Autostrada Moldova a consemnat un nou episod

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. a semnat contractele de servicii „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru  drum de mare viteză Ploiești – Buzău” și „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru  drum de mare viteză Buzău – Focșani” cu operatorul economic Consitrans  S.R.L.
Obiectul contractelor constă în prestarea de activități și servicii pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru „Drum de mare viteză Ploiești – Buzău” și „Drum de mare viteză Buzău – Focșani”, pregătirea documentației de atribuire pentru execuția lucrărilor, precum și asigurarea asistenței pentru susținerea aplicației de finanțare și asigurarea asistenței pe durata desfășurării procedurii de achiziție publică pentru execuția lucrărilor, în conformitate cu Caietul de Sarcini și cu respectarea legislației în vigoare.
Preţul contractelor este de 12.277.618,53 lei fără TVA, pentru elaboraerea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru drumul de mare viteză Ploiețti – Buzău și de 13.933.291,10 lei fără TVA pentru Buzău – Focșani.
Durata de prestare a serviciilor este de 24 luni de la data de începere a contractului. Sursa de finanțare a contractelor menționate este: POIM 2014 – 2020 și Bugetul de Stat.
Singurele mișcări în ceea ce privește autostrada Moldova au fost cele legate de construcția centurii ocolitoare Bacău. Recent, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis contestația firmei turce Ictas Insaat și obligă în felul acesta CNAIR să reevalueze oferta depusă de aceasta în timpul procedurii de selecție a proiectantului și executantului Variantei de Ocolire Bacău, parte din Autostrada A7 Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani.
Decizia CNSC nu este definitivă. Ea poate (și cel mai probabil va fi) atacată în instanțele de judecată de către CNAIR. Compania de drumuri, deținută de statul român prin Ministerul Transporturilor, a anunțat pe 9 august că societățile Spedition UMB SRL și Tehnostrade SRL, controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, vor construi prima bucată de autostradă din Moldova, pentru preţul de 668.330.294,63 lei fără TVA. Semnarea contractului de achiziție publică nu este încă posibiliă până când nu se rezolvă contestația turcilor.
Sursă foto: Capital
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4601 Articole
Author

5 Comentarii

  1. Va să zică traficul din Bucureşti spre Moldova va fi înghesuit tot pe segmentul Bucureşti-Ploieşti?

  2. o cifra precum 12.277.618,53 este o bataie de joc la adresa oamenilor normali la cap.

  3. Drumul de mare viteză e o prostie! Costa aproape cat o autostrada (90% din costul autostrazii) si nu are nici pe departe aceeasi eficienta in reducerea accidentelor. Ca pana la urma pentru asta au fost inventate autostrazile, nu pentru viteza. Viteza de 130 de la ora avem si acum pe DN2. (Cine nu crede sa mearga sa masoare.) Autostrada elimina ciocnirea frontala si impune accesul controlat. Revenind la costuri, daca stii ca pana la urma tot o sa faci autostrada, mai bine te apuci de acum. Ca dupa aia cand o sa vrei sa transformi drumul expres in autostrada, o sa mai dai 50% din costul autostrazii. Si ajungi sa platesti autostrada cu 140%. Merita?
    Dar ca sa inteleaga asa ceva trebuie ingineri, nu… absolventi de transporturi, ultima facultate din tara. (Asa zisa facultate.)

  4. Pe cine intereseaza aceasta autostrada? A7?? Doar pe buciuresteni, Moldova are nevoie de autostrada catre vest nu spre „decat” sud. Moldova trebuie sa fie legata in principal de vest si nu de sud. Trebuie legaturi peste Carpatii Orientali si Meridionali. Restul este doar interes.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.