Ministerul Finanţelor constată vânzarea vapoarelor (1)

MFP-DGICF CNM PETROMIN SA

301.034/17.05.2002 730/17.05.2002

NOTA DE CONSTATARE

Incheiata azi 17 mai 2002

La sediul CNM PETROMIN SA Constanta

Subsemnatul ILIE TRAIAN, consilier in cadrul Directiei Generale de Indrumare si Control Fiscal din Ministerul Finantelor Publice, am efectuat in baza Legii 30/1991 si a delegatiei nr.17, in perioada 10-14.dec.2001 si 14.ian.2002- 17.mai.2002, verificarea modului de transferare a proprietatii urmatoarelor nave : Carbunesti, Barbosi, Bobilna, Borzesti, Baneasa, Comanesti, Baia de Cris, Baia de Arama, Bujoreni, Bicaz, Callatis, Birlad, Balota, Breaza, 22 Decembrie si Bacesti, din patrimoniul CNM Petromin SA Constanta, catre alte persoane juridice romane si straine, in conformitate cu cele solicitate de IGP – Directia Politiei Economico – Financiara prin scrisoarea nr.150.177 din 2001.

Controlul documentelor a fost efectuat la sediul CNM Petromin SA, situat in incinta Port –Constanta, Poarta nr.2.

Pe timpul verificarilor societatea a fost reprezentata de:

Dl. STREAJA LAURENTIU – Director General si

D-na STEFANESCU MARIA- Director Economic

Din analiza documentelor puse la dispozitia organului de control, au rezultat urmatoarele constatari:

La data de 24.05.1992 a avut loc Sedinta Consiliului Imputernicitilor Statului (CIS), compus din d-nul Carbunaru I. Presedinte, d-na Sufragiu M.-Secretar si d-nii Marinescu C, Ivascu C, Bunea A, Zamfir N, Lupu M, Dragan Ghe, Cucu Z, Dobre S si Pistolea V -membrii, de la SC Petromin SA Constanta, societate cu capital integral de stat, cind reprezentantii societatii prin persoana Dlui V.Toanchina solicita adoptarea unei Hotariri CIS care sa prevada:

-infiintarea unei companii holding in LIBERIA, precum si a 15 companii subsidiare de unica nava, care vor cuprinde navele : Comanesti, Carbunesti, Barbosi, Baneasa si Balota sub pavilion liberian, iar navele Breaza, Bicaz, Callatis, Birlad, Baia de Cris, Baia de Arama, Bujoreni, Bobilna, Borzesti si 22 Decembrie sub pavilion Romanesc,

-vinzarea acestor 15 nave catre societatiile de unica nava ce se vor infiinta in Liberia ca parte a holdingului,

-punerea ipotecilor pe 5 nave si anume: Comanesti, Carbunesti, Balota, Barbosi si Baneasa pentru garantarea unui imprumut de 45 mil.USD, asa cum rezulta din Procesul verbal nr.14 incheiat la data de 24.05.1992 (anexa 1) Solicitarea reprezentantilor Petromin SA adresata CIS, s-a materializat prin emiterea Hotaririi nr.17 a CIS, din aceasi data (anexa 2).

Hotarirea CIS impreuna cu documentatia privind cooperarea dintre Petromin SA si firma norvegiana TORVALD KLAVENESS in vederea obtinerii unui credit necesar pentru finantarea repararii si retehnologizarii unui numar de 15 mineraliere de mare capacitate, a stat la baza intocmirii Notei de fundamentare a Ministerului Transporturilor semnata de Dl Bunea Alexandru, asa cum a fost stabilit de organul de urmarire penala.

Aceste documente au fost inaintate la data de 11.08.1992, prin scrisoarea nr. 150 sub semnatura Secretarului de Stat Dl. Calin Marinescu la Ministerul Economiei si Finantelor pentru analiza si avizare (in conformitate cu prevederile art.28 lit.b din Decretul 52/1975 privind participarea unitatiilor economice romane la societati mixte in strainatate) – anexa 3.

Decretul 52/1975 a fost abrogat prin Legea nr.7 din 08.01.1998.

Fata de cele mentionate in Nota de fundamentare Mnisterul Economiei si Finantelor urma sa acorde avizul pentru eficienta financiar-valutare a infiintarii in Liberia a companiei Petromin Overseas Inc. care va fi proprietara unui numar de 15 companii subsidiare, proprietare de o singura nava si care vor devenii armatorii navelor respective prin trecerea lor din proprietatea Petromin SA la companiile subsidiare.

