Planul pentru celebrul pod prăbușit de la Grădiștea

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și compania austriacă Porr Construct au semnat contractul pentru Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: Redeschiderea circulației feroviare pe podul CF peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, în valoare de 472.049.303 lei fără TVA, finanțat din fonduri nerambursabile. În cadrul acestui contract este prevăzută de fapt refacerea podului de la Grădiștea, prăbușit în 2005, în urma unor indundații devastatoare. CFR a declarat câștigătoare oferta depusă de austriecii de la Porr Construct, singura de altfel.

Obiectivul general al investiției prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare, pe linia de cale ferată dintre stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana), un traseu în lungime de 12,02 km cu 6 lucrări de artă (4 poduri și 2 viaducte): pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea; pod km 18+265 peste râul Sabar.Noul tablier va avea deschiderea de 45 m; pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m; pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m; viaducte de acces, de la km 23+201, până la km 24+554.

Valoarea contractului este de 472.049.303, 77 lei fără TVA, cu termen pentru proiectare de 6 luni și de 24 de luni pentru execuția lucrărilor – de la emiterea ordinului de începere -, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014 – 2020.

Modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ reprezintă un obiectiv de utilitate publică, cu impact direct asupra dezvoltării durabile a judeţelor Ilfov şi Judeţul, linia CF București – Giurgiu fiind o importantă legătură feroviară între Coridorul Rin – Dunăre şi ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul PRIETENIEI, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.

Podul de cale ferata de la Grădiştea s-a prăbuşit în 2005 din cauza unor inundații puternice. Lucrările de reconstruire au fost amânate mai mulţi ani la rand din cauza lipsei fondurilor. De atunci, circulaţia trenurilor a fost redirecţionată pe ruta Bucureşti – Videle – Giurgiu.

În toamna lui 2017, Marius Chiper, fost director general al CFR, anunţa că podul ar putea fi redat circulaţiei în octombrie – noiembrie 2019, odată cu împlinirea a 150 de ani de la punerea în funcţiune a căii ferate Bucureşti-Giurgiu. El estima atunci costul proiectului, care includea şi asigurarea gabaritului navigabil pe potenţialul Canal Dunăre-Bucureşti, la 50-60 de milioane de euro.

Pe 1 septembrie 1865 compania engleză John Trevor-Barkley a început construcția liniei București–Giurgiu. Această linie a fost deschisă pentru trafic la 26 august 1869 și a fost prima linie construită pe teritoriul românesc din acel timp.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

3 Comentarii

  1. tunuri pe ultima suta….
    Da ce ba handicapatilor noi nu avem firme care fac lucrari de constructii si proiectare cai ferate si poduri????
    Inteleg germania moare de foame…are nevoie de bani.
    TRADARE HOTZILOR.

  2. Calea ferata Anina-Oravita cu o lungime de 35 Km a fost construita in 7 ani (1856-1862) cuprinzand 14 tuneluri (cel mai lung 660m), 10 viaducte, 89 de podete, 49 de ziduri de sprijin (2987m).
    Iar astia nu au fost in stare sa repare un prapadit de pod in 16 ani!

    Pacat ca nu pot sa postez poza unui viaduct. Sa vedeti ce lucrare!

  3. @Tarabostes: nu mai avem noi tehnologia si oamenii de pe vremea aia. Iar unii sustin ca am evoluat. Mare dreptate avea Nicu Ceausescu atunci cand a zis: “Nu o sa fiti in stare nici sa zugraviti ce a facut tata”.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.