Galațiul cumpără 20 de autobuze hibrid din Polonia

Primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, a semnat  contractul de achiziţie pentru un număr de 20 de autobuze hibrid noi şi moderne.
Valoarea contractului este de 33,6 milioane lei fără TVA, autobuzele urmând să fie livrate de către Solaris Bus&Coach SRL (Polonia), care, de altfel, a şi prezentat joi, în faţa sediului Primăriei, modelul Urbino 12 Hibrid, relatează monitoruldegalati.ro.
Noile autobuze hibrid au 12 m lungime, sunt prevăzute cu trei uşi, au o capacitate de transport de minim 90 de călători, scaune confortabile, podeaua coborâtă, rampă de acces pentru persoanele cu dizabilităţi, spaţiu rezervat pentru aceste persoane, prevăzut cu centură de siguranţă, instalaţii de aer condiţionat şi încălzire, camere video, sistem GPS, echipamente audio-video pentru informarea călătorilor, instalaţii pentru echipamentele de e-ticketing. Autobuzele sunt prevăzute cu motor diesel Euro VI, cu un consum redus de combustibil, iar pentru alimentarea motorului electric se va utiliza un sistem de stocare a energiei electrice bazat pe supercapacitori.
Continuăm modernizarea transportului public în comun pentru a oferi gălăţenilor cele mai bune condiţii de călătorie. Pentru prima dată, gălăţenii vor putea circulă cu autobuze hibrid noi, cu un consum redus de combustibil şi cu toate dotările la cele mai înalte standarde. Din primul moment am susţinut să cumpărăm doar mijloace de transport noi, urmând să aducem şi 18 tramvaie noi”, a spus Pucheanu.
În maxim 5 luni de la semnarea contractului, furnizorul trebuie să livreze cel puţin 2 autobuze, iar în maxim 10 luni întreg lotul. Autobuzele vor avea o garanţie de trei ani.
În toată țară, municipalitățile înlocuiesc parcurile vechi de mijloace în comun ale orașelor, la achiziție fiind preferate unități electrice sau hibrid, pentru că există fonduri bugetare alocate în acest sens și bani europeni. În România, nu există încă o unitate de producție pentru autobuze electrice, dar există un proiect în acest sens al unei firme din  Ciorogarla, lângă București – BMC Truck&Bus, care intenționează să între în parteneriat cu o societate chineză.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Mihai Soare 1081 Articole
Author

16 Comentarii

  1. AUTOBUZUL BUCURESTI SI ROMAN BRASOV AU FOST DESFIINTATE DE EUROPENI CU AJUTORUL SLUGILOR ROMANESTI A.I ACUM SA DEPINDEM DE EI!

  2. Vorba lui „Anonim” , da’-n Romania nu se mai fac autobuze ? Pai, nu ! Pai, de ce ? Pai, n-avem specialisti si n-avem tehnologie ! Da’ ei au ? Au ca „este ” destepti si nu si-au distrus si vandut tara, in „avantul” postrevolutionar din ’89 !

  3. Polonezii nu si-au distrus, la comanda, industria, iar acum exporta! Ne-au dat tramvaie la Cluj, acum ne dau autobuze la Galati! Noi am distrus fabrica Autobuzul, si pentru ca era pe un teren provenit de la Bratieni!Acum zace totul in paragina! Polonezii ne-au ocupat economic si cu incaltaminte, dar si cu cosmetice AVON. Nu mai vorbesc de produse agricole! In Polonia conduc patrioti, nu tradatori vanduti Germaniei si USA, ca la noi!!

  4. la Cluj s-au luat tramvaie de la Solaris acum vreo 8 ani si ceva autobuze. E buna firma, produse de calitate!

  5. Si Polonia si Romania au intrat in UE dupa criterii similare. Romanii a fost mereu distractie cu manele si seriale cretine pe ProTv, Antena 1 si Kanal D, in timp ce totul se degrada, n-au facut nimic. Cu manelele si serialele idioate au ramas la sters la c*r prin strainate, munca la camp la sparanghel si capsuni. Sau videochat si prostitutie.

    N-ar fi exclus ca polonezii sa produca sub licenta, nu trebuie sa le proiecteze ei de la cap la coada, produc pe ideile si conceptul altora.

  6. Romania nu mai exista in nici un domeniu.In afara de laudele libidinoase ale politicienilor ,incepand de la Cotroceni pana la ultimul parlamentar,ma si mir cum de mai traim.S-a furt tot,s-a vandut tot,nu mai avem nimic,in afara de un nume si un loc pe harta,suntem nimeni in lume si plini de praf…..Iar ca circul sa fie total,cand ma uit la balamucul ,zis si electoral ,cu promisiuni ce se vor implini la calendele grecesti,rezultatul e sumbru,noi suntem morti si nici macar nu stim asta,dar perseveram …

  7. Toti acesti ‘alesi’=secaturi=hoti=excroci care cumpara din alta tara si nu din romania sunt tradatoti de tara si submineaza Romania!

  8. Misto!

    Dar un autibuz iese la 1,6 milioane lei (cu sau fara TVA?)adica cca 300 mii euroi + . Are galatiul atatia bani ?

  9. Foarte buna analiza. Sincera. Face parte din categoria ” Barna si paiul ..”Ne meritam soarta.

  10. Teamă mi-e că le iau la suprapreț,.. și nu direct de la producător mai ieftin,.. adică de la firma maghiară care le produce,.căci Polonia de fapt nu este producător de autobus hibrid sau electric..

    • La Brasov din mai au inceput sa circule autobuze electrice dar sant din Cehia.
      Contract 52 autobuze – 137 milioane cu tot cu TVA – 110 milioane lei fonduri europene – 27 milioane lei din bugetul local.
      De la Solaris circula deja troleibuze (cu acumulatori- 5 km fara sa fie conectate la retea) 26 bucati tot din fonduri europene.
      La autobuze, ca pret Galatiul da cu TVA cu tot 2.4 mil lei pe un hibrid, Brasovul da 2.6 mil lei pe un electric.
      Pretul de la Brasov e corect fiind vorba de bani europeni.

  11. Autobuze din Turcia, China sau Cehia. Frtiz din Germania, Clotilde din Franta.

  12. Mare Urs dacă citeai până la sfârșit articolul, ai fi văzut că UE alocă bani pentru modernizarea transportului. Dar dacă nu băgați strâmbe, nu sunteți fericiți, voi GICĂ CONTRA..

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.