Ce glumeață e Adina Vălean!

Trenurile din România ar trebui să circule cu 160 km/h până în 2030, aceasta fiind obligaţie pan-europeană, a declarat vineri comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean.

„Uniunea Europeană are un plan foarte clar privind infrastructura de transport. Asta poartă denumirea de reţeaua transport europeană – TEN-T network. Acest plan conţine hărţi exacte pentru toate statele membre privind infrastructura de transport rutier, feroviar, pentru toate statele membre agreate desigur cu ţările respective, cu obligaţii şi oportunităţi, în sensul în care obligaţiile înseamnă construirea acestor infrastructuri la anumite standarde, inclusiv de inovare, adică introducerea sistemelor inteligente de transport atât pentru calea ferată, cât şi pentru rutier, standarde legate de utilizarea acestei reţele. Pentru că este vorba de cale ferată, de exemplu, toată reţeaua de cale ferată europeană care este principală are standarde de viteză, de exemplu, de 160 de km/oră. Ne uităm la harta de infrastructură a României în această reţea şi vedem care sunt liniile de cale ferată care trebuie să aibă 160 km/oră. Până când? Până în 2030, o altă obligaţie pan-europeană. Reţeaua esenţială trebuie să fie definitivată până în 2030”, a menţionat Adina Vălean, la evenimentul „Innovation in EU Transport Policies”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2

13 Comentarii

  1. Cu unul ca (editat) din timișoara la cârma transporturilor, niciodată!…

  2. Olanda ,Belgia și desigur Bruxelles-ul dețin locuri fruntașe la consumul de euforizante sudamericane și nu numai.
    Pe lângă o partidă de poker cu consortul comerciant de partid -antonescu crin ,o tragere pe nas urmează o elucubrațiie ,Mon cher!

  3. multa prostie la alesii astia de la UE….pe care terasamente ? pe cele actuale ?….doar pe lînga linii…în 7 ani cine le reface si cu ce bani ?

  4. PĂI SUBCONTRACTAȚI-LE CU O FIRMĂ CHINEZĂ -ȘI DAȚI-I BĂTAIE ! CĂ DACĂ RĂMÂN PE MÂNA ROMÂNILOR-UE -PÂNĂ-N 2030 NU VOR MAI EXISTA ȘINE IAR PRINTE TUFELE CRESCUTE PE TERASAMENTE VOR UMBLA URȘI,URSOAICE,CERBI,LUPI CU PROTECTORII ANTICARBONICI DE „LABĂ”

  5. Aceasta doamna Adina Valean isi piede timpul de pomana la Bruxelles si pana la ora actuala nu a facut nimic pt. Romania si pt. romani.Consider ca toti europarlamentarii care au fost trimisi la Bruxelles de statul roman ,la finalul mandatului ,sa se faca o analiza pt. fiecare si cine si-a piedut doar timpul acolo incasind bani foarte multi ,sa restituie toti banii si sa raspunda penal pt. neindeplinirea atributiunilor de serviciu.

  6. Dacă duamna, soția Prezidențiabilul Kăkărau, spune ca UE are ca directiva viteza trenurilor poate n-ar fi trebuit ca UE sa oblige România (tot ca directiva) sa liberalizeze transportul feroviar. Ca la noi la nimeni…

  7. poate vrea sa spuna 80 km/h pe orice ruta si smecherii din garile terminale/pornire sa nu dea drumul cu intarziere de 30 de minunte precum Brasov pt ca sunt de la CFR si trebuie ca trenurile private sa nu aiba intarziere ca a II a oara sa prefere privatul in locul CFR. Nu credeti ca ar trebui sanctionati s-au dati afara angajatii din CFR care fac astfel de mizerii? In octombrie am asistat la o asemenea abordare toate trenurile CFR de la Brasov pt Bucuresti sau Galati au avut 30 de minute intarziere, iar cele private ZERO. Parca erau avioane Wi…nu trenuri CFR de la cap de ruta.

  8. România putea demult să aibă căi ferate noi de mare viteză
    si trenuri noi moderne, dar…la câte miliarde s-au furat în țară,
    evident s-a preferat devalizarea NU dezvoltarea.
    Mai mult țara are și Datoria Externă de peste 160 de miliarde euro
    si NU se vâd investițiile.
    Halal.

  9. Virgil Popescu , când era ministru al energiei, a fost cel care ne-a înfipt , chiar la propriu , cuțitul în spate. majorând tarifele la energie electrică și la gaze . în special, de la 0,o30 la 1.60 lei. . Norocul nostru că deocamdată sunt plafonate tarifele până în 2025 și că deocamdată nu este așa frig. In 2025 vom vedea încotro o luăm,- sau murim până atunci, sau statul se hotărăște să treacă la exloatarea altor resurse existente. Cât privește V. Popescu hoțul strigă hoțul. De unde apar asemenea specimene în rândul nostru și de ce se face de râs partidul liberal promovând astfel de indivizi ?

  10. Sa mearga un tren zilnic Bucuresti spre Brasov, Craiova cu 100km/h fara intarzieri permise altele decat cele datorate infrastructurii feroviare.
    S-ar fi gasit privati deja sa aiba in exploatare asa ceva.

    Seful Ford „În România trenurile de marfă au o viteză medie de 15 km/h și, în aceste condiții, nu este de mirare că uneori poate dura trei zile până când o garnitură traversează țara de la un capăt la celălalt. De ce am ajuns atât de rău? Nu doar infrastructura feroviară este de vină, ci și faptul că vagoanele sunt vechi, este criză de mecanici și trenurile staționează cu orele,

    Dacă în țările unde totul este bine pus la punct, un tren de marfă parcurge și 1.000 km/zi, la noi fac și sub 400 km. Companiile mari se folosesc de trenurile de marfă, transportul pe calea ferată fiind mai ieftin și mai eficient decât cel rutier. În 2018 că trenurile de marfă au o viteză de numai 13 km/h”
    Atat sinele cat si trenurile au ajuns niste harburi. Guvernul aloca bani de inarmare, de infrastructura critica nu. Pana si NATO s-a plans de caile ferats si de drumuri. Spagile sunt mai mici.

    Adina Valean lanseaza soparle sa le prinda presa.

  11. cand in asa-zisa ”marea britanie” s-a liberalizat transportul feroviar, s-a ales praful de el in 20 ani, pana ce statul a intervenit, a preluat si refacut greseala uriasa. margarita de fier, in lacomia ei si dragostea pt. bogați, le-a dat acestora si toate caile ferate si sa te ții apoi accidente, ca ce, erau ei prosti sa si intretina caile ferate?

  12. Dupa cluuuj, brașoavele sunt al doilea centru diversionist din România.

  13. Ceausescu a avut 11 miliarde coco datorii, dar a adus in tara cele mai moderne tehnologii (ăia care nu stiu ce-i aia tehnologie sa se abtina), a construit metroul indispensabil azi in Capitala, a facut peste 250 bulevarde si sosele in Bucuresti, patru milioane de apartamente, a eliminat șomajul si alte nedreptati sociale inerente subdezvoltarii, etc.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.