Imagini cu noua stație de metrou Tudor Arghezi, deschisă miercuri

Staţia de metrou „Tudor Arghezi” a fost deschisă călătorilor, miercuri, în prezența primarului Sectorului 4, Daniel Băluță. Circulaţia se va realiza, într-o primă fază, în sistem pendulă, pe o singură linie, între noua staţie şi Berceni, deoarece sistemul de semnalizare şi automatizare a traficului nu a fost finalizat în integralitate.

„Avem asigurări că sistemul de semnalizare şi automatizare a traficului se va finaliza într-o perioadă nu foarte lungă, poate până la sfârşitul anului, astfel încât trenurile să circule, în mod normal, de la Pipera până la Tudor Arghezi. (…) Sistemul pendulă presupune un interval de circulaţie de opt minute, iar pe relaţia Berceni – Pipera trenurile vor circula la un interval de patru minute. După finalizarea sistemului de automatizare şi siguranţa traficului, circulaţia se va realiza la un interval de patru minute. Vom monitoriza această circulaţie, astfel încât trenurile care vor sosi în staţia Berceni dinspre Arghezi să se sincronizeze cu cele care vin dinspre staţia de pe relaţia Pipera – Berceni, timpii de aşteptare să fie mininali”, a declarat directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuş, într-o conferinţă de presă.

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, a spus că, într-o săptămână, autoritatea locală va decide dacă parcarea care a fost dată în folosinţă în zona noii staţii de metrou va rămâne gratuită o perioadă de timp. „Este o practică pe care inclusiv lanţurile comerciale o au, aceea de a lăsa oamenii să se acomodeze cu aceste facilităţi, dar, cu certitudine, chiar dacă nu începând de astăzi, într-un viitor apropiat, va exista o taxă pentru această parcare, pentru că toate aceste investiţii şi aceste facilităţi au nevoie, la rândul lor, de mentenanţă”, a explicat primarul.

El a informat că, în următoarele săptămâni, va fi lansată pe SICAP licitaţie pentru proiectul magistralei M4 de metrou Gara de Nord – Gara Progresul.

La inaugurarea staţiei de metrou „Tudor Arghezi” au mai participat preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Hubert Thuma, şi prefectul Capitalei, Rareş Hopincă.

Staţia de metrou „Tudor Arghezi”, singura astfel de facilitate construită de o autoritate locală în România, în parteneriat cu Metrorex, este o investiţie în valoare de 50 de milioane de euro – fonduri nerambursabile. Împreună cu linia de legătură, noua staţie are o suprafaţă de peste 15.000 de metri pătraţi, între staţia Berceni, actualul capăt al Magistralei 2, şi Şoseaua de Centură, şi are un traseu cu o lungime totală de 1,6 kilometri, a informat Primăria Sectorului 4. Staţia este construită la nivel suprateran şi are un regim de înălţime de P+2E.

VIDEO/FOTO

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

5 Comentarii

  1. In zona statiei nu exista cartier de locuinte. Vin doar din Comuna Berceni cativa oameni . Scopul a fost MAFIA IMOBILIARA EVVREIASCA care a cumparat teren in zona.
    E vorba de o retea mafiota cu Balutza pion principal.

  2. Lăbuță tristă ăsta care-i el primar la 4 numai cu banii în gât e. Banii din parcările ilegale cu care a împânzit sectorul și din impozite nu ajung pentru mentenanță, vrea bani și din piatră seacă. Mai votați-l că e bun. O să vă ia bani și că stați cu curul pe bancă…

  3. Fondurile nerambursabile sunt rezultatul cotizatiilor date de statele europene si apoi directionate catre tarile membre pe anumite directii, educatie, dezvoltare locala, etc. dar intr-o alocarea se face diferit sa spunem ca Romania a avut N miliarde pt autostrazi pana in 2020, iar acum cand poate sa le piarda au inceput sa lucreze mai intens. Ca sa poti beneficia de fonduri nerambursabile sunt niste conditii, depinde cat la % reprezinta restul sunt ale beneficiarului. trebuie facut proiect, trebuie depus intr-un termen prestabilit, continutul are criterii de punctaj, iar in final o comisie de la Centru, in Romania sunt 8 v-a hotara care vor fi finantate. Nu se dau bani inainte de aceea trebuie sa ai o sursa/credit, iar dupa fiecare etapa se fac raportari si daca te incadrezi primesti parte din suma, daca nu, nu. Nu-i usor si de aceea nu s-au absorbit banii din programele precedente decat partial. Unii care au fost hotarati au facut proiecte atat ca firme cat si ca institutii sau primarii. Deci daca s-a incadrat in criteriile UE vor deconta daca nu vor ramane cu datorii…Romania contribuia cu ani in urma cu 1,7 miliarde de euro, nu mai stiu cat este azi contributia. Polonia parca este una din tarile cu absortie mare. Asa ca inainte de a considera rau pe un primar care s-a zbatut sa faca un proiect, mai bine te-ai intreba de ce nu sunt multi si de ce se pierd banii pe care ar fi putut sa-i absoarba si altii.

  4. au facut o parcare, pe un teren gol, au reconstruit 2-3 km de linie de metrou de suprafata care exista deja, au pus cateva garduri si au spart banii sa faca o amarata de statie… puteau lejer sa tranteasca doar o copertina metalica si sa faca un peron, ATAT, si aveai metrou… dar de, mai bine sa spargi bani si sa incasezi donatii de la constructori… 50 de milioane de epuroi pentru o statie… inseamna ca proiectul ala cu Metrou de la 1 Mai la Otopeni o sa coste lejer 1.2-1.5 miliarde de euro

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.