul Sulina”, se mai spune în comunicat.

Nava cargo Seama are lungimea de 90 metri şi lăţimea de 14 metri. Aceasta a ajuns în rada Portului Sulina în data de 12 septembrie şi aştepta intrarea pe canalul Bîstroe.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

11 Comentarii

  1. „ipoteza unei mine pare să fie „mai aproape de adevăr”…”

    mereu aproape ! Nava nu se afla in apele teritoriale ukraine ? Unul de la Marina s-a exprimat astfel …

  2. Daca s-ar fi petrecut la Rouen (Franta), as fi zis ca e mîna lu’ Basila …

  3. Ciolacu, ca de obicei, vorbeste prostii. Cum putea ajunge o mina sub vapor? Explozia s-a produs in sala masinilor. Cred ca echipajul s-a temut sa nu explodeze ” cerealele ” din cala.

  4. Aloooo, politia! Au evadat papagalii mincinosi care agita spiritele intre cetateni, mai e valabila legea 61/1991 cu deranjarea linistii publice, incitare la minciuni prin manipulare, agresivitate psihica practicata de cei doi papagali? Urgent masuri exemplare!

  5. LOCAL, SE VORBESTE DESPRE O EXPLOZIE IN INTERIORUL NAVEI..NU MINA, NU DRONA SI NU MINCIUNILE VOASTRE DE CONJUNCTURA…CARA CEREALELE PESTE ARMAMENT DE DUDUIE DUNAREA…SIKTIR MINCINOSILOR! PRESEDINTE MINCINOS CU DRONA PHOENIX SI GRUP INFRACTIONAL ORGANIZAT POLITIC GATA SA MINTA, SA INSELE SI SA TERORIZEZE POPULATIA LOCALA! EXPLOZIA A FOST IN INTERIOR!!! ASADAR CE A EXPLODAT? CEREALA LUI ZELENSKI SAU BOMBARDEAUA TRAFICANTILOR?

  6. Cel puțin Ciolacu lasă o portiță deschisă! Cică „mai probabil” a fost o mînă ucraineană !

  7. Întâi a fost o navă cu cu țagle laminate care s-a scufundat după ce au pus-o de-latul Canalului. Acum e cu CIMENT, peste care a dat apa și beton s-a făcut. Au “explodat-o” prea repede în ape adânc încurcând planul prieteniei ucrainenilor, plan care era să blocheze din nou brațul Sulina.

  8. Eu zic ca, a explodat prețul cerealelor în cala și dat fiind ca urma sa explodeze și cel a semințelor de floarea soarelui, echipajul a părăsit nava care, momentan se afla în depresie. Singurătatea, bat-o vina. In ce stare poate aduce navele aflate sub pavilion Togo.
    Va imaginați ce ar fi fost dacă explodau toate semințele de grâu și adăpostul antidrona nu ar fi fost adus la standarde UE? Ar fi avut sute de victime in randul importatorilor de boabe 7.62, cu tot cu tocătoarele de știuleți ce urmau sa se desfășoare pe câmpiile și dealurile Ucrainei. Așteptăm un raport al MAN care sa fie prezentat la NATO și la ONU în cadrul unei sesiuni deschise la culoare.

  9. Nu vă e rușine, cât mai suportați să-și bată joc de voi banditul de la kiev!…
    Auzi ciment!…

  10. Se poate observa firma sparturii. Daca tabla e indoita spre exterior explozia a fost din interiorul navei. Posibil sa fie o drona ucrainiana sa ajute pe evvreu bandit la ONU.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.