Recolta de autostrăzi în 2017: 15 km de la Cioloș, 8,7 km de muzeu

În anul 2017, în guvernarea PSD – ALDE, au fost construiţi 23,78 km de autostradă. Astfel, au fost finalizaţi 15,08 km din cadrul lotului 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva (sector Dumbrava – Deva), proiect cu contract de finanţare semnat, şi 8,7 km din cadrul proiectului Autostrada Transilvania, sector Gilău – Borş, secţiunea 3A, proiect aflat în portofoliul POIM 2014-2020, se arată într-un răspuns dat de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Maria Magdalena Grigore la o interpelare a deputatului Eugen Tomac cu privire la „Kilometrii de autostradă construiți în 2017“.

Tronsonul de pe autostrada Lugoj – Deva a fost inaugurat la începutul anului trecut, fiind lăsat moștenire de cabinetul Cioloș. Astfel, PSD nu are niciun merit în acest sens. În ceea ce privește cei 8,7 km, lotul Gilău – Nădășelu, aceștia nu pot fi utilizați pe motiv că nu sunt conectați de restul autostrăzii A3 din lipsa unui pod peste râul Someș. Avem astfel parte de o „autostradă-muzeu“. Lucrările la Gilău – Nădășelu, segment de pe autostrada A3 București – Borș, au început în 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition – Tehnostrade. Costurile s-au ridicat la 59 milioane euro. Podul care trebuie să facă legătura cu restul autostrăzii, la Gilău, este parțial construit de către Bechtel, americanii care au început construcția la Brașov – Borș. În 2015, Compania de Autostrăzi a lansat o licitație, dar a fost anulată pentru că s-a constatat că documentația a fost foarte slabă. În octombrie 2016 s-a reluat licitația, iar ofertele s-au depus în luna februarie 2017. Pe 27 octombrie 2017 a fost dat ordinul de începere și s-a predat amplasamentul către constructorul italian Tirrena Scavi. Conform contractului, proiectul ar trebui să fie gata la finele lunii august 2018. Chiar dacă este vorba despre un tronson de doar 8,7 kilometri, porțiunea dintre Gilău și Nădășelu va funcționa ca o centură pentru municipiul Cluj-Napoca. Aceasta vine în continuarea autostrăzii A3 Câmpia Turzii – Gilău de la intersecţia cu DN1, ocoleşte municipiul Cluj-Napoca şi se opreşte aproape de localitatea Nădăşelu, într-o intersecţie cu un alt drum naţional, DN1F, spre Zalău şi Satu Mare.

În scrisoarea secretarului de stat Grigore către deputatul Tomac se arată că Ministerul Transporturilor a semnat 33 de contracte de finanțare, în valoare totală eligibilă de 4 miliarde euro (3,6 miliarde fonduri europene). Pentru sectorul rutier au fost semnate 16 contracte de finanțare în valoare totală eligibilă de 1,4 miliarde euro. Au fost autorizate, se spune în răspuns, până la finele anului 2017 cereri de rambursare în valoare totală eligibilă de un miliard de euro (765,5 milioane euro fonduri UE), reprezentând circa 80% din totalul sumelor aferente Programului Operațional Infrastructura Mare solicitate Comisiei Europene. Prioritățile Companiei Naționale de Autostrăzi (CNAIR), conform oficialului de la Ministerul Transporturilor, pentru 2018 sunt: continuitatea și finalizarea proiectelor începute și aflate în derulare, demararea de noi proiecte, îmbunătățirea siguranței circulației prin reabilitarea/modernizarea drumurilor naționale și construirea de variante ocolitoare pentru marile orașe. Din punctul de vedere al fondurilor europene, prioritățile pentru acest an sunt: finalizarea proiectului autostrada Sebeș – Turda, demararea construcției autostrăzii Ogra – Câmpia Turzii – Tg. Mureș, reabilitarea căii ferate Curtici – Simeria, legătura de metrou spre Aeroportul Otopeni etc.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4607 Articole
Author

1 Comentariu

  1. de la princepele grenadă, 1.800 de km de autostradă, noi nouţi, pe hârtie velină, format A2( a nu se confunda cu autostrada spre mare), cu ocazia logodnei cu prinţesa Belinului. Să ne trăiască! Muzica maestre Salam! Accesul interzis pe autostradă cu obecte inflamabile…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.