Borbely: Proprietarii de maşini vechi ar putea plăti mai mult

Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat că taxa de poluare auto va fi modificată şi că, probabil, proprietarii maşinilor vechi, „care poluează mai mult”, vor fi nevoiţi să plătească o taxă mai mare.

Întrebat dacă Ministerul Mediului şi Pădurilor are o strategie prin care să împiedice proprietarii de maşini să îşi mai înmatriculeze autoturismele în Bulgaria, din cauza taxelor prea mari pe care ar trebui să le achite în România, Laszlo Borbely a spus: „Sper să se înmatriculeze cât mai multe maşini în România. În acest sens noi suntem în discuţii în ceea ce priveşte taxa pe poluare şi vom modifica această taxă. Vom fi probabil în măsură să dăm informaţii suplimentare în luna octombrie”.

Borbely susţine că proprietarii maşinilor vechi vor fi nevoiţi, probabil, să plătească o taxă de poluare mai mare decât deţinătorii de autoturisme noi. „Eu am să merg pe principiul poluatorul plăteşte. Deci nu avem nevoie de maşini second-hand în România care să fie aduse şi după aceea să mai şi dăm bani ca să le casăm. Probabil că vom avea o taxă mai mare pentru maşinile vechi şi care poluează mai mult şi vom analiza taxa în ceea ce priveşte maşinile noi, care sunt mai performante, care sunt Euro 5. Putem da mesaje clare, probabil în luna octombrie”, a mai precizat ministrul Mediului, care s-a aflat, marţi după-amiază, într-o vizită la fabrica Ford din Craiova.

Guvernul a decis, la sfârşitul lunii aprilie, constituirea unui grup de lucru interministerial care să analizeze eventuale modificări la taxa de poluare auto. Taxa auto a fost introdusă de Guvern în luna aprilie 2008, fiind calculată în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte, pe baza capacităţii cilindrice şi emisiilor de dioxid de carbon. Pe fondul creşterii numărului de maşini second-hand importate, Guvernul a decis, în luna decembrie 2008, ca taxa de poluare auto percepută la achiziţia maşinilor noi să fie suspendată începând cu 15 decembrie 2008, până la sfârşitul lunii decembrie 2009, pentru vehiculele Euro 4 cu motorizări de până la 2.000 centimetri cubi înmatriculate pentru prima dată în România şi în Uniunea Europeană.

Excepţia a fost ridicată la începutul acestui an. Guvernul estimează că va colecta în acest an din taxa de poluare pentru autovehicule o sumă totală de 1,65 miliarde lei, un nivel similar prognozei pentru 2009, dar cu peste un miliard de lei mai mult decât încasările efective înregistrate până la sfârşitul anului trecut.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.