Avertismentul directorului general al Tarom

Pista de la Otopeni trebuie refăcută. Din cauza problemelor, roțile avioanelor trebuie schimbate în unele cazuri, săptămânal, și nu lunar, cum ar fi normal. Este declarația incredibilă a directorului general al Tarom, Werner Wolff.

Acesta a mai atins un subiect sensibil. Reducerea cheltuielilor. În acest sens, directorul Wolff a spus că „se pensionează foarte mult”.

Directorul Tarom a mai declarat că s-ar putea să dăm și afară, dacă sunt angajați neperformanți. „Până atunci, îi școlim, îi relocăm etc. O altă metodă de reducere a cheltuielilor ar fi renegocierea unor contracte”.

Alte declarații din partea Tarom:

„Este un buget foarte curajos pentru că avem de gând să schimbăm foarte mult ceea ce în ultimii să zicem 20 de ani nu s-a întâmplat, sau 10 ani de când este Taromul pe pierdere, bugetul este uşor pe plus cam cu vreo 394.000 de lei. Vorbim de profit dacă avem nişte premise care se întîmplă: aeronavele acre ar trebui să sosească pentru că am închis acum o licitaţie pe care am pornit-o. Avem deja primele contracte pe care le vom semna. Vor veni alte avioane. Noi am închis acum o licitaţie care ne permite să alegem maxim patru bucăţi, pentru că pentru 4 bucăţi am făcut… Nu pot să vă spun ce tip, pentru că nu este finalizat procesul. Pe moment este contact de leasing, pentru că dacă achiziţionăm ajungem undeva după 2023.

Lesingul operațional pe cele două aeronave Boeing achiziţionate in iunie 2017 sunt profitabile. Ele creează profit. 500.000 pe an. Leasingul se ridică la 375.000 pe lună.

Airbus-urile – Luni o să trimitem precontractul. Noi avem deja pre-inspecţii făcute de cei care doresc să le cumpere. Presuspun că în următoarele 3-4 săptămâni ele vor decola de la noi şi vor fi ….

Internul l-am putea deservi cu aeronavele mici cursele care sunt foarte apropiate, iar pe cursele medii şi lungi….

Ce destinaţii noi?

Încă plănuim să legăm Constanţa de vestul ţării, deci Comstanţa – Timioşoara poate chiar şi Constanţa – Oradea pentru că începe şi sezonul estival. Chişinău vrem să îl legăm de Timişoara. Acolo există un plan pe care l-am rediscutat şi azi cu directoarea comercială. În perioada următoare.

În prezent în TAROM sunt 1863 de personae, în condiţiile în care anul trecut erau 1974 de personae. Am mai renunţat la personal acolo unde a fost cazul şi avem oameni care ies la pensie. Am început să reducem. O să continuăm, pentru că un proces de retehnologizare va duce automat la reducerea personalului care nu mai este nevoie să facă munca…Avem în jur de 100 şi ceva de personae care nu mai sunt la noi.

Vin 2 aeronave noi.

Eu zic că va fi personal pentru că noi acum ne schimbăm şi politica de personal care a trebuit schimbată pentru a atrage iarăşi personal. Vom face şi angajări.  Ne trebuie oameni productivi. Pe ei contăm, pe ei dorim să îi dezvoltăm, vrem să le dăm un plan profesional de dezvoltare, ceea ce până acum ca perspectivă pentru angajaţi nu a existat. Ne trebuie personal de zbor şi personal tehnic. Iar ceea ce avem acum personal care nu este productiv acolo având în vedere că facem o retehnologizare o să avem nevoie de mai puţini oameni.

Este în curs un audit pentru personalul de la birouri care va fi definitivat probabil săptămâna viitoare.

(Renunţati la unele curse?) Nu. Deschidem curse noi. Mai multe curse…

Dacă luăm orice zi a săptămânii câte aeronave stau pentru mentenanţă şi diverse reparaţii capitale sau la termen?

În medie una maxim 2, dar una întotdeauna este.

Iaşi-Cluj va fi următoarea variantă, pentru că după ce primim aeronavele  vrem să luăm iarăşi în calcul aceasră variantă. Anul acesta, dar probabil în sezonul de iarnă. Iaşi-Cluj cu ATR.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.