Greva ceferiștilor: sute de trenuri oprite și sute de minute de întârzieri

Un număr de 266 de trenuri – de călători, private şi de marfă – au fost oprite vineri dimineaţa, în urma grevei de avertisment declanşate de ceferiştii de la infrastructură, informează Blocul Naţional Sindical (BNS).

„Blocul Naţional Sindical, prin afiliaţii săi – Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane şi Federaţia ELCATEL – a strâns pentru greva de astăzi 17.000 de semnături de la angajaţii CFR Infrastructură, iar în acest moment sunt oprite un număr de 266 de trenuri (de călători, private şi de marfă)”, afirmă BNS, într-o informare.

Trenurile de călători înregistrau sute de minute de întârzieri la sosirea şi plecarea din Gara de Nord, în urma grevei de avertisment declanşată vineri dimineaţa de ceferiştii din infrastructură, potrivit tabelei de Sosiri şi Plecări.

Cea mai mare întârziere (180 de minute) o are trenul IRN 1742 Satu Mare – Bucureşti Nord, care trebuia să ajungă în Gara de Nord la ora 7:59. Acesta este urmat de IR 1658 Bacău – Bucureşti Nord, cu o întârziere de 135 de minute, şi de R 5012, de la Buzău, şi RE 11632, de la Braşov, ambele cu o întârziere de 130 de minute.

Tot 135 de minute de întârziere au şi trenurile 10050 Buzău – Bucureşti Nord, IR 1658 Bacău – Bucureşti Nord şi IR 1570 Galaţi – Bucureşti Nord, iar 100 de minute consemnează RE 9252 Piteşti – Bucureşti Nord şi RE11614 Craiova – Bucureşti Nord.

RE 11612 Craiova – Bucureşti Nord are 125 de minute de întârziere, iar RE 11030 Braşov – Bucureşti Nord şi IC 538 Braşov – Bucureşti Nord câte 120 de minute.

R 10262 de la Pietroşiţa va sosi în Gara de Nord cu 120 minute de întârziere, iar 70 de minute au R 13195 Bucureşti Obor – Bucureşti Nord şi R 8122 Slobozia Veche – Bucureşti Nord.

Şi călătorii care pleacă din gara Bucureşti mai au de aşteptat. Astfel, spre Constanţa, se pleacă mai târziu cu 105 minute (IC 538), cu 100 de minute (IR 11681 şi IR 1585) şi, respectiv, 80 de minute (IR 683).

Trenul RE 11631 va pleca spre Braşov cu 100 de minute de întârziere, iar spre Buzău trenurile R 5013 şi RE 10051 au întârzieri la plecare de 90 de minute.

RE 11031 Bucureşti – Braşov are la plecare o întârziere de 65 de minute, iar R10263 spre Târgovişte – 50 de minute.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi CFR Călători nu au oferit nicio informaţie despre numărul trenurilor oprite în staţii în timpul grevei de avertisment şi nici cu privire la întârzierile la sosiri sau plecări.

Potrivit conducerii ANPC, călătorii au posibilitatea de a solicita banii înapoi pe bilete.

„Recomandările ANPC ar fi să solicite operatorului economic, în cazul de faţă CFR, rambursarea tichetelor pentru a-şi putea redirecţiona banii pentru achiziţionarea unor alte variante de transport. Din păcate, astfel de situaţii intră în categoria celor neprevăzute. Este dreptul consfinţit de a se organiza astfel de proteste”, a declarat pentru Agerpres, Horia Constantinescu.

Totodată, şeful ANPC a precizat că şi-ar dori o mobilizare asemănătoare a angajaţilor în legătură cu modul în care sunt igienizate vagoanele şi condiţiile oferite consumatorilor.