Tot in conformitate cu cele mentionate in Nota Ministerului Transporturilor, in Liberia urma sa se infiinteze si compania PETROKLAV MANAGEMENT cu actiuni la purtator detinute de Petromin SA impreuna cu firma norvegiana Torvald Klaveness Group care urma sa asigure operarea celor 15 nave.

Retehnologizarea si repararea acestor nave se suporta dintr-un imprumut de 45 mil.USD ce urma sa fie acordat de Cristiania Bank, banca prin care trebuia sa se deruleze si toate operatiunile financiare din operarea navelor.

Pentru obtinerea imprumutului, banca solicita garantii de 200%, ce urma sa se realizeze prin ipotecarea in favoarea bancii a 4 sau 5 nave si a 11 nave cu titlu de garantii suplimentare.

Solicitarea bancilor finantatoare pentru garantii suplimentare (colaterale) pentru cele 11 nave nu a fost prezentata in nota de fundamentare a Ministerului Transporturilor transmisa spre avizare la Ministerul Finantelor si nici nu a fost adusa la cunostinta C.I.S. din data de 24.05.1992, cind a fost prezentata de conducerea executiva a CNM Petromin a notei privind infiintarea in Liberia a holdingului cu cele 15 companii subsidiare de unica nava.

De altfel Ministerul Economiei si Finantelor in urma analizei notei a apreciat ca exagerata punerea ipotecilor pe 5 nave fara a avea cunostiinta si de garantiile colaterale solicitate de bancile finantatoare.

Din Nota de fundamentare rezulta ca derularea acestor etape va conduce la obtinerea de catre Petromin SA, a unui beneficiu de 23,5 mil. USD in conditiile in care raminea proprietara tuturor navelor beneficia de toate veniturile realizate din exploatarea acestora, platind firmei Torvald Klaveness numai taxele de management.

Analizind toate aceste documente reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor din Directia Participatiilor Statului si Gestiunii Capitalului de Stat comunica Ministerului Transporturilor ( prin scrisoarea nr.72988 din 14.10.1992) – anexa 4, avizul favorabil, cu unele observatii si propuneri privind :

– neconcordanta intre Hotarirea CIS de vinzare a celor 15 nave si precizarea din Nota de fundamentare referitor la raminerea in proprietatea Petromin SA a tuturor navelor fapt pentru care se propunea ca, in documentele ce se vor incheia cu partenerul norvegian sa se prevada in mod expres ca cele 15 nave ramin proprietatea integrala a Petromin

– reducerea valorii garantiei pentru credit sub 200% apreciata ca exagerata si,

– stabilirea de prevederi contractuale care sa permita partii romane un control riguros asupra operatiunilor financiare privind retehnologizarea si operarea navelor.

Din documentele prezentate organul de control constata lipsa aprobarii Guvernului Romaniei, prevazuta la art.13 din Decret 52/1975 pentru infiintarea societatilor mixte in strainatate .

Analizind documentele de infiintare a societatilor din Liberia pentru care se solicita avizul Ministerului Economiei si Finantelor, organul de control a constatat ca la data de 11.08.1992 (anexa 3) cind a fost intocmita si inaintata Nota de fundamentare privind oportunitatea si fezabilitatea infiintarii in Liberia a unui holding cu 15 companii subsidiare de unica nava, acestea erau deja infiintate in Liberia din data de 11 iunie 1992 (anexa 5) fara a exista avizele necesare si aprobarea Guvernului pevazuta de art.13 din Decret 52/1975.

Totodata trebuie precizat ca infiintarea de societati mixte in Liberia nu repezenta o investitie protejata in sensul celor precizate la art.7 din Decretul 52/1975, avind in vedere ca, intre Romania si Liberia nu existau incheiate conventii pentru evitarea dublei impuneri si nici acorduri privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor (anexa 6).

Mai mult, la data infiintarii Companiilor (11 iunie 1992) Liberia se afla in plin razboi civil, ambasada Romaniei la Monrovia incetindu-si activitatea in 1990 din cauza luptelor violente din aceasta tara care era si sub embargou militar, aspect confirmat de Guvernul Romanei prin H.G. 804/1992.

Datorita embargoului multi armatori utilizau registrul de inmatriculari din insulele Marshall pentru inregistrarea navelor, registru apartinind de International Registers Inc. (IRI) pentru ca astfel sa fie evitate eventualele divergente comerciale. De altfel IRI detinea si International Trust Co. din Liberia la care au fost inregistrate Companiile apartinind SC Petromin SA Constanta (anexa 5).

