Tarom, aproape de restructurare: „Va fi o companie mai mică”

TAROM va fi o companie mai mică, dar profitabilă, în trei ani de la momentul aprobării de către Comisia Europeană a programului de restructurare, pe care noi o aşteptăm în această vară, cel târziu la începutul toamnei, a anunţat, sâmbătă, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

„TAROM este aproape de a ajunge la un acord cu Comisia Europeană pe planul de restructurare. TAROM avea pierderi de mult timp şi aceste pierderi au fost exacerbate de criza Covid, când companiile aeriene – şi TAROM şi altele – n-au mai putut să mai zboare şi atunci statul român a dat un ajutor de urgenţă TAROM-ului şi acum urmează ca acest ajutor să fie suplimentat. Deci, TAROM va primi bani noi, nu îi va da înapoi pe cei pe care i-a primit deja, va primi bani noi ca să se restructureze, să-şi cumpere avioane, să-şi restructureze cursele sau liniile pe care zboară, în ideea de a deveni în 3 ani o companie profitabilă. Va fi o companie mai mică, dar va fi o companie profitabilă. TAROM nu a avut profit din 2008, deci obiectivul este ca în 3 ani de zile compania să ajungă profitabilă, 3 ani începând de anul ăsta, din momentul când se va aproba programul de restructurare de către Comisie. Noi ne aşteptăm să fie aprobat în această vară, cel târziu la începutul toamnei”, a susţinut Chiriţoiu.

Pandemia Covid-19 a condus la cel mai accentuat declin al industriei aviatice din istoria recentă, la nivel global estimându-se că impactul acesteia a determinat o reducere cu 50% a locurilor oferite de companiile aeriene în 2020 şi o pierdere de trafic estimată de 60%. Potrivit OACI (Organizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile), companiile aeriene au pierdut 371 miliarde dolari din venituri brute din exploatare în 2020. Impactul direct este vizibil şi pentru aeroporturi, care au pierdut peste 111,8 miliarde dolari venituri în 2020, comparativ cu activitatea normală.

În consecinţă, efectele pandemiei COVID-19 s-au reflectat prompt şi sever în activitatea TAROM. În martie 2020, când au fost puse în aplicare primele interdicţii de călătorie, numărul pasagerilor transportaţi a scăzut cu mai mult de 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, cu o suspendare completă a activităţii în aprilie şi mai 2020, singura excepţie făcând-o zborurile de repatriere, care nu au putut genera venituri suficiente şi, de fapt, nu au fost efectuate în scopuri comerciale. În perioada iunie – noiembrie 2020, numărul de pasageri s-a situat la un nivel cu cel puţin 80% mai scăzut decât în perioadele similare din 2019, în timp ce în luna decembrie 2020 numărul de pasageri a fost cu 75% mai scăzut decât în luna decembrie 2019.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat pe 5 mai 2022 că a semnat Ordinul prin care se va acorda companiei aeriene TAROM un ajutor de stat în valoare de 1,9 milioane de euro, pentru a-şi putea acoperi prejudiciul cauzat de pandemia COVID-19.

„Am semnat, astăzi, Ordinul de Ministru prin care acordăm Tarom un ajutor de stat în valoare de 1,9 milioane de euro! Prin suma acordată din bugetul Ministerului Transporturilor, TAROM îşi va putea acoperi prejudiciul cauzat de pandemia COVID-19, în perioada 1 iulie – 31 decembrie 2020. Comisia Europeană a autorizat această măsură şi mai analizează, în prezent, o altă solicitare a TAROM pentru acordarea unui ajutor de restructurare în valoare de aproximativ 85 milioane euro”, a scris, pe Facebook, Sorin Grindeanu.

Anterior, Comisia Europeană a anunţat că a aprobat un ajutor de stat în valoare de 1,9 milioane de euro pentru a despăgubi compania aeriană TAROM pentru pagubele suferite în perioada pandemiei de coronavirus.

Potrivit un comunicat de presă al Executivului comunitar, sprjinul de 1,9 milioane de euro acordat României pentru TAROM este în linie cu normele privind ajutoarele de stat.

