Ungurii pun stăpânire pe cerul României

Compania aeriană ungară Wizz Air profită de colapsul concurentului român Blue Air și speră ca la finalul anuli să dețină o cotă de piață de 53% în România. „Cota noastră de peste 40% va ajunge la 53% până la finele anului sau chiar mai mult, fiindcă noi operăm acum zborurile pe care le avea Blue Air şi încercăm să oferim această posibilitate oamenilor de a călători şi de a ajunge la destinaţia finală”, a declarat Valeria Bragarenco, Corporate Communications manager Wizz Air.

Oficialul Wizz Air a subliniat că România este o ţară de interes major pentru operatorul aerian, iar dintre cele 180 de aeronave pe care le are în flotă 33 sunt în bazele existente în ţara noastră. „Noi dorim ca până în 2030 să ajungem la 500 de aeronave. Acum avem 180 de aeronave din care 33 sunt în România şi continuăm să investim în domeniul turismului în România. Nu ne vom opri aici, iar acum avem peste 300 de aeronave în comandă. România este o ţară de interes major, românii călătoresc încontinuu şi sigur nu ne oprim la cele 33 de aeronave. Este mai mult decât clar, în condiţiile în care Bucureştiul este cea mai mare bază a noastră şi aici avem 16 aeronave. Noi încontinuu încercăm să investim în România, încercăm să fim prezenţi în România, cum a fost Wizz Marathon în Cluj, Bucureşti, încercăm mereu să dăm de ştire persoanelor că suntem acolo, încercăm să fim prezenţi în viaţa lor şi încercăm să le oferim posibilităţi cât mai ieftine de a călători”, a spus Bragarenco.

Compania va lansa zboruri noi din luna iunie, cum ar fi pe destinaţia Antalia, din Bucureşti şi Cluj, dar şi din Braşov, în septembrie, la Luton şi Dortmund.

Oficialul Wizz este de părere că 53% e o cotă destul de mare. „Cota noastră de piaţă este destul de mare şi noi suntem prezenţi peste tot. Nu prea aud ca Ryan Air sau alte companii aeriene să aibă un număr atât de vast de zboruri din România şi, astfel, probabil cea mai blamată companie aeriană este cea care lucrează cel mai mult, adică este peste tot. După ultimele date şi statistici, 50% din zborurile noastre dinspre şi spre România au ajuns mai devreme de ora programată şi 80% din zboruri au ajuns în România cu o întârziere de cel mult 15 minute, în 2023. 15 minute eu consider că nu este o întârziere majoră pentru o aeronavă. Aceleaşi date la avem din 2018, nu s-au schimbat, noi ne străduim să menţinem această situaţie. Probabil 20% sunt aeronavele care ajung după 15 minute şi cred că un procent foarte mic au întârzieri de până la două ore”, a explicat oficialul Wizz.

Compania românească Blue Air se confruntă cu mari probleme financiare. Anul trecut a sistat toate zborurile, acțiunile majoritare au fost preluat de către statul român iar în 2023 a intrat în insolvență.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4595 Articole
Author

9 Comentarii

  1. Asa este cand romanii lasa un escroc sa faca aviatie civila si autostrazi ! Averea astuia a fost complet confiscata, macar ? Sau nici atata nu putem.

  2. România rămâne o țară de hoți ,hoți proști ! Este corupție și în Hungaria dar,cel puțin hungurii sînt corupți deștepți,fură inteligent fără să-și ruineze economia națională .Rrrominii moștenesc de la strămoșii balkanici și de la tătari ,mongoli ,țigani ,năravul de a „ rade”tot ! Taie gîtul la cal să-i poată lua clopotul . A fost companii românești renumite din ,,iepoca de aur” ,s-a ales praful de ele -Tarom ,Navrom ,CFR…Actualul Blue Air ar fi putut fi o forță de invidiat ,economico-financiar și ca standard în domeniu profesional !

  3. Ar trebui sa existe si un vinovat ! Dar , nu…nu in Romania ! Praful si pulberea ! Despre faptul ca o companie maghiara de aviatie, se ocupa de o parte din transportul aerian romanesc, ne obliga sa ne jenam (asi!ti-ai gasit!) si sa spunem : bravo ungurilor , jos palaria! Asta-i tara , unde totul este de vanzare la straini, inclusiv pamantul agricol, adica…pamantul tarii !

  4. Patronul era unul din furnizorii de cash al marii famiglii mafiote pldisto-petroviene.

  5. Va salva guvernul MEU si firma fantoma VizZ Air cand va colapsa. Banii romanilor sunt mai buni.

  6. Moartea Blue Air a inceput in perioada de aur a DNA, cand tot ce a fost roman si s-a ridicat prea sus, a fost pus cu botul pe labe.Umbrarescu e singurul care a scapat-parca iesise cu lucrarile din tara.Nici o afacere pe lumea asta nu e curata, nici un patron nu e inger.

  7. @ cosmin pam matei
    Doua intrebari pentru dvs :
    1/ Cum si-a permis WIZAIR ROMANIA sa declare faliment acum niste ani si nici pana acum statul roman nu si-a recuperat paguba ?
    2/ Cine este de fapt, adevaratul proprietar al WIZAIR ?

  8. Păi da bre,. ca de ridicați ochii la cer, să știți cui să vă rugați..deocamdată gratis..

  9. Cind iti omori singur propria companie romaneasca prin mana de ungur din Romania, asta se intampla! Oare Wizair a platit certificatele verzi?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.