Jumătate dintre transportatori riscă falimentul în 2-3 luni

Jumătate din companiile care au activități de transport rutier internațional nu vor rezista dacă epidemia de coronavirus va atinge punctul maxim în Europa în următoarele două-trei luni, relevă un sondaj făcut de către Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) la punctul de frontieră Nădlac 2. Conform sondajului, dacă epidemia cu noul coronavirus va atinge punctul maxim în Europa în următoarele 60-90 de zile, 52,6% din firmele chestionate au răspuns că ar avea resurse să-și mențină activitatea doar pentru 30 de zile, 26,3% între 30-60 de zile și numai 10,5% din firme și-ar permite menținerea activității pentru o perioadă mai mare de 90 de zile.

UNTRR solicită Guvernului asigurarea de facilități suplimentare pentru șoferii profesioniști în zonele aglomerate, în special în cadrul punctelor de trecere a frontierei, pentru a limita riscul de infecție cu Covid – 19 (noul coronavirus).

Prin natura muncii prestate, șoferii profesioniști au o activitate extrem de mobilă, iar transportul rutier internațional interconectează toate economiile statelor membre și toate sectoarele economice ale UE. Astfel, riscul ca șoferii profesioniști să fie expuși la infectarea cu noul coronavirus este mai ridicat, iar autoritățile române ar trebui să ofere facilități suplimentare în cazul acestora, inclusiv realizarea unei campanii de informare punctuale care să ofere sfaturi special adaptate șoferilor.

Ca măsuri de ajutor din partea statului, firmele de transport rutier au solicitat amânarea plății ratelor la leasing, credite etc., suspendarea plății contribuțiilor sociale pentru angajați, plata de indemnizații suplimentare pentru șoferii care sunt plasați în carantină și suspendarea plății ratelor la creditele ipotecare pentru angajații din companiile afectate.
UNTRR solicită Guvernului României să întreprindă demersuri pe lângă Comisia Europeană și Guvernul Italiei în vederea aplicării unei derogări temporare de la interzicerea efectuării repausului săptămânal normal în autovehicul, conform Reg. (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziții ale legislației sociale în domeniul transporturilor rutiere. Astfel, șoferii vor fi mai izolați și posibilitatea de a se infecta cu noul coronavirus este mai redusă dacă își efectuează repausul săptămânal normal în autovehicul și nu la hotel.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4634 Articole
Author

3 Comentarii

  1. Soferii de tir pot circula…. cu conditia sa nu coboare din tir la incarcarea si descarcarea marfii decat in statii amenajate special pentru ei si cu control medical si aparate de desinfectie…Aici este decizie europeana.

  2. Oricum, prea multe sanse pentru tiristii romani nu erau, de acum, nici atat! „Competitia” guristilor lacomi nu are limite!

  3. Acum se vede cat de paguboasa a fost politica guvernelor din ultimii 30 de ani in privinta cailor de transport. Au abandonat caile ferate, falimentand SNCFR si lasand in paragina infrastructura si au dirijat transportul pe sosele, nici alea potrivite pentru asemenea trafic. Tarile din Vest au avut grija sa-si dezvolte permanent caile ferate. Germania, de exemplu, investeste acum peste 50 de miliarde de Euro pentru reteaua efroviara. Noi ne scarpinam la ceafa si ne vaicarim folcloric.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.