La Noaptea Oscarurilor 2018 triumfă Guillermo del Toro

Marele învingător, Guillermo del Toro

Adevăratul învingător al Galei Oscar 2018 a fost echilibrul: dacă ne gândim că şase premii principale – film, regie, actori şi actriţe protagonişti şi nonprotagonişti au mers către patru pelicule diferite. Niciun fel de lovitură de teatru.

Desigur, marele învingător – The Shape of Water de Guillermo del Toro cu 4 Oscaruri şi 13 nominalizări

Frances McDormand a triumfat la Noaptea Oscarurilor 2018.

Marele înfrânt – 3 Bilboards outside Ebbing Missouri care a obţinut numai două Oscaruri din 7 nominalizări.

Momentele cele mai frumoase ale acestei Gale 2018? Covorul roşu multicolor, cu “broşe” portocalii împotriva armelor.

Gary Oldman

Discursuri politice pro #Time’s Up, diversitate şi un palmares fără surprize au caracterizat aseară cea de a 90-a ediţie Gala Premiilor Oscar, desfăşurate la Dolby Theatre din Los Angeles.

Jimmy Kimmel, prezentatorul ceremoniei, a încercat să pigmenteze un spectacol prea echitabil, în care juraţii nu şi-au asumat niciun risc.

Publicul aştepta din partea laureaţilor discusuri incendiare, dar foarte puţini au făcut-o. Abia la sfârşitul serii au apărut intervenţii neconvenţionale.

Filmul The Shape of Water, regizat de mexicanul Guillermo del Toro, a fost duminică seară principalul câştigător al celei de a 90-a ediţiei a Premiilor Academiei americane de film, cu patru statuete în palmares.

Cea mai bună actriţă, Frances McDormand

Pelicula a mai câştigat statuetele pentru cea mai bună scenografie, cea mai bună coloană sonoră (Alexandre Desplat) şi cel mai bun regizor. Pentru prima dată în patru ani, juriul a acordat aceleiaşi pelicule Premiile pentru cel mai bun film şi cel mai bun regizor: Guilliermo del Toro

„Un film unic și de o tandrețe infinită”, Forma apei a fost distins cu Leul de Aur la Festivalul de Film de la Veneţia, ediția 2017. De asemenea, pentru Forma apei, Guillermo del Toro a primit Globul de aur, precum și Premiul Bafta pentru cel mai bun regizor. Filmul a mai obținut un Premiu Bafta și pentru muzica originală semnată de Alexandre Desplat.

Este anul 1962 şi Elisa Esposito, o femeie mută, rămasă orfană din copilărie, se luptă cu monotonia vieţii de îngrijitoare în schimbul de noapte la Centrul de Cercetări Aerospaţiale Occam din Baltimore. Dacă n-ar fi Zelda, o colegă de serviciu care se poartă protector cu ea, şi Giles, vecinul ei iubitor, Elisa nu ştie cum ar suporta existenţa cotidiană. Apoi, într-o noapte fatidică, Elisa vede ceea ce nu-i era îngăduit să vadă, secretul cel mai bine păzit al Centrului: un om-amfibie, capturat în Amazon şi studiat în scopurile Războiului Rece. Creatura este înspăimântătoare (interpretată de Doug Jones, pe care îl vom vedea în curând în rolul Contelui Orlok din Nosferatu), dar în acelaşi timp magnifică, capabilă să înţeleagă limbajul şi emoţiile… iar Elisa nu se poate ţine deoparte. Recurgând la limbajul semnelor, cei doi învaţă să comunice. În scurt timp afecţiunea se transformă în dragoste, iar creatura devine singura raţiune de a trăi a Elisei. Rolurile principale din acest film sunt interpretate de Sally Hawkins, Octavia Spencer şi Michael Shannon.

Allison Janney, cea mai bună actriţă în rol secundar

Primind Oscarul pentru cel mai bun regizor, Guillermo del Toro a amintit, pe aceeaşi direcţie, că el “a fost un emigrant ca atâţia alţii. Ca şi prietenii săi şi confraţii mexicani Alfonso Cuaron et Alejandro Innaritu. Sunt un cetăţean al lumii. Locul în care îmi place cel mai mult să trăiesc este planeta Pământ. Această recompensă este pentru toţi tinerii regizori. Deschideţi-le porţile. Când eram tânăr, câştigarea unui Oscar mi se părea peste puterile mele”.

Drama fantasy The Shape of Water este afectată de un proces intentat pentru încălcarea drepturilor de autor, demarat recent. Iniţiatorii procesului spun că intriga filmului – o femeie de menaj, mută, care se îndrăgosteşte de o misterioasă creatură amfibiană – ar fi fost preluată, fără să acorde credit pentru acest lucru, dintr-o piesă de teatru din 1969 scrisă de regretatul dramaturg american Paul Zindel.

Reprezentanţii studioului Fox Searchlight spun însă că aceste acuzaţii sunt „lipsite de fundament şi complet fără valoare”.

