Feerie şi inovaţie, graţie şi muzicalitate pe scena ONB

Mezzo-soprana americană Marianne Cornetti cântă în “Aida”

Aşa cum ne-am obişnuit în ultimele stagiuni, în preajma Crăciunului, Opera Naţională Bucureşti oferă publicului un spectacol extraordinar realizat întotdeauna cu sprijinul domnilor Viorel Cataramă şi Gabriel Marin. În acest an, pe scena ONB va avea loc spectacolul „Aida” de Giuseppe Verdi, în care vor evolua invitaţi speciali: celebra mezzo-soprană americană Marianne Cornetti şi tenorul de origine bulgară Kamen Chanev – vineri, 21 decembrie, la ora 18.30.

Marianne Cornetti este una dintre cele mai valoroase mezzo-soprane verdiene ale prezentului. A cântat alături de Placido Domingo şi a evoluat pe scene din întreaga lume, printre care „Scala” din Milano, “Metropolitan Opera” din New York, “Royal Opera House “Covent Garden” din Londra, Opera din München, Opera din Berlin, “Arena di Verona”, “Teatro Comunale” din Florenţa, Teatrul “San Carlo” din Napoli, “Gran Teatro del Liceo” din Barcelona… În acest an, Marianne Cornetti a fost invitată de ambasadorul SUA în România, Mark Gitenstein, pentru a sărbători la Bucureşti Ziua Independenţei Statelor Unite, prilej cu care artista a cântat imnul naţional american. Marianne Cornetti se află pentru prima oară pe scena ONB.

Mezzo-soprana Marianne Cornetti a interpretat rolul Amneris din “Aida”, Azucena din “Il Trovatore” şi Eboli din “Don Carlo” pe toate marile scene lirice ale lumii. De-a lungul timpului, repertoriul său s-a îmbogăţit şi cu alte roluri: Ortrud din “Lohengrin” (Trieste, 2005 – debut, Amsterdam, Paris, Palermo) şi Brangäne din “Tristan und Isolde” de Richard Wagner (“Teatro dell’Opera” din Roma – debut, Genova), Preziosilla din “La Forza del destino” şi Ulrica din “Un Ballo in maschera” de Giuseppe Verdi, Principessa di Bouillon din “Adriana Lecouvreur” de Cilea, Giovanna Seymour din opera “Anna Bolena” de Donizetti, Laura Adorno din “La Gioconda” de Ponchielli.

În ultimii ani, Marianne Cornetti începe să abordeze şi roluri de soprană dramatică. În anul 2006 realizează un debut important, în rolul Lady Macbeth din “Macbeth” de Giuseppe Verdi, la “Opéra de La Wallonie” din Liège.

În anul 2010 a debutat pe scena Teatrului “Massimo” din Palermo în rolul Abigaille din “Nabucco” de Verdi, iar în 2011 a cântat acelaşi rol la “Metropolitan Opera” din New York. A abordat şi rolul Santuzza din “Cavalleria Rusticana” de Mascagni (Hamburg – debut, Festivalul de la Savonlinna, Teatrul “Scala” din Milano – 2011). În martie 2012 a debutat în rolul titular din opera “La Gioconda” de Ponchielli, în România, la Opera din Timişoara (în concert), iar în luna octombrie a cântat acest rol la “Teatro dell’Opera” din Roma, într-o producţie semnată de Pier Luigi Pizzi.

Pe lângă titluri cunoscute ca “Adriana Lecouvreur”, “Il Trovatore” şi “Aida”, Marianne Cornetti apare şi într-o serie de înregistrări cu opere mai puţin cântate, precum “Arlesiana” de Cilea, “Edgar” de Puccini (alături de Placido Domingo), “Oberto” de Verdi, “Amaya” de Jesús Guridi.

Viitoarele angajamente ale mezzo-sopranei includ spectacolele “Aida” şi “Nabucco” la Teatrul Naţional din Tokyo, “Macbeth” şi “La Gioconda” la “Deutsche Oper” Berlin, “Un Ballo in maschera” la “Scala” din Milano şi “Royal Opera House” din Londra, turnee cu “Teatro alla Scala” din Milano şi “Teatro Regio” din Torino, la Beijing, Kyoto şi Tokyo.

