Neclaritățile decretului prezidențial

Prelungirea cu încă 30 de zile a stării de urgență era previzibilă și necesară pentru limitarea vitezei de răspândire a epidemiei. Însă prevederile și fundamentarea decretului prezidențial caută prin varii alegații  să scoată din responabilitate funcționarii statului implicați în aplicarea dispozițiilor legale, cât și abaterile de la conduită. “ Conducătorii autorităților publice, ai celorlalte persoane juridice, precum și persoanele fizice au obligația să respecte și să aplice toate măsurile instituite prin prezentul decret, precum și cele dispuse în aplicarea acestuia”,  respectiv Art. 5, nu circumscrie deloc consecințele stării de urgență gestionată prin Ordonanțe militare. Deocamdată, vedem  prezumtive persoane care nu înțeleg nimic din  ceea ce statuează starea de urgență, amenzi de  mii de euro inadmisibile prin cuantumul lor, instituții ale statului care nu își fac datoria sub unda de șoc a unor ordine dela vârf.

Noua haină a decretării stării de urgență face  inspiră la  încălcarea drepturilor civile tocmai prin neclaritățile cu care jonglează și care, în mod indiscutabil, vor genera ordonanțe militare cu înalt grad de periculozitate antidemocratică. Trecerea decretului stării de urgență de la o formă simplă, impusă de pandemie, spre altceva care arată văditul camuflaj al unei puteri înclinată spre dobândirea unei autorități neconstituționale pe seama stării de urgență și ordonanțelor militare, arată platforma spre încălcarea normelor democratice în continuarea situațiilor anterioare.

Decretul stării de urgență ridică alte aspecte, constituționale, civice, morale, drepturile omului, pe care un sistem corupt, mafiot, încălcate deja, și care ar fi presupus o relaxare responsabilă. Pare destul de plauzibilă constatarea că starea de urgență, deloc gestionată sub aspect social, ascunde metamorfoza unui grup politic care apreluat puterea printr-un exercițiu de forță și șantaj. Faptul că starea de urgență și ordonanțele militare nu fac trimitere  punctual la funcționarii statului care încalcă dispoziții ale legii, le-ar putea subintitula în loc de stare de urgență și ordonanțe militare în stare de dictatură și ordonanțe dictatoriale.

Klaus Iohannis în calitatea pe care o are de președinte al Republicii nu are stofă democratică, oricât se cabrează  monden în fața camerelor de luat vederi. Această lipsă, cu atât mai mult în asemenea momente, este periculoasă pentru societatea românească și în ceea ce privește consecințele pe termen lung. Fără activarea omeniei și a solidarității tuturor românilor nu se poate continua în perspectiva de până acum. Președintele s-a dovedit neîntrerupt un om al altor cauze. În momente atât de  dificile precum acesta, al pandemiei, umanitatea trebuie să fie caracteristica principală de acoperit.

Decretul stării de urgență a lui Klaus Iohannis nu reușește decât să arate caracterul unui stat corupt, infect și polițienesc.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Ioan Vieru 1336 Articole
Author

1 Comentariu

  1. Dl Vieru,daca aveti neclaritati,nu mai bine il intrebati pe domnul avocat Gheorghe Piperea,ca va lamureste el!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.