Pe locul al 2-lea s-a aflat pelicula Dunkirk, care a trebuit să se mulţumească cu trofeele pentru cel mai bun montaj de sunet, cel mai bun mixaj de sunet şi cel mai bun montaj de film.

Pelicula considerată unul dinte marii favoriţi, 3 Bilboards outside Ebbing Missouri, a obţinut două statuete pentru vedetele sale, Sam Rockwell – cel mai bun actor în rol secundar şi Frances McDormandcea mai bună actriţă în rol principal.

Deşi copleşită de emoţie, Frances McDormand a cerut tuturor femeilor nominalizate să se ridice în picioare şi a îndemnat publicul  să le aplaude. “Avem toate proiecte care aşteaptă finanţare. Veniţi să ne vedeţi. Nu la sărbătoarea din această seară, ci în zilele următoare”.

Sam Rockwell, cel mai bun actor în rol secundar

Cele mai vocale critici au vizat însă filmul, unii criticii considerând că portretizarea din această comedie neagră a unui poliţist cu inteligenţă scăzută şi rasist dintr-un mic oraş american, interpretat de Sam Rockwell, reprezintă un afront adus prejudecăţilor profund înrădăcinate care continuă să existe în Statele Unite, considerând pelicula „complet afonă” şi „fără speranţă în privinţa chestiunii rasiale”.

Regizorul filmului, cineastul britanic Martin McDonagh, care a scris şi scenariul, a luat apărarea peliculei sale.

„Nu cred că personajul său (interpretat de Rockwell) ar fi mântuit în vreun fel. Începe filmul ca un ticălos rasist, rămâne cam la fel la sfârşit, dar înţelege spre final că trebuie să se schimbe. Aşa şi trebuia să fie, un film intenţionat încurcat şi dificil. Pentru că trăim într-o lume încurcată şi dificilă”.

Tot câte două premii au ajuns la  The Darkest Hours, Blade Runner 2049 şi filmul de animaţie Coco.

Coco, cel mai bun film de animaţie

Gala de anul acesta a respectat marile linii ale ceremoniilor care au precedat-o. Gary Oldman (The Darkest Hours), Frances McDormand, Allison Janney (I, Tonya) şi Sam Rockwell au primit premiile de interpretare. Garda tânără, reprezentată de Saoirse Ronan (Lady Bird), Margot Robbie (I, Tonya) sau tânărul de 22 de ani Timothée Chalamet (Call me by your name) va trebui să mai aştepte.

Cronica îngrozitoare a rasismului cotidian, Get out, şi idila gay Call me by your name s-au consolat cu premiile pentru scenariu. James Ivory, la primul său Oscar cu pelicula italiană Chiamami col tuo nome, a mulţumit regizorului Luca Guadagnino pentru sensibilitatea sa şi apoi partenerului său de viaţă, accentuând pentru prima dată într-o situaţie oficială homosexualitatea.

Phantom thread, Blade runner 2049 au acaparat categoriile tehnice cu unu, respectiv, două premii.  Slabă consolare pentru Christopher Nolan rămas încă odată fără Premiul pentru regie. Fiecare film nominalizat a avut parte de clipa lui de glorie, exceptând Lady Bird şi The Post care au plecat cu mâinile goale.

Phantom thread, Oscar pentru cele mai bune costume

În timp ce în anii trecuţi Galele de decernare a Premiilor Oscar au fost intens criticate pentru lipsa de reprezentare a femeilor şi, mai ales, a persoanelor de culoare – în spaţiul online fiind intens utilizată sintagma „Oscars so white” („Oscaruri atât de albe”) -, concurenţii nominalizaţi la ediţia din 2018 sunt afectaţi de controverse şi scandaluri, care variază de la acuzaţii de plagiat, comportament sexual nepotrivit şi critici dure din partea comunităţilor gay şi afro-americane.

Între afacerea Weinstein, amintirea anuţării greşite a câştigătorului trofeului pentru cel mai bun film, anul trecut, şi apelul la mai multă paritate între sexe, animatorul a trebuit să acopere o mulţime de subiecte în cuvântul inaugural: “unii dintre voi, vor pleca cu un Oscar, dar dacă vă auziţi numele, nu vă ridicaţi imediat pentru că mai întâi trebuie verificat”, sau “dacă luptăm împotriva hărţuirii femeilor în cinema, femeile nu vor mai trebui s-o înfrunte decât în… toate celelalte domenii”.

Abordând subiectul afacerii Weinstein, Jimmy Kimmel a promis că mişcarea împotriva hărţuirii va avea dreptul să urce la tribună. Un trio de şoc a luat cuvâtul: Salma Hayek, Annabella Sciorra, Ashley Judd. Cele trei actriţe au fost printre primele care au denunţat abuzurile lui Harvey Weinstein. Ele au cerut continuarea luptei pentru “egalitatea între bărbaţi şi femei în diversitate, în intersecţionalitate”. Apoi au lansat un video care laudă cineaştii şi filmele care promovează femeile şi minorităţile, în care figurau la loc de cinste Get out şi Lady Bird, dar şi Thelma et Louise.