Totodata prin incetarea activitatii ambasadei Romaniei la Monrovia nu a mai fost posibila aplicarea prevederilor art. 22 din Decret 52/1975 unde se precizeaza ca, personalul roman din conducerea societatii mixte va informa oficiul diplomatic al Romaniei din tara de resedinta asupra activitatii si rezultatelor obtinute de societate, iar oficiile diplomatice vor acorda la rindul lor tot sprijinul necesar in vederea desfasurarii in cele mai bune conditii, a activitatii societatii.

La solicitarea organului de control reprezentantii CNM Petromin SA nu au prezentat aprobarea BNR in conformitate cu prevederile Regulamentului BNR nr.1 din 1991, ce era in vigoare la data inmatricularii societatilor in Liberia motivind inexistenta acesteia aspect confirmat si de BNR in raspunsul adresat IGP (anexa 7).

Prevederile art.16 din Decret 210/1960 fac trimitere tot la autorizarea BNR pentru actiunile detinute de societati romanesti la persoane juridice straine lipsa acestei autorizari este supusa sanctiuni conform art.17 din acelasi act normativ.

Fata de cele de mai sus si fata de obiectiunile formulate de reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor cu ocazia acordarii avizului pentru infiintarea in Liberia a holdingului si companiilor subsidiare, organul de control analizind actele de infiintare a acestor companii, a constatat urmatoarele:

Cu privire la infiintarea Companiei PETROMIN

OVERSEAS Inc. (POI)- Liberia

Compania a fost infiintata la data de 11.06.1992 (anexa 5), avind un capital de 1000 USD, format din 100 actiuni a cite 10USD/actiune detinute de CNM Petromin (anexa 8). Inregistrarea acestei companii in Liberia a facut obiectul Hotaririi nr.17 a Consiliului Imputernicitiilor Statului (CIS) intrunit in sedinta din 24.05.1992. (anexa 1 si 2)

Analizind prevederile Statutului CNM Petromin SA Constanta aprobat prin HG 19/1991 s-a constatat ca intre atributiile CIS nu figura si aprobarea infintarii de societati in strainatate ceea ce rezulta ca aceasta aprobare excede atributiunilor CIS conferite prin Statut, desi prin Regulamentul CIS, (intocmit in baza unui ordin al Subsecretarului de stat din Ministerul Transporturilor, dar modificat fata de prevederile din Statutul aprobat prin HG 19/1991) aprobat in sedinta din 01.feb.1991 se prevede la lit.i si lit.o posibilitatea acordarii acestor aprobarii, dar acestea contravin prevederilor art.17 alin.2 al Capitolului IV din Statut prin care se stipuleaza ca activitatea CIS se desfasoara numai in conformitate cu prevederile din Statut.

De altfel conform celor precizate in Statutul societatii rezulta ca CIS nu avea acordate atributii pentru vinzarea de nave, asa cum s-a aprobat in sedinta CIS din 24.mai.1992 (anexa 1 si 3a).

Modificarile aduse Regulamentului CIS au permis eludarea prevederilor Decretului 52/1975 unde se prevedea aprobarea Guvernului pentru infiintarea in straianatate a societatiilor mixte.

Asa cum s-a prezentat mai sus, infiintarea de societati mixte cu persoane juridice sau fizice straine era reglementata la data infiintarii lor de prevederile Decretului 52/1975 si era de competenta Guvernului.

Este de precizat si faptul ca la data de 11.08.1992 prin Nota de fundamentare a colaborarii cu firma norvegiana Klaveness, se avea in vedere si obtinerea unui imprumut de 45 mil. USD, dar pentru obtinerea caruia se solicita infiintarea in Liberia a holdingului POI (POS) si a companiilor subsidiare de unica nava.

Din analiza documentelor prezentate privind acordarea acestui credit organul de control constata ca contractul de imprumut a fost semnat de reprezentantii POI cu Banca finantatoare inca din data de 07.08.1992, iar prima solicitare de tragere a sumei de 18.900.000 USD este din data de 12.08.1992.

In concluzie, la data de 11.08.1992 la care Ministerul Transporturilor prin reprezentantii sai solicita avizul Ministerului Economiei si Finantelor pentru infiintarea in Liberia a unor societati pentru ca astfel sa se poata obtine imprumutul atit societatiile respective cit si creditul, erau deja infiintate si respectiv contractul de credit incheiat pentru suma de 45 mil. USD (anexa 9).

