Fractură în UE în problema embargoului pe țițeiul rusesc 

Uniunea Europeană vrea să meargă dincolo de propunerea de a interzice gradual importurile de petrol din Rusia având în vizor capacitatea Moscovei de a vinde ţiţei şi produse rafinate oriunde în lume. Blocul comunitar vrea să interzică navelor şi companiile europene să ofere servicii legate de transportul de ţiţei rusesc la nivel global,  relatează Bloomberg.
O astfel de decizie are potențialul să fractureze și mai mult unitatea UE, pentru că pe lângă obiecțiile pe embargoul fizic de țiței din Rusia de la Ungaria, Slovacia, Cehia, acum sunt obiecții pe embargoul de servicii asociate din sud, de la Grecia și Cipru, spune Euractiv Russia’s sixth sanction package opens EU’s Pandora’s Box. Dacă UE va sancționa și servicii asociate importului de țiței din Rusia, acest lucru afectează companiile de shipping ce operează marile petroliere, or Grecia este cunoscută ca un mare armator al lumii iar Cipru este un centru financiar pentru industria asigurărilor aferente transporturilor navale.
Pentru a intra în vigoare, cel de al şaselea pachet de sancţiuni propus de Comisia Europeană va trebui să fie aprobat de toate cele 27 de state membre.
Ambasadorii statelor membre la UE vor analiza miercuri aceste planuri, care includ şi un embargo privind importurilor de ţiţei brut rusesc în decurs de şase luni şi interzicerea importurilor de produse petroliere rafinate la finele lui 2022.
Asigurarea navelor este o componentă crucială pentru transportul materiilor prime la nivel global. Cei care închiriază o navă insistă ca vasul să aibă o asigurare pentru daune, care îi protejează faţă de riscul unor scurgeri de petrol, în cazul cărora costurile se pot ridica la miliarde de dolari. Pentru mărfurile pentru care nu sunt acoperite de asigurare, tranzacţiile se pot opri. O astfel de soluţie a fost utilizată în trecut de SUA şi Europa pentru a limita exporturile de petrol iranian.
Potrivit documentului consultat de Bloomberg, propunerile Comisiei Europene ar interzice transportul, inclusiv transferurile de tip ship-to-ship, către ţările terţe „de petrol şi produse petroliere care provin din Rusia sau au fost exportate din Rusia, de către orice vas sub pavilion al unui stat membru sau care este deţinut, închiriat, operat sau altfel controlat de un stat membru sau de orice persoană juridică, entitate sau organism încorporat sau constituit în conformitate cu legislaţia unui stat membru”.
Interdicţia s-ar extinde şi la furnizarea „direct sau indirect, de asistenţă tehnică, servicii de brokeraj, finanţare sau asistenţă financiare şi orice alte servicii care au legătură cu transportul, inclusiv prin transferuri de tip ship-to-ship, către ţările terţe de ţiţei şi produse petroliere care provin din Rusia sau au fost exportate din Rusia”, se mai arată în documentul care ar putea să sufere unele modificări înainte de adoptare.
Aceste restricţii ar urma să includă şi serviciile de asigurări, susţin doi oficiali europeni care au dorit să îşi păstreze anonimatul.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Mihai Soare 1084 Articole
Author

4 Comentarii

  1. Astia de la UE sunt drogati. I-au drogat americanii si i-a facut sa joace IMPOTRIVA Europei, dar IN FAVOAREA AMERICANILOR.

  2. Corupta incompetentă și slugarnică von der Leyen urSula și gașca ei șoroșizdă pun Europa la pămînt!
    Islamizanta merkelitză a băgat 1,7 milioane de musulmani în Europa într-o singură tranșă la cererea $oroșului, asta falimentează economic uniunea „cea mai de succesuri” în doar 2 ani!
    U.E. LA GUNOI!

  3. Si d-l Johanis este de acor cu aceste masuri indiferent cat va costa benzina si motorina la noi ca de pe popor se poate trage mai multe randuri de piele ca cica si noi suntem in UE.Macar ungurii au un prim minitru ca lumea ca restul conducatorilor al statelor ue nu valoreaza doi bani toti la un loc.Ne taiem craca de sum noi singuri cu adoptarea acestor masuri cu girul politicienilor nostri desigur.

  4. Doamnelor, domnilor, dragi cititori, se pare ca într-un orizont de maxim un an, persoanele obișnuite, majoritatea angajaților de la privat, cei mai multi dintre pensionari, nu vor mai putea utiliza vehicule ce funcționează cu petrol.Multe firme de transport vor falimenta.Preturile bunurilor transportate vor creste. Pentru cine își amintește de cozile la „benzina” din anii 80 si de drumurile goale , ar trebuii sa fie o bucurie. Sunt semne de întoarcere la………tinerețe.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.