„Măsura este destinată să despăgubească operatorul aerian pentru pagubele suferite pe 14 rute în perioada 1 iulie – 31 decembrie 2020 din cauza pandemiei de coronavirus şi a restricţiilor de călătorie impuse de România şi alte ţări pentru a opri răspândirea virusului”, se arată în comunicat.

Aceste despăgubiri vin după o altă măsură aprobată de Comisia Europeană la data de 2 octombrie 2020, care era destinată să despăgubească TAROM pentru pagubele înregistrate în perioada 16 martie – 30 iunie 2020. Sprijinul de stat a luat forma unei injecţii de capital.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

13 Comentarii

  1. Cand incerci sa corectezi efectele si nu sa blochezi cauza, distrugi mai mult. Decat guvernantii nu stiu asta, udau buretele la scoala cand s-a predat asta !

  2. O să facă cum a făcut gv italian? Alitalia-privatizare-faliment-făcut alta de stat ITA.
    Sau o să cumpere Wizair. Aceștia au cele ma multe operațiuni nu la Budapesta ci la București.

  3. S-a ales praful si nu e nimeni la puscarie ! O face mica, mica pana nu se mai vede ! Necazul e ca totul e pe banii lui Fraiesteanu, care nu se intreaba nimic, el calatoreste la munte unde ia teapa si la mare unde pe langa teapa ia si o toxo-infectie alimentara, dar posteaza pe internet si gata a atins maximul de ce a putut vedea ! Ca-n Morometii – ai vazut tu alta lume ???-

  4. O companie mică, cu avioane mici, planoare,avioane de parașutism,dacă s-ar putea de hârtie…
    E moartă fraților, lăsați-o așa,nu-i mai băgați oxigen, că e dusă…Aleluia…

  5. In timp ce Turcia lui Erdogan a confiscat tot traficul din zona est-europeana (LOT-ul polonez desi in expansiune este departe),Romania lui Johanis se due la vale si la acest capitol. Este o rusine tot ce se intampla datorita antiromanilor care sunt la putere. In zece ani au distrus tot ceea ce mai rezistase.

  6. Boagiu pdl-pnl ramane si rezista la hata-hata directoreala de lux politica.

  7. Cu buna stiinta TAROM, a fost adus aici , pregatit pentru a fi vandut pe nimic ! Metoda este practicata cu succes in Romania , romanii fiind experti in domeniu! Urmeaza Hidroelectrica , Nuclearelectrica, portul Constanta, etc..Deocamdata se mai intarzie , putin , aici „expertii” nostrii fiind ocupati , cu chelirea muntilor , privatizarea (sic!), padurilor si mai ales….mai ales vanzarea pamantului agricol al tarii , la straini, precum si vanzarea „nimicului” , care a mai ramas, din bogatiile subsolului romanesc! In ce alta tara oamenii isi vand temelia si acoperisul propriei case ?

  8. Inca vreo doua restructurari din acestea si Tarom va ajunge microscopica……[Rumburak]

  9. profit…. ha ha ha ha

    mi-audc aminte de anii 1990 cind tot felul de directori cautau tot felul de companiii de consultnta si asa s-a facut cu o chestie numita avicon, austrieci de 2 parale… era o perioada in carea OS era in expansiune cautind sa monopolizeze europa de est…
    iar naivii se credeau pe cai mari…

  10. Tradare si patrie ! E trist cum pier romanii si toate bunurile lor , iar pensionarii speciali se imbogatesc din masluirea activitatii si ies la pensie speciala cu venituri care depasesc pensiile presedintilor americani , iar asta in timp ce Romania ia bani cu camata sa le plateasca lor abjectiile de pensii speciale . Taromul moare si se dezvolta companiile austro-ungare si nemtesti in detrimentul Ei . Zburam din schema !

  11. Un prapadit cu o mica afacere era luat drept evazionist, pe banii lui Fraiesteanu, cica vor sa o faca profitabila !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.