Sculptura care îl ironizează pe Harvey Weinstein

În pofida contextului politic încărcat, majoritatea discursurilor de mulţumire au rămas la “mulţumesc tată, mulţumesc mamă sau iubită”, începând cu Gary Oldman a i s-a adresat mamei sale de 99 de ani, spunându-i: “Pune apa la fiert, pregăteşte ceaiul, sosesc cu un Oscar”. Ca urmare a incredibiei sale metamorfoze fizice pentru a putea intra în costumele largi ale lui Winston Churchill din The Darkest Hours de Joe Wright, Gary Oldman a reuşit să obţină primul său Oscar la 59 de ani.

Simpli prezentatori, Kumail Nanjiani şi Lupita Nyong’o şi-au anunţat sprijinul penru “Visători”, tinerii sosiţi fără acte în Statele Unite şi pe care Donald Trump ar dori să-i expulzeze. Visele au stat la baza fondării Hollywood-ului şi a Americii”, au subliniat ei.

Nominalizat la mai multe categorii, Lady Bird al regizoarei Greta Gerwig, care a apărut recent pe coperta revistei Time, a plecat cu mâinile goale, ca şi The Post, al lui Steven Spielberg, un film produs de 20th Century Fox, al cărui subiect central se referă la libertatea presei, dar care a fost acuzat că încearcă să profite de pe urma concepţiei eronate potrivit căreia The Washington Post a fost publicaţia care a publicat în premieră un articol în 1971 despre un studiu secret al Guvernului american dedicat Războiului din Vietnam – denumit Pentagon Papers -, în contextul în care primele articole au apărut de fapt în The New York Times.

Cel mai bun film într-o limbă străină a fost desemnat producţia chiliană A Fantastic Woman

La ediţia din acest an a galei Oscar-urilor, au urcat pe scenă, în calitate de prezentatori, o serie artişti celebri, precum: Mahershala Ali, Chadwick Boseman, Viola Davis, Laura Dern, Jennifer Garner, Greta Gerwig, Tiffany Haddish, Tom Holland, Kumail Nanjiani, Margot Robbie, Emma Stone, Daniela Vega, Lin-Manuel Miranda, Gal Gadot, Mark Hamill, Armie Hammer, Oscar Isaac, Gina Rodriguez, Eva Marie Saint, Wes Studi, Kelly Marie Tran şi Zendaya.

Faye Dunaway şi Waren Beatty au înmânat, ca şi anul trecut, Premiul pentru cel mai bun film

Afacerea Weinstein a dus la căderea mai multor oameni puternici de la Hollywood, cum ar fi Kevin Spacey sau producătorul Brett Ratner, şi n-a rămas fără consecinţe asupra Oscarurilor.

Casey Affleck nu a mai înmânat Premiul penru cea mai bună actriţă, aşa cum ar fi trebuit. Actorul a renunţat la acest rol în 25 ianuarie când a circulat o petiţie împotriva lui.

În plus, în apropiere de Dolby Theatre a fost plasată, la 1 martie, o statuie a lui Harvey Weinstein în halat, aşezat pe o canapea, intitulată Casting couch şi realizată de artistul plastic Jesus în colaborare cu Joshua „Ginger” Monroe. Personajul este reprezentat în mărime naturală, cu un Oscar în mână, amintind de faptul că era denumit “făcătorul de Oscaruri”. Acum, firma lui este pe cale să anunţe falimentul.

Pentru prima oară după mult timp, principalele premii au fost deja anticipate.

Albul şi culorile creaţiilor semnate de Chanel Haute Coture, Dior, Balmain, Atelier Versace, Calvin Klein, Berluti, Zac Possen, Valentino, Louis Vuitton au dominat covorul roşu. Dar şi bijuteriile Bulgari, Piaget, Tiffany&Co

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

2 Comentarii

  1. Am trait sa o vad si pe asta !Sa castige un catolic atatea Oscaruri….

  2. Iar nu va apare postarea, ca nu coincide cu viziunea diabolica dovedita [si la] „oscaruri”.
    Zoofilie, desfranare sexuala, perversiuni cu homosexuali „in frunte”….
    Au scos khazarii barbatul alb drept „opresor”, asa cum spune propaganda marxismului cultural ghidata si initiata de acesti falsi Jew.
    Ca sa lauzi mizeia colorata si cu sonoritati inselatoare ca sa fie mai usor – chiar sugestionat – mai lesne de „inghitit”…. ca in porcaris cu „shades of grey”… pentru asa ceva e nevoie ca propria stare, perceptia sa fie rupte de realitate.
    Se numeste schizofrenie.
    Nu mai e nimic artistic, nici o valoare culturala „acolo” – cultul fecalei in imagini, spre deosebire de ceea ce se face acum la Harvard unde [fecalele] se studiaza „doar” din scrieri si numai de catre cei care au absolvit deja, … „post-graduate” adica.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.