Justiție prin afirmații 

Tot mai mult justiția din România se situează în zona afirmațiilor, astfel înțelegând sistemul să se poziționeze în eludarea legii. Un asemenea cadru procesual arată însăși reminiscența ideologic totalitară dezvoltată strategic pentru crearea unei caste cu privilegii în exercitarea abuzului. Așa cum rezultă din nenumărate mărturii, dovezile au fost practic anulate în judecarea cauzelor altceva fiind prioritar. Comenzile privind soluțiile, par să fie din aceeași direcție, provenind dintr-un centru de comandă constituit indubitabil.

Raportul GRECO are în principal un obiectiv fără o analiză a situației justiției: desființarea Secției pentru Infracțiunile din Justiție. La prima vedere, justificarea unui interes pentru această chestiune pare întemeiată, fapt care constituie miza publicității. Însă raportarea la situația justiției din România în perspectiva reformării acesteia, nu se poate face sub niciun chip în lipsa unei legi privind răspunderea magistraților. DNA -ul a eșuat dovedindu-se a fi un veritabil instrument politic, compromițând însuși Ministerul Public, aflându-se în situația unei instituții care nu poate fi decât desființată.

Raportul GRECO la fel cu MCV-ul sunt desincronizate prin filtru politic al abordărilor și chiar electoral. Corupția din România nu poate fi transformată în altceva decât este, o sferă a infracțiunilor. Raportul GRECO nu se exprimă asupra paralelismului pe care l-a reprezentat DNA, fondul pe care s-a creat statul paralel. Pronunțarea pe aspecte convenabile statului paralel arată că atât MCV -ul, și mai nou raportul GRECO, susține o perfectă coordonare a unor structuri interne pentru conservarea forțelor care atentează la democrație și statul de drept în România.

SIJ poate fi contestată de la Bruxelles, și de la București, cu elemente propagandistice, însă deloc întemeiate. Situația justiției din România trebuie analizată prin delirul nelegalității care a devenit literă de lege, situație generalizată. Iresponsabilitatea magistraților, tradusă în capcana formulării, ei și Dumnezeu, ar trebui reformulată în sensul suveranității legii, cu implicarea constituționalității și clarității normative și cu sancțiuni severe.

Raportul GRECO este în mod regretabil unul politic, așa cum sunt multe semnale care privesc situația noastră internă, statul paralel încercând să supraviețuiască. Desființarea SIJ ar putea avea loc la capătul unui proces deocamdată anevoios de reformă a situației, care de fapt și de drept, ar putea fi simplificat prin legea răspunderii magistraților. Invocarea unei legi privind sancțiunile, care în fapt este momentan Legea 303/ 2004, este apă de ploaie. Nu există nici măcar o dovadă că ea poate fi operațională și ca ar avea eficiență în condițiile de acum.

Raportat la situația de fapt din justiție, adică din instanțe, acolo unde se împlinește justiția, raportul GRECO nu reprezintă decât o vulnerabilizare a României.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Ioan Vieru 1335 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.