Laureat al Concursului „Jussi Bjorling” din Suedia, Kamen Chanev a fost invitat să cânte la “Staatsoper” din Viena şi la “Arena di Verona” (Italia), iar de-a lungul carierei a susţinut turnee în SUA, Spania, Coreea de Sud, Italia, Cehia, Olanda.

Tenorul de origine bulgară, Kamen Chanev a absolvit Academia de Muzică „Pancho Vladigerov” din Sofia şi s-a specializat la Roma cu Boris Hristoff, Alexandrina Milcheva şi Gena Dimitrova.

Laureat al Concursului „Jussi Bjorling” din Suedia, Chanev a fost invitat să interpreteze roluri pucciniene precum Des Grieux şi Pinkerton din “Manon Lescaut”, respectiv, “Madama Butterfly” la “Staatsoper” – Viena. De asemenea, a cântat rolul Calaf din „Turandot” (de acelaşi compozitor) la “Arena di Verona”, în Italia, iar de-a lungul carierei a fost invitat să cânte pe scene de prestigiu ale lumii, în SUA, Spania, Coreea de Sud, Italia, Cehia, Olanda.

Tenorul are şi un important repertoriu vocal-simfonic care conţine lucrări de Ludwig van Beethoven, Gustav Mahler, Wolfgang Amadeus Mozart etc.

Alături de Marianne Cornetti, care va interpreta rolul Amneris şi de Kamen Chanev, care va da viaţă personajului Radames, din distribuţie mai fac parte Mihnea Lamatic, Mariana Colpoş, Sorin Drăniceanu (artist invitat), Ştefan Ignat, Liviu Indricău, Dorina Cheşei. Solişti balet: Laura Blică Toader, Diana Tudor, Raul Oprea.

Conducerea muzicală îi aparţine dirijorului Adrian Morar.

“Bărbierul din Sevilla”

Miercuri, 19 decembrie, ora 19.00, la Sala Mare, sunteţi aşteptaţi la “Il Barbiere di Siviglia” (“Bărbierul din Sevilla”) de Gioacchino Rossini, spectacol în limba italiană.

Bărbierul Figaro, personaj creat de Pierre Beaumarchais pentru teatrul dramatic, a devenit în timp un simbol al valetului descurcăreţ care se pricepe foarte bine să rezolve orice problemă. În opera “Il Barbiere di Siviglia”, el trebuie să ajute doi tineri îndrăgostiţi să scape de sub tirania lui Don Bartolo, un tutore care vrea să pună mâna pe averea fetei. O comedie muzicală şi una dintre cele mai apreciate opere din toate timpurile.

În distribuţie, Augustin Hotea în rolul Almaviva, Ştefan Schuller – Don Bartolo, Maria Jinga – Rosina, Iordache Basalic – Figaro, Horia Sandu – Don Basilio, Adrian Strezea – Fiorello, Ana Maria Comşa – Berta, Ionuţ Gavrilă – Sergentul. Dirijor – Ciprian Teodoraşcu.

“Spărgătorul de nuci”

Spărgătorul de nuci

Joi, 20 decembrie, ora 19.00, Sala Mare, este programat spectacolul de balet “Spărgătorul de nuci” de Piotr Ilici Ceaikovski.

Una dintre cele mai frumoase creaţii pentru balet ale compozitorului Piotr Ilici Ceaikovski, “Spărgătorul de nuci” a fost realizat la Opera Naţională Bucureşti, în premieră, în anul 1960. Actuala montare datează din anul 1993 şi este realizată de coregrafa Alexa Mezincescu.

“Fiecare pagină muzicală ne dezvăluie o altă lume, ne poartă într-un flux de combinaţii coregrafice. Am intrat în miezul baletului cu toată forţa, adăugând experienţa acumulată în peste douăzeci de ani de creaţie coregrafică. Am încercat să dau frâu liber fanteziei, stimulată de frumuseţea deosebită a muzicii”, spune creatoarea.

