Gabriel Oprea a continuat prostirea pe faţă a românilor

Declaraţia de presă a lui Gabriel Oprea susţinută în a 7-a zi după Scriptură nu a fost altceva decât o continuare oficială a prostirii pe faţă a românilor aşa cum au procedat până acum „vălneii” şi ceilalţi „figaro” din ministerul pe care îl conduce. Cine a urmărit cu atenţie poliloghia lui Oprea şi-a putut da seama că vicepremierul NU a clarificat ceea ce era mai important şi nu a răspuns la principalele întrebări pe care media independentă, câteva ONG-uri şi opinia publică le pun de câteva zile. Adică nu a arătat UNDE s-a deplasat iniţial şi care era DESTINAŢIA la momentul producerii accidentului. Gabriel Oprea nu a dat aceste răspunsuri, pentru că în funcţie de ce spunea se putea afla dacă a existat o situaţie deosebită care să impună deplasarea în regim de urgenţă însoţit de echipaje ale poliţiei rutiere. Aici este de fapt CHEIA întregului scandal: avea sau nu dreptul Gabriel Oprea la coloană oficială în ziua de 20 octombrie 2015?

Gabriel Oprea, dând dovadă de dispreţ faţă de opinia publică, a pasat toată problema în următoarea frază: „În ceea ce priveşte speculaţiile potrivit cărora în activitatea mea aş fi încălcat legea sau aş fi utilizat dispozitiv de însoţire în trafic fără temei legal, vreau să vă asigur că acestea sunt complect (sic!) nefondate”. Cu un minut înainte Oprea precizase că în seara zilei de 20 octombrie a avut o deplasare în interes profesional. Ceea ce a spus aici Gabriel Oprea este egal cu zero. Şi nimeni NU este obligat să îl creadă pe cuvânt, mai ales că pe zi ce trece apar noi mărturii privind utilizarea coloanei oficiale la meciuri de fotbal, la o nuntă, la o reunine de partid etc. Şi să fie clar un lucru: în HG nr.1391/2006 (şi nu în Codul Rutier cum scriu urechiştii), art. 223 nu prevede echipaj de poliţie însoţitor pentru deplasare în interes profesional. Repetăm pentru a „n”-a oară ce prevede alin.3 al respectivului articol: „În situatii deosebite, care impun deplasarea în regim de urgenta, pot beneficia de însotirea cu echipaje ale politiei rutiere si ministrii din Guvernul României sau omologi din strainatate aflati în vizita oficiala în România, precum si sefii misiunilor diplomatice acreditati în România, cu ocazia depunerii scrisorilor de acreditare”. Iar o deplasare în interes profesional nu este egală cu o situaţie deosebită. Când Oprea pleacă de acasă la Senat sau la minister are o deplasare în interes profesional. Dacă Oprea se duce la Academia Naţională de Informaţii unde discută cu doctoranzii săi, iarăşi este o deplasare în interes profesional. Dacă Oprea se duce la o ceremonie legată de MAI, are o deplasare în interes profesional. Dar în niciunul din aceste cazuri (şi multe altele) NU EXISTĂ „situaţia deosebită” care să-i dea dreptul la coloană oficială. Evident, o „situaţie deosebită” poate interveni când un ministru are o activitate în interes profesional, dar pe 20 octombrie 2015 nu s-a semnalat o astfel de situaţie în ceea ce îl priveşte pe Gabriel Oprea. Repetăm, nu a existat pe parcursul zilei de marţi nicio ştire referitoare la Oprea, iar o deplasare spre domiciliu excede clar prevederile alin.3 al art 223.

Martorii oculari au fost confirmaţi

Totuşi, declaraţia de presă a lui Gabriel Oprea a clarificat ceva. A confirmat ceea ce a afirmat un martor ocular: maşina în care se afla vicepremierul nu a oprit la locul accidentului. Aici, Gabriel Oprea volens-nolens i-a descalificat pe toţi ţuţerii săi care în ultimele zile au invadat micile ecrane clamând umanismul ministrului lor, care „a oprit” la locul accidentului şi s-a ocupat personal de rezolvarea problemelor legate de accident. De asemenea, Oprea a fost nevoit să contrazică şi comunicatul Poliţiei Capitalei din 22 octombrie în care se afirma: „Imediat după producerea accidentului, coloana oficială s-a oprit la faţa locului şi au fost dispuse măsuri pentru mobilizarea echipajelor medicale în vederea acordării primului-ajutor”. Pentru că referirea la „oprirea coloanei oficiale” viza şi maşina în care se afla Gabriel Oprea. Şi pentru ca tacâmul să fie complet, Oprea i-a lăsat în offside şi pe poliţiştii care îl însoţeau. Gabriel Oprea şi-a dat în vileag susţinătorii şi a afirmat că nu a realizat că s-a întâmplat accidentul, pentru a-şi salva pielea. Dar nu şi-a salvat onoarea şi a dat dovadă de lipsă de omenie. Într-o situaţie de genul celei de marţi seara, el trebuia să conducă operaţiile din teren, el ar fi trebuit să meargă la Urgenţă şi să stea acolo până când se pronunţau medicii. Nu a făcut-o şi nu ne miră. Cu siguranţă, dacă nu ar fi existat martori oculari, dacă mărturiile nu ar fi apărut în presă, atunci ar fi susţinut că a coborât din maşină, că personal a dat primul ajutor etc etc. În rest, afirmaţiile de genul „Am comunicat imediat cu şefii de structuri din MAI, pentru intervenţia de urgenţă a echipajelor SMURD (…) Echipajul SMURD a ajuns la locul accidentului în mai puţin de patru minute” le ştiam pentru că se aflau în lista cu mesaje primite de Vâlnei & Co.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Lucian Gheorghiu 3052 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.