„Mie mi-ar fi plăcut ca recepţiile făcute în legătură cu modul în care sunt igienizate vagoanele să conducă eventual la o mişcare de protest similară. Se pare că departamentul care pune pe genunchi viza cu vagoane curăţate în condiţiile în care acestea sunt într-o avansată stare de infecţie aşa cum am arătat în perioada trecută, ar trebui să dea foarte mult de gândit atât lucrătorilor, cât şi conducerii CFR pentru că acolo încă sunt semnate recepţii ce arată că vagoanele au fost igienizate, dar acestea, în cel mai fericit caz, pot fi denumite insalubre. Într-una dintre acţiuni la care am participat şi eu am identificat trei lucrători ai societăţii însărcinaţi cu curăţarea câtorva zeci de vagoane pe zi, aveau în dotare două găleţi şi trei mopuri şi două cârpe şi noi trebuia să credem că au curăţat într-o oră suprafaţa echivalentă cu 10-15 apartamente. Ştim că acest lucru este imposibil cu trei lucrători. Repet, mi-ar plăcea să văd aceeaşi mobilizare a lucrătorilor CFR, poate chiar a celor care semnează pe genunchi aceste recepţii, dându-şi seama de ceea ce lasă în circulaţie pentru semenii lor, pentru consumatori”, a subliniat Horia Constantinescu.

Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane şi Alianţa Sindicală a Federaţiilor „Drum de Fier – Elcatel” au declanşat, vineri dimineaţa, o grevă de avertisment, între orele 7:00 – 9:00, iar trenurile sunt oprite în acest interval orar.

Potrivit Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane, greva de avertisment vrea să atragă atenţia asupra „unor teme care nu mai pot fi ţinute în mape, pe holurile Ministerului Transporturilor sau ale Guvernului”.

Printre motivele care stau la baza deciziei de organizare a grevei de avertisment se află: lipsa bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul în curs, ceea ce conduce inevitabil la un blocaj generalizat în sectorul feroviar, dar şi lipsa finanţării strategice şi coerente a căii ferate.

CFR Călători precizează că salariaţii companiei nu participă vineri la greva de avertisment, însă aceasta ar putea afecta în cele două ore de protest circulaţia anumitor trenuri operate de CFR Călători, dar şi de alţi operatori feroviari.

„Referitor la greva feroviară ce a fost anunţată doar în spaţiul public pentru data de 15.09.2023, în intervalul orar 07:00 – 09:00, de către un sindicat feroviar, CFR Călători face următoarele precizări: greva feroviară a fost anunţată doar în spaţiul public de către un sindicat feroviar şi priveşte salariaţii CNCF CFR SA; salariaţii CFR Călători nu participă la această grevă; conform informaţiilor din spaţiul public, această grevă feroviară este una de avertisment şi ar putea afecta, în intervalul orar 07:00-09:00, circulaţia anumitor trenuri, operate de CFR Călători, dar şi de alţi operatori feroviari”, spune transportatorul feroviar naţional de călători, într-un comunicat postat pe site-ul companiei.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

6 Comentarii

  1. Sute de trenuri goale au fost oprite S-a facut economie

  2. Totuși, Ce este cel mai la indemâna românului in rahat pân la nas,. Păi să nu se agite și să urle după bani,.. E cel mai sjmplu..De nu ești mulțumit cu salariul,..poți schimba locul de muncă,. e recomandat,.De ai pagube, păi există asigurare și societăți de asigurare, la discreție,. De ce să vină statul din buget să te proptească,.. devreme ce ești bou,..

  3. Inca au noroc muncitorii de la CFR. Inca nu are curaj statul sa aplice metodele de la greva din ’33.
    Inca…
    Dar acel moment nu e departe. Statul nu-si mai reprezinta propriii cetateni. Demult. Dureaza doar pana isi da masca jos.

  4. După rezultatele muncii efectuate,.. i-aș trimite șa cerșit,. Salariul se dă după o muncă efectuată performant, profesionist.. Salariu doar pentrucă ești român nu poți primi.. iar de primește o masă de imbecili, revoluționari sau patrioți nesimțiți, atunci ai rezultatele de azi..și te duci in faliment statal..pe urmă să te văd de la cine vrei bani..

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.