Parlamentarii au stabilit noile termene pentru ITP

Modificări privind ITP pentru mașinile vechi

De la 1 ianuarie 2018 Inspecția Tehnică Periodică pentru mașinile mai vechi de 12 ani se va efectua la interval de un an. De asemenea, pentru mașinile noi, șoferii vor face ITP-ul la trei ani, a precizat în Comisia de Transporturi din Camera Deputaților, George Dincă, directorul general al Registrului Auto Român.

Este vorba despre un pachet legislativ adoptat în Camera Deputaților și care a fost trimis Administrației Prezidențiale pentru promulgare. Măsura urmărește și transpunerea unei directive europene pentru creșterea gradului de siguranță rutieră mai ales că de la începutul anului au fost aduse în țară aprox. 600 000 de autovehicule rulate din import, cu o vârstă medie de 12 ani. Spre comparație anul trecut au fost înmatriculate 340 000 de mașini second –hand din afară cu o vârstă medie de 8 ani.

RAR arată că la mașinile vechi defectele tehnice la sistemele de direcție și frânare sunt mai des întâlnite și de accea a fost redus intervalul de ITP de la doi la un an în timp ce pentru autoturismele mai noi, la prima verficare tehnică, în general nu s-au constatat probleme deosebite mai ales că producătorii auto acordă și garanții extinse.

Totodată, RAR precizează că, șoferii care au înscrisă în certificatul de înmatriculare data următorului ITP la doi ani vor urma acest interval. De asemenea, pentru autovehiculele rulate din import mai vechi de 12 ani care se prezintă la unitățile Registrului Auto Român în vederea eliberării Cărții de Identitate necesară înmatriculării, se va înscrie data ITP-ul la interval de un an.

Potrivit unei directive europene, ITP-ul este obligatoriu și pentru tractoarele agricole sau forestiere însă, din 110 000 de tractoare înscrise/înmatriculate în circulație doar 5200 au inspecții tehnice valabile.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

10 Comentarii

  1. La 6 sau 3 luni nu se putea? Mai e nevoie de bani pe la buget si nu mai e taxa de prima imnatriculare..

  2. RAR si stațiile de efectuare a ITP si-au mai tras o lege pentru a-si spori veniturile cu aceasta obligație de efectuare a ITP anual, pentru autoturismele mai vechi de 12 ani! Ce motive reale au stat la baza fundamentării acestei obligații? Au fost înregistrate mai multe evenimente rutiere, datorită defectiunilor tehnice care fac obiectul ITP? Orice conducator auto este direct interesat de siguranța sa in trafic si pentru aceasta isi verifica si întreține starea tehnica a autovehiculului permanent. Pensionarii, care de regula au mașini mai vechi, vor face cozi la ITP si vor mai scoate din buzunar bani pentru inca o taxa.

  3. Nu din cauza vechimii autoturismului se fac accidente pe soselele patriei. Accidentele se fac de niste indivizi fara bacul luat si cu masini s.h. foarte puternice. Acesti indivizi habar nu au de fizica, de mecanica.Intra in depasire fara sa calculeze timpul necesar pentru efectuarea depasirii inainte de a se ciocni cu vehiculul de pe contrasens. Taie linia continua, nu semnalizeaza schimbarea directiei de mers din timp, sunt smecheri , depasesc cu mult limita legala de viteza. In concluzie lipsa de educatie si limsa de raspundere duce la morti pe sosele nu vechimea autoturismului. Vezi cazul lui Huidu care a intrat cu viteza luminii in curba si a taiat linia continuua. Sunt pensionari saraci care inca mai au Dacii 1310 cu vechime de peste 25 de ani si nu au facut un accident in viata lor. De ce? Fiindca sunt responsabili, au masinile in stare tehnica buna si sunt culti si responsabili. Pe cand tinerii de bani gata de 18 ani care nu au muncit nicaieri au bolizi cu care se urca in copaci. Eu propun sa partice la examenul auto numai ce au bacul luat.

  4. Parlamentarii nostri raspund prezent la „chemarile” industriei AUTO si vor sa umble si la impozitele pe masinile vechi, dar…. spre „binele” nostru cica, facand referire la siguranta in trafic si la poluare, subiecte false.
    Tot ei spun prezent si la „imboldurile” FARMA, votand legea vaccinarii obligatorii la copii si la maturi, bineinteles tot pentru „binele” nostru.
    Si ca sa incheiem, nu putem uita ca tot parlamentarii nostri sustin investitii uriase in tehnica MILITARA, speriindu-ne cu pericole inexistente, sau prea mari ca sa le putem face fata cu cateva avioane sau rachete.
    Iata pe cine slujesc ei, in loc sa fie slujitorii poporului roman.

  5. O inițiativă bună de jumulit românul. M-aș fi așteptat să se ia măsura interzicerii aducerii vechiturilor din vest, condiționarea unei vechimi inime și impunerea unor taxe mari samsarilor de mașini uzate. Cred că instituțiile în drept au cunoștință de câte mașini vechi, cumpărate cu 500 de euro în țările de origine, așteaptă în spații de depozitare prin țările vestice în așteptarea unor legi permisive aducerii în țară.

  6. Sa ne spuna acest ‘sef’ cate accidente s-au produs din cauza starii tehnice la masinile de peste 12 ani ?
    In general din cauza starii tehnice…Sunt sigur ca nu au niciun raspuns. Accidentele se produc din cauza lipsei unor drumuri civilizate, datorita lipsei marcajelor, plasarii indicatoarelor in copaci s.a.m.d., adica din cauza celor care gestioneaza aceste probleme !

  7. O masura corecta. Si eu am masina mai veche de 12 ani, dar e intr-o stare tehnica foarte buna. Nu acelasi lucru pot spune despre cel putin 50% din masinile vechi care depasesc aceasta vechime. Uitati-va la cate masini vechi aproape ca nu mai au praguri sau au gauri prin caroserie de-ti intra mana prin ele. Acestea sunt masini in stare tehnica buna ?

  8. E o masura fortata . Nu va micsora numarul de accidente . Nu conditia tehnica e responsabila pentru numarul mare de accidente rutiere . E un abuz .

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.