„Avem un brand slab de țară“

„Avem un brand slab de țară“. Cel puțin aceasta este opinia antreprenorului Alin Burcea, CEO agenției de turism Paralela 45. Cu o experiență de 30 de ani pe piața românească, Burcea trage un semnal de alarmă în legătură cu piața de turism din România.  De vină ar fi chiar…voucherele de vacanță care, deși au dat avânt turismului local…s-ar putea să nu existe la nesfârșit.

Ar mai contribui la viitorul nu prea roz din turismul intern și problemele din infrastructură dar și un brand slab de țară.

Sunt doar 50 din 2.500 de agenții care fac incoming, în rest facem un soi de import. Ducem turiștii români și banii lor în străinătate, în loc să aducem străini aici. Avem un brand slab de țară, dar sperăm să fuzionăm cu o companie de pe piață”, explică Alin Burcea.

Antreprenorul e nemulțumit și de faptul că Ministerul Turismului a devenit doar un departament în Ministerul Economiei, dar și de faptul că puțini investitori români în turism au viziune pe termen lung.  „Nici măcar nu a încăput numele turism în denumirea ministerului, ce să mai zic”, susține Burcea, care și-a amintit cum a pus pe picioare agenția care duce, acum, sute de mii de români peste hotare.

Am început cu turism intern, oamenii făceau coadă la agenție pentru bilete pe Litoral “. (…)„Noi deschideam la ora opt, iar coada era deja formată în fața agenției. Vindeam la vremea aceea vacanțe pe litoral, pe care le contractasem de la hotelierii pe care îi cunoscusem ca ghizi. Apoi am început să vindem vacanțe la munte și în zona balneo. Invitam oamenii să ia loc și era inedit pentru ei, care cumpăraseră până atunci stând în picioare, la un ghișeu”, povestește Alin Burcea, CEO Paralela 45.

Trei luni mai târziu, a fost organizată și prima excursie în străinătate: Istanbul cu autocarul, iar prima destinație mai îndepărtată oferită turiștilor a fost China. Încă din primii ani, în portofoliul turoperatorului au intrat Grecia, Egipt, Antalya pentru vară și circuitele turistice.

Am plecat la drum doi, eram opt la finalul anului 1990, iar acum suntem o echipă de peste 280”, precizează CEO Paralela 45.

Pentru anul 2020, Alin Burcea estimează că aproape 100.000 de români vor ajunge în Egipt, iar 20.000 dintre ei vor ajunge în Ţara piramidelor cu Paralela 45.

Tunisia se mai anunţă o destinație interesantă pentru turișii români şi, poate, spre surprinderea unora, Rusia.

Şi pentru că Turcia rămâne, de departe, în topul preferinţelor românilor, Paralela 45 anunţă noi chartere spre Antalya cu plecări din Constanţa şi Satu Mare. Se ajunge astfel la 13 oraşe din care se zboară spre această destinaţie din Turcia.

În plus, compania lansează chartere spre Hurghada, Egipt, din Cluj-Napoca, Timişoara şi Iaşi. Alte zboruri noi în acest an sunt din Târgu Mureş şi Oradea spre Creta – Heraklion şi de la Bucureşti spre Mykonos.

Şi cum e o agenţie care ţine pasul cu noul, Paralela 45 are şi un segment online . Vânzările online ale Paralela 45 aduc circa 5 milioane de euro pe an, aproximativ 7% din vânzările companiei.

Paralela 45 a ajuns la circa 600 de zboruri charter anuale și peste 160 de circuite turistice.

La sfârşitul lui 2019, agenția ajunsese la un rulaj de 70 milioane de euro. Pentru anul acesta, se estimează o creștere de 12-15% a profitului.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.