La sediul CNM Petromin SA Constanta, exista la data verificarilor si intocmirii prezentei Note de constatare Registrul holdingului POI (CORPORATE REGISTER) precum si al companiilor subsidiare.

Analizind mentiunile facute in Registrul Companiei Petromin Overseas Inc. -Liberia, organul de control a constatat ca initial societatea a fost infiintata de un rezident Liberia in calitatea sa de fondator care in conformitate cu cele precizate la lit.F din contractul de societate a subscris 1 (una) actiune din cele 100 actiuni la purtator prevazute la lit.D din contract.

La data de 11 iunie 1992, reprezentantii ambasadei Liberia la Washington D.C. au certificat semnarea contractului de societate si depunerea acestuia la Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Liberia.

Conform celor prezentate la punctul I din contract se poate constata ca existenta Companiei Petromin Overseas Inc. (POI) a inceput la data de 11 iunie 1992 cind a fost facuta mentiuunea depunerii contractului de societate la Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Liberia.

Inregistrarea Companiei la data de 11 iunie 1992 este confirmata si de reprezentantii International Trust Company of Liberia agentul de la New York, pentru registrul de inmatriculare al navelor (anexa 5).

Rezidentul din Liberia tot la data de 11 iunie 1992 a vindut a cesionat si a transferat catre Petromin Shipping Company toate drepturile titlurile si interesele ca persoana individuala care a subscris actiuni la capitalul companiei POI autorinzind, imputernicind si instructionind totodata trezorierul si secretarul acestei companii sa inregistreze acest transfer in registrul companiei (Corporate Register) incepind cu data de 11 iunie 1992.

Tot la data de 11 iunie 1992 fondatorii demisioneaza si decid prin vot numirea noilor directori pentru o perioada de 1 an, sau pina ce succesorii acestora, vor fi votati sau alesi.

Noii directori alesi pentru o perioada de un an au fost:

Marin Lupu

Cristina Romanescu

Mariana Musat

Dan Ionescu si

Constantin Bobes

Inainte de demisionarea fondatorilor la data de 11 iunie 1992 a fost votat si aprobat Statutul Companiei Petromin Overseas Inc. (POI)-anexa 10 ce reprezenta cadrul legal pentru conducerea Companiei si a activitatilor economice ale asesteia.

Conform notificarii din data de 30 iunie 1992 a Bordului Directorilor POI a fost convoacata prima adunare a directorilor pentru aceeasi data la ora 10 in Constanta .

La aceasta intilnire au fost stabilite si aprobate functiile pentru conducerea si coordonarea activitatilor societatii astfel:

Dl.Marin Lupu-presedinte

Dna.Cristina Romanescu-secretara

Dna.Mariana Musat-trezorier

Totodata a fost aprobata emiterea a 100 actiuni fara valoare.

Din continutul hotaririi primei intilniri a Bordului Director se constata ca nu este mentionata deschiderea unui cont bancar si numirea persoanelor cu specimen de semnatura autorizate pentru operatiunile bancare ce se vor efectua ca urmare a desfasurarii activitatiilor economice ale companiei.

Desemnarea persoanelor imputernicite sa opereze in cont, precum si deschiderea contului bancar nu a fost constatata nici in documentele si inscrisurile ulterioare existente in Registrul Societatii pina la data controlului.

De altfel conform Sectiunii 3 a Articolului 5 din Statutul Companiei (anexa 10) deschiderea unui cont bancar era necesara pentru ca trezorierul avea datoria sa depoziteze fondurile titlurile de valoare si alte efecte de valoare ale companiei intr-un cont bancar (fondurile) respectiv la o banca (titlurile si efectele de valoare).

Necesitatea deschiderii unui cont bancar rezulta si din faptul ca societatea POI urma sa beneficieze de un imprumut bancar de la Cristiania Bank-Oslo in suma de 45 mil.USD si avea sa incheie contracte de management cu cele 15 companii subsidiare de unica nava infiintate in Liberia odata cu Compania POI. si care urmau sa achite in favoarea managerului taxa de management comercial precum si alte taxe.

In Registrul Companiei se afla si notificarea din 16 iunie 1992, emisa de reprezentantii SC Petromin SA Constanta prin care se convoca la Constanta adunarea generala a actionarilor de la POI pentru aceasi data (anexa 11).