Din distribuţie, Andra Ionete în rolul Clara, Valentin Stoica (Spărgătorul), Raul Oprea (Drossermayer), Laura Blică Toader, Gabriela Popovici, Liliana Nică, Sena Hidaka, Robert Enache, Barbu Gloria, Akane Ichii, Shuhey Yoshida, Luca Gabriel, ş.a. Dirijor – Tiberiu Soare.

“O scrisoare pierdută”, în premieră

O scrisoare pierdută, o lucrare inedită de Dan Dediu

Sâmbătă, 22 decembrie, ora 19.00, Sala Mare, puteţi viziona recenta montare cu “O scrisoare pierdută” de Dan Dediu.

În plină campanie electorală s-a pierdut o… scrisorică de amor! Opera Naţională Bucureşti prezintă cea mai recentă premieră a sa, “O scrisoare pierdută” de Dan Dediu, transpunere muzicală a celebrei capodopere dramatice a lui Ion Luca Caragiale. Personajele faimoase ale piesei vin pe scena Operei Naţionale Bucureşti şi retrăiesc comedia prin muzică, în regia lui Ştefan Neagrău şi decorurile Vioricăi Petrovici. Coregrafia şi mişcarea scenică: Florica Stănescu.

În distribuţie, Tipătescu – Florin Simionca, Caţavencu – Lucian Corchiş, Pristanda – Iustinian Zetea, Trahanache – Valentin Racoveanu, Zoe Trahanache – Simonida Luţescu, Farfuridi – Daniel Filipescu, Branzovenescu – Daniel Pop, Cetăţeanul – Liviu Indricău, Agamiţă Dandanache – Adrian Strezea, Dirijor – Tiberiu Soare.

Jucăriile de sub brad prind viaţă

Spărgătorul de nuci în interpretarea American Ballet

Duminică, 23 decembrie, ora 11.00, Sala Mare, “Spărgătorul de nuci” de Piotr Ilici Ceaikovski.

În Ajunul Crăciunului, jucăriile de sub brad prind viaţă, realitatea se confundă cu visul într-o feerie minunată pe muzica lui Piotr Ilici Ceaikovski.

Scena ONB se transformă, la spectacolul de balet “Spărgătorul de nuci”, într-o lume magică în care tineri „de toate vârstele” pot regăsi frumuseţea şi inocenţa copilăriei.

În distribuţie, Oana Popescu, Vlad Toader, Raul Oprea, Lucas Campbell, Laura Blica Toader, Gabriela Popovici, Liliana Nică, Akane Ichii, Robert Enache, Barbu Gloria, Oana Bădănoiu, Shuhey Yoshida, Gabriel Luca, Gabriela Mocanu ş.a. Dirijor-Tiberiu Soare.

Paris, ajunul Crăciunului

Scenă din Boema

Duminică, 23 decembrie, ora 19.00, Sala Mare, sunteţi invitaţi la spectacolul în limba italiană cu “La Bohème” de Giacomo Puccini.

Paris, Ajunul Crăciunului. De la fereastra mansardei în care locuieşte, poetul Rodolfo priveşte gânditor acoperişurile oraşului înzăpezit, în timp ce Marcello, prietenul său, pictează. Aşa începe una dintre cele mai frumoase şi iubite opere compuse vreodată, “Boema” de Giacomo Puccini. Opera spune o poveste tristă de dragoste, între un poet şi o tânără bolnavă, descriind în detaliu viaţa artiştilor din Cartierul Latin, la începutul secolului XX. Sunt săraci, boemi, dar plini de viaţă, iar cel mai frumos lucru care îi leagă este o prietenie sinceră şi devotată.

În rolurile principale, Hector Lopez şi Simona Neagu. Li se alătură Ioana Mitu, Vicenţiu Ţăranu, Ionuţ Gavrilă, Marius Boloş, Paul Basacopol, Ştefan Schuller, Adrian Ionescu, Constantin Negru.

La pupitru – Vlad Conta.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.