Pe masa comisiilor juridice de la Senatși de la Camera Deputațilorpare să fi ajuns Proiectul de Legeprivind organizarea și funcționarea Institutului Cultural Român, pentru mai binele culturii române și al ciocoilor roșii.
Octavian Știreanu: Premierul zombi primește ICR cadou
Institutul Cultural Român a evoluat involuând, până s-a transformat într-o Agenție gen “DUNĂREA “ a fostei Securități.
Fondatorul moral, Augustin Buzura, i-a creionat un profil cu firavă susținere financiară, Horia Patapievici a încercat formule contestate, însă totuși respirabile, ulterior instituția a intrat în derivă și captivitate totală, fiind confiscată de cercurile care a pus ochii pe ea, ca pe încă un loc ideal de falsificare a valorilor și de făcut bani sub auspicii statale.
Noul proiect de lege pentru ICR acordă cu generozitate suspectă statut de reprezentare, identic trimișilor sovietici din primii ani de instaurare ai puterii comuniste.
Șefii centrelor din străinătate au, vor avea statut de miniștri secretari de stat, iar aceste centre sunt nenumărate.
Un astfel centru de comandă sună mult mai rău decât acela din instituțiile comuniste ceaușiste. Ambasadele României au atașați culturali, trimiși astfel în șomaj, unii, mai trecuți de vârsta primei tinereți, fiind chiar utili culturii, așa încât ICR -urile plasate cu generozitate pe întreg mapamondulsunt o monstruoasă agenție de turism pe bani.
Adusă la dispoziția primului-ministru, o asemenea “agenție” cu aer de serviciu secret, ocult, cu statut mai mult decât special, hidra ICR se transformă de-a binele în instituție de propagandă a unor interese private prejudiciatoare.
Cheltuielile bugetare legate numai de reprezentarea ICR-ului sunt uriașe, încât ele sunt asimilabile unei dictaturi.
In România cultura este liberă, legislația asociativă prevede un cadru al egalității șanselor și conformității constituționale în reprezentare și funcționare.
Noua Lege pentru ICR are prevederi suspecte, peste care legiuitorul nu ar trebui să treacă, legea fiind în atari condiții neconstituțională și atacabilă la Curtea Constituțională
La cap. 12 se prevede : ” 6 membrii de către Alianţa Naţionala a Uniunilor de Creatori, câte 1 din partea fiecarei uniuni de creaţie ce face parte din respectiva alianţă.”
Cu alte cuvinte, într-o lege privind o instituție publică, funcționând pe bani publici, se preved, neconstituțional și nelegal, ca beneficiar și coordonator, o asociatie privată, cu interesele ei.
In România sunt mii de asociații culturale și nici unei nu ar trebui să i se permită participarea diriguirea banilor publici decât prin proiecte, ca atare radierea Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatoridin structura ICR este obligatorie. Nu este lipsită de interes observația că, în proiectul de lege în discuție, se confundă în aceeași linie discriminatorie creatorulcu asociația, intersul public cuinteresul privat.
In ceea ce privește uniunile, ca formă juridică de funcționare și înregistrare, acestea sunt radiate din actele normative aplicabile în prezent, prin urmare folosirea acestei forme juridice nevalide este nelegală.
Mai mult, ANUC, conform unei cercetări de presă, este, în mare parte, o escrocherie juridică, formată din fantome juridice.
ANUC – o escrocherie juridică
De fapt, această Lege privind ICR este un foarte potrivit prilej pentru comisiile juridice ale Parlamentului să constate că în spatele inițiativei se află un grup de interese ale unor persoane care se prezintă a fi cultura românească, acționând ca atare, susținându-și intersul propriu anticultural și anticonstituțional, ca urmași ai statului totalitar retroactivat.
Proiectul pentru ICR este neconstituțional și sub aspectul tentativei de încălcare a libertății de exprimare, de asociere, de reprezentare, de subminare a bugetului public.
„Moartea succede vieții, viața succede la moarte”,
Alt sens n-are lumea asta, n-are alt scop, altă soarte;
Oamenii din toate cele fac icoană și simbol;
Numesc sunt, frumos și bine ce nimic nu însemnează,
Împărțesc a lor gândire pe sisteme numeroase
Și pun haine de imagini pe cadavrul trist și gol.”
De-asta te milogesti mata sa devii membru al Uniunii Artistilor Plastici, Filiala Critica? Adica dai si lupta, dar, la o adica, buna si indemnizatia 50% ca `unionist`…
ICr a fost de la infiintare o OFICINA a Securitatii rebotezate in fostele Directii, un fel de ARLUS cominternist sau un
Hummanitas internationalist, ori o Editura Politica-NKVD/Generalul Walter Neuländer-Pauker-Ibarruri…E clar ca Dl Vieru
inca mai bajbaie, dar tot e bine ca a ramas singurul analist al Cotidianului care are curaj sa pronunte cuvantul fatidic,
Securitate, e adevarat, doar la trecut, dar tot e ceva…”Dunarea” era oficina Securitatii care opera financiar-comercial
in strainatate in relatiile cu corporatiile cominterniste sub acoperire capitalista, pe cand ICr e axata pe exportul de ideologie bolsevica in sensul infestarii marxist/bolsevice a constiintelor occidentale in special in randul tineretului!!!
Rezultatul conlucrarii institutelor similare Comintern din tarile fostului Lagar de Concentrare Comunist este conceptul de „neomarxism”!!! Ce se forteaza? Un nou „experiment marxist” dupa „esuarea bolsevismului”, adica noi genocide de dimensiuni
nemaintalnite, care sa depaseasca cele 2 miliarde de asasinate deja comise fara atingerea telului, comunizarea Planetei!
De aceea televiziunile Securitatii plimba zilnic „neomarxismul” si la fel prostacii secu de pe forum care vor sa uitam de bolsevism si Comintern…
ICR … s-a TRANSFORMAT … de demult … in BALTOACELE … dunarii !!!
oac … oac … oac …
Foarte corectă observația dlui Vieru, legile nu pot face trimitere la asociații de drept privat, ele privesc interesul general, proiectele. Pentru că asociațiile sunt supuse dizolvării iar legile abrogării. In legi nu pot fi cuprinse elemente decit aspecte generale, fără dedicație …