Cum ar putea fi reduse tarifele la calea ferată

Consiliul Concurenței recomandă CNCF CFR SA crearea condițiilor tehnice astfel încât Operatorii de Transport Feroviar (OTF), adică firmele care activează pe piața transportului feroviar, să-și poată alege furnizorul de energie electrică, ceea ce ar conduce la reducerea valorii facturilor pentru curentul de tracțiune, pe care o achită OTF și, implicit, la creșterea profitabilității transportului feroviar de marfă și la tarife mai mici pentru utilizatorii acestui serviciu. În prezent, OTF nu au posibilitatea de a-și lege furnizorul de energie electrică, deși piața energiei este liberalizată, furnizorul unic pentru sistemul feroviar fiind Electrificare CFR, filială deținută integral de CNCF CFR SA.

Această recomandare vine în urma studiului realizat de Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), din cadrul Consiliului Concurenţei, care a sintetizat principalele aspecte ce caracterizează transportul feroviar de marfă din România.

CNSDF este organismul de reglementare național unic care urmărește, în mod constant, respectarea prevederilor naționale și ale Uniunii Europene în domeniul feroviar, în special cu privire la procedura de alocare a capacităților infrastructurii feroviare, accesul la infrastructurile de servicii, la serviciile feroviare și tarifarea acestora, sistemul de tarifare, managementul traficului feroviar, planificarea lucrărilor de reînnoire și operațiunile de mentenanță programate sau neprogramate, conformitatea cu cerințele privind conflictele de interese, în vederea deschiderii pieței pentru concurență și creșterea concurenței în beneficiul consumatorilor.

Prin activitatea derulată, CNSDF monitorizează activitatea piețelor de servicii feroviare și consultă cu regularitate reprezentanții utilizatorilor serviciilor de transport mărfuri și călători, valorificând opiniile acestora, în principal prin adoptarea unor măsuri și formularea unor recomandări care să faciliteze dezvoltarea pieței serviciilor de transport feroviar.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4592 Articole
Author

5 Comentarii

    • Or sa bage USR-istii progresisti piste de biciclete pe calea ferata. Adica mergeti direct pe sina si pretul la bilet o sa fie redus la un sfert. Si ieftin si fara poluare!

  1. Caile Ferate Romane , MILITARIZATE.
    Toti sa prineasca grade de subofiter iar cei cu studii superioare ofiteri.
    Scosi particularii afara .
    Si refacerea fabricilor de locomotive si vagoane de la Bucuresti, Craiova, Timisoara, Bacau, Cluj.
    Lista cu fostii directori cu averea lor trecuta pe numele copiilor si rudelor. Adunati toti si arestati si trimisi la munca la lopata de construit cai ferate si terasament.
    Si luati si tziganii aia patroni care taiau vagoane bune si imparteau banii cu directorii.

  2. Nu se va reduce niciun tarif in Romania pentru ca nu este concurenta adevarata intre cei care au tras deja averi pe suprastructura in care au bagat banii toti romanii pana si-au facut toti imbuibatii si tot felul de capuse viloace nenumarate si tot ce si-au dorit,iar tot poporul va plati taxe si impozite mai mari ca sa refaca toata suprastructura deja facuta varza.

  3. Sa trecem la transportul cu bicicleta/tricicleta cu coviltir sau cu ricsha. Se reduc tarifele catre 0! Transportul de marfuri grele sa fie preluat de armata cu Herculesul din dotare care mai mult stau in hangar, exceptand cand mai pleaca in misiune de salvat refugiatii afgani ori transportul donatiilor de masti, viziere, izolete si vaccinuri AstraZ si J&J la cei in nevoie din alte tari.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.