Lockheed Martin şi Aerostar, primul centru de acest gen din Europa

Compania americană Lockheed Martin şi Aerostar SA  au inaugurat la Bacău primul centru de servicii de întreţinere, reparaţii şi revizie (MRO) certificat pentru elicopterul S-70 Black Hawk din Europa, potrivit unui comunicat,

„Această nouă capacitate consolidează relaţia existentă între Lockheed Martin şi Aerostar, care efectuează deja activităţi similare pentru flota de avioane de luptă F-16 a României. Situat în Bacău, centrul de mentenanţă va contribui la crearea şi susţinerea locurilor de muncă de înaltă calificare în România şi va asigura o disponibilitate sporită şi costuri operaţionale mai mici pentru elicopterele S-70 Black Hawk operate de Ministerul de Interne”, se arată în comunicat.

Înaintea inaugurării centrului, angajaţii Aerostar au fost la academia de pregătire Sikorsky a Lockheed Martin din Statele Unite, unde au efectuat familiarizarea cu aeronava şi au urmat toate pregătirile necesare.

„Livrate luna trecută, Black Hawk-urile noastre construite în Polonia oferă o capacitate importantă în sprijinul serviciilor de urgenţă din România”, a declarat Ray Piselli, vicepreşedinte pentru Afaceri Internaţionale al Lockheed Martin, la ceremonia de inaugurare de la Bacău.

Potrivit sursei citate, acest nou centru de service MRO va asigura asistenţă tehnică pentru flota de elicoptere Black Hawk a Ministerului de Interne, realizată pentru România, de către ingineri şi tehnicieni români.

În parteneriat cu Aerostar, Lockheed Martin analizează deja oportunităţile de a integra la Bacău servicii de suport pentru alte produse. Astfel, compania vede oportunităţi bune de creştere în viitor, care ar putea include şi activităţi în alte sectoare.

„Evenimentul de astăzi reprezintă o altă evoluţie majoră în relaţia noastră în dezvoltare cu Lockheed Martin, lider mondial în domeniul aerospaţial şi al apărării, şi susţine locuri de muncă de mare valoare în România”, a declarat Grigore Filip, directorul general al Aerostar SA.

Potrivit sursei citate, având Lockheed Martin ca partener, Aerostar se află într-o poziţie puternică pentru a obţine mai multe lucrări de mentenanţă, dacă România va alege Black Hawk pentru nevoile sale militare şi de asemenea pentru a câştiga contracte în domenii noi, cum ar fi suportul tehnic pentru sisteme terestre.

Elicopterul utilitar S-70 Black Hawk, construit la fabrica Lockheed Martin PZL Mielec din Polonia, este foarte căutat pe piaţă şi joacă un rol important în asigurarea cerinţelor civile şi de apărare în ţările din Europa şi nu numai.

„Elicopterul şi-a câştigat reputaţia de fi aeronava utilitară de încredere pentru operatorii din întreaga lume, cu o versatilitate multi-misiune de neegalat şi o navigabilitate de nivel militar, care oferă capacitatea de a opera în condiţii meteorologice extreme, pe timp de zi sau de noapte”, se mai precizează în comunicat.

Lockheed Martin a fost un partener al României de peste 25 de ani şi este astăzi un partener strategic pentru apărarea naţională, industrie şi mediul academic. Compania colaborează cu România la o varietate de programe de apărare şi securitate, inclusiv aeronave militare, apărare antirachetă, foc de precizie, radare şi pregătire a piloţilor.

„Implicarea companiei include şi legături cu instituţii academice, cum ar fi Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care studiază aplicaţiile inteligenţei artificiale pentru a sprijini securitatea naţională, asistenţa umanitară şi intervenţia în caz de dezastre”, precizează sursa citată.

Cu sediul central în Bethesda, statul Maryland, Lockheed Martin Corporation este o companie globală de securitate şi aerospaţială care are aproximativ 116.000 de angajaţi în întreaga lume şi care este implicată în principal în cercetarea, proiectarea, dezvoltarea, fabricarea, integrarea şi întreţinerea sistemelor, produselor şi serviciilor de tehnologie avansată.

Înfiinţată în 1953, Aerostar este cea mai importantă companie aerospaţială şi de apărare din România, specializată în producţie, asamblare şi integrări, precum şi suport logistic integrat pentru o gamă largă de sisteme de apărare şi aviaţie.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

9 Comentarii

  1. Ha ha ! Ca-n filmele de pe vremuri (anii ’60-’70) cu aventuri din Vestul Salbatic, productii DEFA Berlin : nemtii veneau cu indienii, noi cu caii …

  2. La Bacău se fabricau avioane de luptă, proiectate în Romãnia, de la zero. Nu erau cele mai grozave aparate de zbor din lume, dar măcar pentru şcoală şi antrenament erau ok. Iar acum Lockheed Martin a vândut lui Arafat nişte elicoptere Black Hawk de transport, fabricate în Polonia, iar în contul obligațiilor de offset ei zic că „investesc” în a face din fosta fabrică de avioane Bacău un atelier de întreținere pentru aceste elicoptere.
    Evident că vin şi cu textul cum că o afacere mai extraordinară decât Black Hawk nu puteam face. Serios? Aceste elicoptere nu sunt cu nimic mai bune decât vechile IAR 330 Puma, pe care le fabricam la Braşov înainte de 89! Dar fabrica de la Braşov a trebuit şi ea pusă pe butuci, cu sprijinul EADS.

  3. Parca, daca ma mai tine memoria, tocmai un Black Hawk a fost impuscat in aripa si s-a infipt in freza, acu’ ceva ani prin Somalia, de catre niste baieti in slapi si cu prosoape pe cap, care mai au putin si aresteaza portavioanele americane …

  4. Hahahaha! SE FABRICA IN POLONIA iar ‘specialistii nostrii asigura maintenance, intretinerea. Schimba uleiul, daca il schimba si pe ala. Baaaaaa! Noi trebuie sa FABRICAMMMM eleicoptere, sa vindem altora nu sa le spalam parbrizul. Astia au luat Aerostar pe la spate ca aveam contractul pe F16 semnat si garantat de statul roman pe generatii. Closca cu oua de aur pt ei!
    Tradatorii de romani!

  5. Uite unde erau inginerii specialisti in mentenanta de elicoptere. Aici pe forum.

  6. Un bun prilej sa se fotografieze si Rashela Kavalek, altfel inexistenta.

  7. @Aviatorul
    Și care ar fi acele avioane de luptă?
    Probabil confundați cu Avioane Craiova, unde s-a fabricat IAR 93 (slăbuța copie romano-iugoslava a Jaguar) și IAR 99 de antrenament. Iar fabrica de la Brașov e departe de a fost pusă pe butuci.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.