Noua criză din industria auto reduce producţia

Criza componentelor electronice loveşte în plin industria auto globală. Analiştii estimează că pierderile ar putea ajunge la 2,5 miliarde de dolari. Dacia şi-ar putea adapta producţia din februarie pentru a gestiona această criză.

Penuria de semiconductoare la nivel global ar putea reduce producţia Ford cu până la 20% în primul trimestru, ceea ce ilustrează cât de profund a afectat industria criza chip-urilor, scrie WSJ.

Ford a anunţat joi că producţia de camioane F-150, cel mai bine vândut vehicul din State şi cel mai profitabil pentru companie, va fi redusă, la numai o zi după ce a confirmat că output-ul de mai multe vehicule utilitare a fost afectat puternic. Pierderile de vehciule la nivel global în primul şi al doilea trimestru ar putea avea un impact de până la 2,5 miliarde de dolari asupra industriei auto în acest an.

Aceste noi probleme marchează o amplificare semnificativă a crizei din piaţa chip-urilor. Majoritatea marilor producători auto au fost obligaţi să reducă producţia, la fel şi producătorii de electronice.

Scăderea vine după ce producătorii încearcă încă să îşi revină după carantina din primăvară, în condiţiile în care cererea a crescut semnificativ datorită accelerării muncii de acasă şi a adopţiei de tehnologie.

Lipsa componentelor electronice din piaţa auto mondială ar putea reduce producţia de autoturisme şi din România, în condiţiile în care furnizorii nu pot livra cantităţile cerute de producători.

„În cursul lunii februarie, Grupul Renault va adapta producţia industrială pe fondul penuriei de componente electronice provenite de la anumiţi furnizori. Echipele Grupului, Supply Chain şi Achiziţii sunt mobilizate pentru a gestiona impactul generat de această criză mondială care afectează mare parte din sectorul auto“, au declarat reprezentanţii Direcţiei de Comunicare a Grupului Renault în România, care deţine uzina Dacia de la Mioveni.

Ford a oprit timp de o lună de zile, până în data de 19 februarie producţia de la uzina din Saarlouis, Germania, unde produce modelul Ford Focus, din cauza problemei cipurilor, iar anterior a închis o uzină de SUV-uri din Statele Unite pe fondul lipsei de componente electronice.

Şi Volkswagen are probleme similare, iar potrivit Automotive News Europe constructorul ar putea cere daune celor de la Bosch şi Continental după ce constructorul a fost forţat să reducă producţia din cauza lipsei componentelor electronice. Pe lângă acestea, uzinele Daimler şi Audi sunt afectate în Germania.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

5 Comentarii

  1. Serios acum, ce-s 2,5 miliarde pt industria auto? Asta poate fi doar un pretext pt închiderea de fabrici neprofitale la maximum sau pt disponibilizări în vederea maximizarii profitului.

  2. Adevarul , lumea nu mai are serviciu si cine are nu e sigur cat il are. De aceea nimeni nu mai face rate la banca pentru auto. Sta cu ce are.
    Nici masinile second nu se mai vand ca nu le mai vinde nimeni sa cumpere alta noua.
    Asa ca pauza un an doi.

  3. Poate astfel producatorii vor reveni la masini mai putin electronizate, dar mai fiabile si mai usor de reparat. Si daca se produc mai putine poate ne vom aminti ca sunt bunuri de folosinta indelungata ( min. 8-10 ani ) si nu le vom mai schimba nejustificat ( pe criterii subiective) la 3 – 5 ani . Asfel se va reduce consumul de resurse si poluarea aferenta fabricatiei pieselor componente si functionarii autoturismelor. Si poate unii vom redescoperi bicicleta.

  4. Aceasta problema este falsa! Acum, in perioada aceasta nesigura, cererea pentru autoturisme este mica. Producatorii nu vor sa reduca pretul cum au procedat in timpul fostei crize din 2008. Au gasit guvernele dispuse sa preia povoara oamenilor concediati din fabricile lor. In acelasi timp toate uzinele de asamblare din Africa, Asia lucreaza la capacitate maxima.Industria auto va functiona asa pana la blocare. Blocare care va aduce mari pierderi, chiar falimente ascunse, vezi aliante noi de producatori.Singura modalitate este scaderea pretului si diminuarea profitului producatororilor pe perioada de criza. Guvernele trebuie sa imparta povara iesirii din criza impreuna cu producatorii. producatorii

  5. Producatorii coreeni, japonezi, europeni si americani ce lucreaza cu componente de siguranta, motorizari , convertizoare de putere si cutii de viteze produse de grupul AISIN nu au aceasta problema. Asta-i o problema de calitate a celor ce vor sa lucreze aparent ieftin, problema generata de globalizare.
    Ghici cui ii apartine grupul AISIN ?
    Intrebarea nu este pentru cei ce cumpara cazane nemtesti la mana a doua.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.