Bucureştiul, la coada clasamentului Greenpeace

Capitala se află pe locul 13 din 14 orașe în privința transportului public, a siguranței rutiere, a calității aerului și a mobilității active, potrivit unui raport lansat de Greenpeace. Spațiul verde pe cap de locuitor în București este sub 10mp, în timp ce norma UE este de 26mp/capita.

„Raportul reprezintă o completare a clasamentului orașelor din anul 2018 privind mobilitatea durabilă, în care au fost analizate 13 orașe europene: Berlin, Londra, Viena, Bruxelles, Moscova, Roma, Zürich, Paris, Amsterdam, Copenhaga, Oslo, Budapesta și Madrid. Bucureștiul a fost comparat cu celelalte orașe în ceea ce privește transportul public, siguranța rutieră, calitatea aerului, managementul mobilității și mobilitatea activă. Per total, Bucureștiul s-a clasat pe locul 13 din cele 14 orașe, pe baza punctajului obținut pentru fiecare indicator”, se arată într-un comunicat al Greenpeace.

Este vorba despre raportul “Mobilitate durabilă în București. O evaluare bazată pe indicatori” lansat marți de Greenpeace România, material pregătit de Institutul Wuppertal pentru Climă, Mediu și Energie.

La indicatorii siguranță rutieră, calitatea aerului și mobilitate activă (deplasare nemotorizată – mersul pe jos, cu bicicleta, skateboard, role etc), Bucureștiul s-a clasat pe penultimul loc, iar la capitolul managementul mobilității, chiar pe ultimul loc.

În sursa menționată este subliniat faptul că în aceste domenii este nevoie de îmbunătățiri precum dezvoltarea infrastructurii pentru pietoni și bicicliști, combaterea parcatului ilegal pe trotuare, extinderea spațiilor verzi urbane, precum și prioritizarea în trafic a mijloacelor de transport public prietenoase cu mediul, pentru a reduce durata călătoriei și pentru a crește atractivitatea lor pentru localnici și navetiști.

“Locul codaș ocupat de București este rezultatul mai multor motive. Acesta prezintă cel mai ridicat nivel de congestionare dintre cele 14 orașe analizate, cu o cotă de deplasări zilnice cu vehicule private de 48 % și o pondere relativ mică de mobilitate activă de doar 16 %. În plus, spațiul verde pe cap de locuitor în capitală este sub 10mp, în timp ce norma UE este de 26mp/capita”, a declarat Alin Tănase, coordonator de campanii Greenpeace România, potrivit aceleiași surse.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

6 Comentarii

  1. Greenpeace e finantat Soros. Asa ca fa ceva pe toate clasamentele lor de cacao

    • Exista o nedumerire. Initial se pomeneste de Greenpeace pentru ca mai apoi sa se faca referire la Greenpeace ROMANIA. Este clar ca baietii din Romania fac politica, deja miroase a propaganda electorala.

  2. Dacă era un Greenpeace străin ne plasam pe la mijlocul clasamentului dar dacă e Greenpeace România dacă din 100 de cazuri 3 nu au chiloții în regulă numai de aia se vorbește. Probabil în capitalele fruntașe au făcut măsuratori în zonele în care mașinile nu au acces iar în București pe ceață la orele de vârf. Acum s-a găsit subiectul anti Firea, aerul Bucureștiului și dăi cu căinatul pànă la alegeri. Întrebare: măsurătorile s-au facut în timpul săptămânii sau la sfărșt de săptămână când domnul Președinte este la Sibiu?

    • Postari de doi lei. Puneti mana pe carte si mai cititi. Poluarea este grava in Bucuresti si determina multe afectiuni de la cancere la cele neurologice,respiratorii.
      Cei care au postat probabil sunt toti soferi.Green Peace nu este finantat de Soros.

  3. ,,Qu’en est-il des grandes villes ?
    Chaque année, les grandes villes européennes n’échappent pas aux pics de divers polluants et à une pollution chronique, liés en particulier au trafic routier. Toujours selon le rapport de Greenpeace, Sofia était en 2018 la capitale de l’UE la plus touchée par la pollution aux PM2,5, classée au 21e rang mondial. Viennent ensuite Varsovie, Bucarest, Nicosie, Prague, Bratislava, Budapest, Paris, Vienne…”(Ce este în marile orașe? În fiecare an, marile orașe europene nu scapă de țeapa diverșilor poluanți și a unei poluări cronice, legată în particular de traficul rutier. Conform raportului Greenpeace, Sofia era,în 2018, capitala din UE, cea mai atinsă de poluarecu PM2,5 este clasată pe locul 21 mondial. Urmează Varșovia, Bucuresti,Nicosia,Praga, Bratislava,Budapesta, Paris, Viena…)Între ceea ce zice Greenpeace România(poate că raportul a fost făcut la comandă?) și Futura-science.com(din care am reprodus textul) e un pic cam mult …diferit!E drept, avem poluare ca în orice țară…de afară!Dacă luăm în calcul și alte criterii,din lume, Greenpeace ar demisiona și va trece la…făcut politică!(PM 10 și PM 2,5 sunt 2 granulometre care măsoară poluarea atmosferică, PM2,5 referindu-se la poluanții din traficul rutier!).

  4. In acest timp primarii continuă să taie copacii și să asfalteze zonele cu spatii verzi .copiii se joacă printre mașini aerul este insuportabil.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.