Învingătorii Festivalului Naţional de Teatru Independent

Festivalul Naţional de Teatru Independent, ediţia a II-a, s-a încheiat duminică, 9 noiembrie. Timp de o săptămână, pe scenele din Capitală s-au jucat peste 50 de producţii din Bucureşti, Sibiu, Iaşi, Cluj, Craiova şi Târgu-Mureş. Juriul festivalului a acordat o serie de distincţii spectacolelor reprezentative pentru mişcarea independentă actuală.

Ediţia a II-a a Festivalului Naţional de Teatru Independent a avut un caracter aparte, propunându-şi să se îndepărteze de ideea clasică de competiţie şi să fie, în primul rând, o experienţă şi o sărbătoare a teatrului tânăr. În acelaşi timp, din dorinţa de a evidenţia meritul şi caracterul inedit al producţiilor participante, Juriul FNTi a acordat duminică, 9 noiembrie, o serie de distincţii şi menţiuni speciale spectacolelor şi artiştilor care au surprins, anul acesta, necesitatea inovării în teatrul independent.

Advertego

Membrii juriului principal – Coca Bloos, Ana-Maria Nistor, Ioana Moldovan, Cristian Theodor Popescu şi Pompilius Onofrei – au acordat Marele Premiu FNTi spectacolului Trădare de Harold Pinter, în regia Sânzianei Stoican, co-producţie Unteatru Bucureşti, Centrul Cultural Casa Artelor şi Primăria Sectorului 3, spectacol care va fi susţinut de către FNTi într-un turneu naţional.

Cinci ore cu Mario

Pentru secţiunea separată dedicată spectacolelor one-man/woman show, juriul format din Andreea Bibiri, Maria Zărnescu şi Cristina Modreanu a acordat distincţii producţiilor: Exerciţiu după Flori pentru Algernon de Daniel Keyes, cu Iulia Colan, în regia Iuliei Colan (Compania Teatrulescu, Craiova); Cinci ore cu Mario de Miguel Delibes, cu Florina Gleznea, regia Mariana Cămărăşan (Unteatru, Bucureşti); G.O.D. de Eric Bogosian, cu Toma Dănilă, regia Marcel Ţop (Teatrul LUNI de la Green Hours, Bucureşti).

Premiul pentru debut i-a revenit lui Vlad Bălan, pentru spectacolul Elevator de Gabriel Pintilei, producţie a Teatrului Mignon, Bucureşti, în regia lui Dorin Boca.

Kampf

Premiul pentru pamflet social a fost acordat producţiei Godot Cafe-Teatru, Carpathian Garden de Radu Iacoban, regizat de Radu Iacoban şi Tudor Istodor.

Spectacolul Kampf, producţie Studio M, Sfântu Gheorghe, realizat de Fehér Ferenc, a primit Premiul pentru teatru-dans.

Premiul pentru management şi strategie artistică le-a revenit Andreei şi lui Andrei Grosu, reprezentanţii teatrului Unteatru, Bucureşti. Producţiile Unteatru participante în festival au primit şi Premiul Voluntarilor.

Omul-Pernă

Producţiei UNATC I.L. Caragiale Bucureşti, Omul-Pernă de Martin McDonagh, în regia lui Florin Ion Grigoraş, i-a fost decernată distincţia Trapa de lansare.

Premiul mioritic carpato danubiano pontic a fost adjudecat de Mălăieş în Călcăieş, producţie Frilensăr, Iaşi, în regie colectivă.

Advertego, producţie Varoterem Projekt, Cluj-Napoca, regizată de Botos Bálint, a primit distincţia pentru Versatilitatea convenţiei teatrale.

Gala Premiilor FNTi

Premiul 24 Hour Play, dedicat producţiilor concepute în cadrul workshopului FNTi cu acelaşi nume, i-a revenit spectacolului Interioare delicat mobilate de Jean Lorin Sterian, în regia lui George Duşu, avându-i în distribuţie pe Viorica Vodă, Mihai Niţă, Alina Tofan şi Adrian Lepădatu. Juriul acestei secţiuni a fost format din Lia Bugnar, Vlad Massaci şi Şerban Pavlu. Godot Cafe-Teatru oferă posibilitatea de finalizare a acestui proiect de spectacol.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.