Trenul schimbărilor ajunge în câteva stații CFR

CFR SA a lansat, de la începutul acestui an, licitaţii în valoare totală de 634,66 milioane lei, prin Programul Transporturi (PT), pentru modernizarea clădirilor de călători din opt gări, respectiv Gara de Nord (etapa I), Sinaia, Buşteni, Videle, Ploieşti Vest – aflate pe raza SRCF Bucureşti, Paşcani, aflată pe raza SRCF Iaşi, şi Beclean pe Someş şi Dej Călători, aflate pe raza SRCF Cluj.

Potrivit unui comunicat al companiei, licitaţia pentru modernizarea clădirilor de călători din staţiile Beclean pe Someş şi Dej Călători a fost anunţată pe 23 august, investiţia fiind estimată la maximum 78 milioane de lei, fără TVA.

Licitaţia publică lansată acum de Sucursala Regională CF Cluj (SRCF Cluj) vizează elaborarea proiectelor tehnice şi execuţia lucrărilor de modernizare a clădirilor de călători din două staţii de cale ferată, Beclean pe Someş şi Dej Călători, valorile financiare estimate pentru fiecare staţie CF fiind următoarele: staţia Beclean pe Someş – 39,757 milioane de lei – 43,047 milioane de lei, fără TVA, iar staţia Dej Călători – 32,243 milioane de lei – 34,988 milioane de lei, fără TVA.

Sursa de finanţare pentru modernizarea clădirilor de călători din cele două staţii de cale ferată va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile din Programul Transporturi şi de la bugetul de stat, iar durata pentru elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor este de 29 de luni.

Modernizarea clădirilor de călători, din staţiile CF Beclean pe Someş şi Dej Călători, include următoarele lucrări principale: clădire nouă pentru călători în staţia Beclean pe Someş; clădire modernizată în staţia Dej Călători; spaţii interioare moderne cu săli de aşteptare, case de bilete, spaţii speciale cu destinaţia Mama şi copilul, spaţii comerciale; modernizarea grupurilor sanitare, inclusiv grupuri sanitare pentru persoanele cu dizabilităţi; modernizarea peroanelor de la linia 2 în staţia Beclean pe Someş, respectiv de la linia 1 pentru staţia Dej Călători, marcaje direcţionale (colorate şi tactile) pentru persoanele cu deficienţe locomotorii, bănci pentru călători, sistem audio şi electronic pentru informarea publicului călător, sistem video de supraveghere, panouri informative, panouri publicitare, reţea Wi-Fi etc.; parcare auto şi rastele pentru biciclete; spaţii pentru activitate feroviară; modernizarea instalaţiilor de telecomunicaţii, siguranţa circulaţiei; reamenajarea spaţiilor verzi.

Anunţul de participare la licitaţia deschisă şi documentaţia de atribuire sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice (SEAP). Termenul limită pentru primirea ofertelor este 26 septembrie 2023, cu deschiderea ofertelor în aceeaşi zi, la ora 15:00, se spune în comunicatul CFR SA.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

4 Comentarii

  1. 634,66 milioane lei????
    -hai,gata:
    datzi shinele la fier vechi
    ca alt leac pt. parazitzi nu mai este!

    (au fost alte vremuri
    +o gandire bolshevica,
    vezi ca in Londra(capitalism=metoda bolshevica) s-a bagat primul metrou….)

  2. Au lansat, dar problema e minciunile crase! De ce? Zilele astea am auzit la un canal radio ca bulangiul a declarat ca viteza achizitiilor pe linie ferata va creste cu 20 km/h, adica la 160 km/h fata de 140km/h actualmente! Te pomenesti ca deja la semnarea pentru bani europeni a declarat in scris ca viteza trenurilor in Romania e 140km/h?! Inca o tampenie pe langa cea care se lasa sa se inteleaga, si anume: distanta in paralel intre liniile ferate din Romania e mult mai mica decat ce exista in orice tara straina, ce si cum pana prostului face cu liniile ferate actuale din Romania dupa ce aduc achizitiile platite? Exista posibilitatea sa se intample exact cum s-a intamplat cand au dorit sa trimita trenurile direct prin cfr pana la malul marii, neconcordante intre latimea dintre liniile ferate in paralel!

  3. Pot reface toate gările din țară și să le poleiască cu aur că nu se realizează nimic. Trebuie modernizată calea ferată și apoi gările și regândit întreg sistemul de transport. Ce folos că sunt gări frumoase, moderne iar trenurile nu circulă sau circulă cu viteze ridicole.

  4. Foarte bine că gara Beclean pe Someș- un important nod feroviar, a fost inclusă pe lista celor care urmează a fi modernizate prin fonduri externe nerambursabile din PROGRAMUL TRANSPORTURI și de la BUGETUL DE STAT. Numai că o modernizare similară ar merita si gara Sărătel, un nod feroviar la fel de important care se află pe magistrala de căi ferate Bucuresti-Baia Mare, dar si in apropierea nodului rutier dintre DN17 si DN15A. De aceea, modernizarea gării Sărătel ar putea să includă si amenajarea unui centru intermodal de transport extins pentru transportul de călători si de mărfuri. Acest centru intermodal de transport de la Sărătel ar putea constitui un stimulent si pentru dezvoltarea altor activitati economice in zonă, la fel cum este deja platforma companiei TeraPlast. Si nu in ultimul rand, printr-o asemenea modernizare, gara din Sărătel ar putea deveni pentru Bistrita, ceea ce este aeroportul Otopeni pentru Bucuresti.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.