Firmele străine au investit în publicitate la CM 2010 peste 40 miliarde de dolari

Salarii de zeci de milioane, cote de piaţă de alte câteva sute de milioane şi profituri substanţiale – acestea sunt doar câteva din motivele pentru care fotbalul este acuzat că sfidează criza economică.

Şi pentru ca opinia să devină generală în această privinţă, presa internaţională dezvăluie cifrele impresionante alocate publicităţii de către firmele implicate în campionatul mondial din Africa de Sud.

La debutul Cupei Mondiale din Africa de Sud, majoritatea specialiştilor anunţa o avalanşă de premiere, mai mult sau mai puţin spectaculoase. De asemenea, estimările privind veniturile FIFA din urma acestui turneu final ajungeau la suma de circa 3,3 miliarde dolari. Rapoartele financiare ale evenimentului din această vară nu au contenit să uimească lumea, aflată în plină criză economică.

Cea mai recentă sumă care a fost dezvăluită cu privire la campionatul african este cea cheltuită de firme de pe întreg mapamondul pentru a fi vizibile pe parcursul turneului. Calculele specialiştilor internaţionali au scos la iveală cifra de 43,5 miliarde de dolari pentru publicitatea de la campionatul mondial din Africa de Sud. Cea mai agresivă campanie de marketing de la evenimentul din această vară a avut-o, până acum, firma chineză de panouri solare Yingli Solar.

Nici Yahoo nu s-a lăsat mai prejos, oferindu-i celebrului David Beckham aproximativ 10 milioane de dolari pentru un jurnal de cupă mondială zilnic. Economiştii au lăsat deoparte asociaţii şi partenerii oficiali ai FIFA şi comitetului de organizare, aceştia beneficiind cel mai mult de pe urma organizării unui turneu final.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.