Scandalul Dieselgate loveşte şi în brandul de lux Porsche

Scandalul iscat în jurul maşinilor produse de grupul german Volkswagen s-ar păutea răspândi şi către divizia de lux a producătorului, Porsche, conform CNN Money.

O notificare a Agenției de Protecție a Mediului din Statele Unite (EPA) trimisă cu „confirmare de primire” și semnată de Susan Shinkman, director, Office of Civil Enforcement anunță că și motoarele diesel V6 de 3.0 litri sunt gestionate prin același sistem dovedit a fi neconform cu legislația ca și propulsoarele mai mici alimentate cu motorină. EPA a menţionat că sunt probleme la 10.000 de maşini produse Porsche.

Conform agenţiei, vehiculele respective au un nivel al emisiilor de oxid de nitrogen de nouă ori mai ridicate decât permit standardele, relatează Wall Street Journal.

„VW încă o dată nu şi-a îndeplinit obligaţia de a respecta legea care protejează aerul pentru toţi americanii”, a declarat Cynthia Giles, administrator asociat al EPA.

Cele 10.000 de maşini sunt un număr relativ mic în comparaţie cu cele aproape 500.000 de maşini diesel VW depistate în SUA, ca să nu mai vorbim de cele 11 milioane de vehicule diesel găsite în toată lumea. Însă e o cifră îndeajuns de importantă care să demoleze credibilitatea VW.

Oficialii grupului german resping însă acuzaţiile, susţinând că cele 10.000 maşini Porsche au o funcţie software care nu a fost corect descrisă în procesul aplicaţiei şi că aceasta nu modifică în niciun caz nivelul emisiilor.

“Suntem surprinşi să aflăm aceste noi informaţii. Până la această citaţie, ştiam că motoarele de pe Porsche Cayenne Diesel sunt conforme cu legislaţia de pe piaţa americană”, se arată într-un comunicat VW.

“Problema este clară. Statele Unite vor sau nu concurenţă pe piaţă? „Avem ingineri la faţa locului pentru a colabora zilnic cu agenţia. Directorul pentru dezvoltarea motoarelor este în drum către Statele Unite, pentru clarificarea lucrurilor”, a declarat de asemenea un purtător de cuvând al VW.

Compania germană a recunoscut că este vinovată pentru utilizarea softului care manipulează testele de poluare. Deja, grupul german riscă o amendă record, de 18 miliarde de dolari, de la autorităţile americane de reglementare pentru încălcarea Clean Air Act, iar fiecare maşină găsită în neregulă ar putea fi supusă unei amenzi de 37.500 de dolari.

Amenda suplimentară de la 10.000 de autoturisme nu este foarte mare în comparaţie cu cea de la 500.000 de vehicule, 375 milioane de dolari. Dar lovitura cea mai mare ar putea veni din partea clienţilor.

„Chiar dacă vor găsi un mod de a compensa neajunsurile pentru un proprietar de Volkswagen Jetta, aceasta nu va fi de ajuns pentru a răspunde pretenţiilor unui cumpărător de Porsche Cayenne”, a spus Rebecca Lindland, director în cadrul dealerului auto Kelly Blue Book (KBB).

De la începutul scandalului emisiilor, în 18 octombrie, VW a pierdut aproape 20 miliarde de euro (22 miliarde de dolari) din capitalizarea bursieră.Pe şosele, emisiile de oxid de azot pot fi de nouă ori mai ridicate decât limita legală, a anunţat EPA. Modelele vizate de Agenţie include, pe lângă SUV-ul Porsche Cayenne şi VW Touareg 2014, Audi A6 Quattro 2016, A7 Quattro, A8, A8L si Q5.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. Noul director general al grupului VW, Matthias Muller, a condus anterior Porsche. Un purtător de cuvânt al Volkswagen a declarat că producătorul auto nu intenţionează să oprească vânzările modelelor afectate aşa cum a procedat cu cele 482.000 de vehicule diesel despre care a recunoscut în septembrie că au instalate softuri care manipulează testele de poluare.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.