One World Romania 11 la final

Copiii libertăţii

Ieri s-a încheiat cea de-a 11-a ediție a Festivalului Internațional de Documentar și Drepturile Omului One World Romania. Au fost 10 zile grozave, în ciuda condițiilor meteo neprietenoase. Au fost 10 zile pline – 90 de filme, s-au dezbătut subiecte actuale alături de cei peste 100 de invitați şi un public implicat și numeros.

În săptămâna care urmează (26 martie – 1 aprilie) vor fi disponibile online 7 filme documentare din selecția celei de-a 11-a ediții a festivalului One World Romania, prin platforma CINEPUB. Cinepub este o platformă de distribuție de film online, gratuită, fondată în 2015. Anul acesta, în cadrul parteneriatului încheiat cu Cinepub, sunt disponibile și înregistrările câtorva evenimente conexe din perioada festivalului – Cross Talk Radu Jude & Alexandru Solomon, Andrei Rus în dialog cu Ivana Mladenovic și Adi Schiop și Arhivele de film ale fostului bloc comunist.

Cele șapte filme găzduite de Cinepub până pe data de 1 aprilie sunt: Copiii libertății, Mamă copil, Fiecare zid e o poartă, Cântecele angajate ale lui Colette Magny, Nu e bine să vorbești, Revoltele studenților cehi și Pacea să fie cu voi. Toate cele 7 documentare sunt disponibile gratuit, exclusiv pe teritoriul României.

Până la următoarea ediție a festivalului, Asociația One World Romania continuă programele sale tradiționale pe tot parcursul anului: One World Romania la Școală, KineDok, Civil Society Pitch și proiectul de redescoperire a arhivelor Studioului Alexandru Sahia.

Copiii libertății a fost inclus în secțiunea Învăț și dezvăț a festivalului. Este un film pentru părinții frământați de întrebări despre formule de educație alternativă capabile să ofere copiilor mai mult spațiu de reflecție și decizie decât sistemul de stat. Problema cea mai arzătoare care iese la iveală: cum va putea un copil educat alternativ să fie integrat ulterior în sistemul mainstream? Este educația alternativă o fabrică de inadaptați?

Mamă copil

Mamă copil, parte din secțiunea Trecutul prezent este un film despre răni individuale perpetuate în familie către generațiile următoare. Organizat în jurul unor conversații purtate de patru adulți cu mamele lor vârstnice, acest film cameral dezvăluie cu delicatețe complexitatea relațiilor în interiorul familiilor constituite prin căsătoria unei minore cu un bărbat matur, adesea bătrân.

Din aceeași secțiune, Fiecare zid e o poartă spune povestea regizoarei Elitza Gueorguieva despre istoria trăită în fața televizorului, la granița dintre două lumi: Bulgaria comunistă și lumea incertă care i-a urmat. Fiica unei jurnaliste de televiziune care produce o emisiune culturală începută în comunism și extinsă în anii ’90, regizoarea montează secvențe de arhivă din emisiunile mamei, pe care le dublează cu un comentariu subiectiv-nostalgic pe marginea televiziunii ca mediu-document al istoriei și a șocului trăit de bulgari după prăbușirea regimului comunist.

Colette Magny

Cântecele angajate ale lui Colette Magny – inclus în secțiunea Arta care mișcă lumea – prezintă o figură impozantă și intransigentă, plină de o energie activistă, cu o voce răsunătoare, plină de încredere stângistă galică. Colette Magny a avut o carieră neobișnuit de lungă din anii ’60 până în anii ’90, trecând de la jazz la anti-poezie, la blues într-o fervoare creativă care nu ar fi fost posibilă în zone mai tradiționale ale show business-ului.

Nu e bine să vorbești a fost prezentat în secțiunea Politicile sexului (LGBTQ). Regizoarea Hui-Chen Huang locuiește cu mama ei, dar vorbește cu ea arareori. Preoteasă taoistă care se ocupă de funeralii și înrăită a jocurilor de noroc, Anu nu vrea să vorbească despre ce a făcut-o să-și părăsească soțul, despre diversele ei prietene de-a lungul timpului și despre locul ei în societatea taiwaneză, un loc profund homofob, deși este primul din Asia în care au fost legalizate căsătoriile între persoane de același sex.

Revolta studenţilor cehi

Revoltele studenților cehi, inclus în secțiunea 1968: după 50 de ani, este realizat în anticiparea aniversării și prezintă primăvara de la Praga din interior, prin detalii oferite de cei care au participat la ea și au construit-o, de fapt. Personaje deja familiare, foști tineri est-europeni ai anilor ’60 deveniți adulți – mulți dintre ei intelectuali, dar nu numai – spun povestea acelor vremuri cu perspectiva și împăcarea martorilor istoriei mari.

Pacea fie cu voi

Pacea să fie cu voi, prezentat în cadrul secțiunii Caut țară este realizat de Wissam al-Zoabi. El trăiește și studiază în România. Acum doi ani s-a întors în Siria, țara unde își are rădăcinile, să filmeze într-o zonă controlată de militanții anti-guvernamentali din Armata Liberă Siriană (FSA), opusă atât regimului lui Bashar al-Assad cât și rebelilor fundamentaliști. Wissam alcătuiește un tablou de viață pe fundal de război, în așteptarea păcii ce pare să nu mai vină.

Organizator: Asociația One World Romania

Partener principal: Programul Statul de Drept Europa de Sud Est al Konrad-Adenauer-Stiftung

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

1 Comentariu

  1. Bizar mesaj despre “Copiii libertății” se transmite prin imaginea fundulețului de copil. Despre ce libertate este vorba?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.