Analizind continutul Procesului verbal al Adunarii Generale a Actionarilor Companiei Petromin Overseas Inc. care a avut loc la Constanta la data de 16 iulie 1992, organul de control constata ca motiunea Comitetului Director (BOD) al Companiei POI din data de 16 iulie 1992 a fost aprobata in unanimitate (anexa 12).

Este de precizat si faptul ca, reprezentantii actionarilor aproba si numirea lui Hans Thomas Holbye din Oslo-Norvegia, ca director al Companiei POI alaturi de cei numiti anterior.

Desi in Procesul verbal se face mentiunea ca au fost aprobate cele discutate la data de 16 iulie 1992 cu ocazia sedintei actionarilor de la Compania POI se constata ca inscrisul este semnat de D-na Cristina Romanescu in calitate de secretar al Companiei POI fara a exista si semnaturile imputernicite ale actionarilor.

Analizind documentele existente in Dosarul de credit se constata ca in data de 16 iulie 1992 a avut loc o sedinta a Bordului Diectorilor de la Petromin SA (anexa 12 bis) unde aprobarile si hotaririle au fost luate de cei care au depus pe masa, cu aceasta ocazie actiunile la purtator in felul acesta hotaririle au fost luate nu de CIS in calitatea sa de reprezentant al statului proprietar al actiunilor Petomin SA ci de cei care le detineau.

Trebuie precizat ca actiunile la purtator ale Companiei POI -Liberia, nu au fost inregistrate la data dobindirii lor in evidenta financiar-contabila a Petromin SA, desi societatea a fost infiintata la data de 11.06.1992.

Discutiile privind conditiile de acordare a imprumutului de 45 mil. USD de la Cristiania Bank au figurat pe ordinea de zi a sedintei CIS Petromin din data de 19.06.1992 (anexa 12).

Conform celor mentionate in Procesul verbal al CIS-Petromin din data de 19.06.1992 (anexa 13) rezulta ca a fost pusa in discutie numirea D-lui Toanchina V. si a unui reprezentant Klaveness in Bordul Directorilor de la POI.

Referitor la conturile deschise in strainatate se face si precizarea ca avind in vedere ca nu s-a obtinut apobarea BNR se intentiona deschiderea unui cont la o banca americana cu sediul in Romania respectindu-se astfel prevederile legale in materie.

In final CIS aproba contractarea imprumutului si conditiile impuse de banca, dar sub rezerva avizarii favorabile de catre Ministerul Economiei si Finantelor.

Hotarirea nr.18 din 19.06.1992 (anexa 14) emisa in conformitate cu prevederile art.89 din legea 31/1990 nu mentioneaza luarea unei hotariri cu privire la cele discutate la pct.1 de pe ordinea de zi (anexa 12) si totodata nu figureaza depusa la Registrul Comertului, conform prevederilor legale pentru a fi opozabila tertilor, aspect confirmat prin comunicarea catre IGP, a Registrului Comertului Constanta (anexa15).

Fata de cele de mai sus rezulta ca nu se puteau pune in aplicare numirea reprezentantului Klaveness in Bordul Directorilor de la POI si nici semnarea contractului de imprumut de unul dintre imputerniciti.

Mai mult imputernicirea datata 16 iulie 1992 (anexa16) si pusa in discutia adunarii CIS din 19.06.1992 nu intruneste conditiile legale nefiind cuprinsa in Hotarirea nr.18/19.06.1992 si nu a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei.

Rezulta ca aceasta imputernicire reprezenta numai acordul de vointa al semnatarului nu si al vointei actionarilor de la POI.

Intre documentele discutate si aprobate in sedinta actionarilor de la POI din data de 16.07.1992 (anexa11) se afla si proiectul de imputernicire mentionat la pct.5 din Procesul verbal al sedintei Bordului Directorilor de la POI.

Imputernicirea in limba romana a fost legalizata la data de 21 iulie 1992 la Notariatul de stat Constanta sub nr. 51918 din 23.03.1992 (anexa 16).

Traducerea in limba engleza a imputernicirii (anexa16) a fost legalizata tot la Notariatul de Stat Constanta la data 23 iulie 1992, sub nr.51919 din 27.07.1992 (anexa 17).

Prin aceasta persoanele imputernicite au capatat puteri nelimitate cu privire la, actele ce se vor semna ulterior privind imprumutul si contractele de operare si management al navelor din companiile subsidiare de unica nava infiintate in Liberia, dar nefiind mentionate in Hotarirea CIS nr.18 din 19.06.1992 nu aveau si acordul actionarilor de la POI.

Conform acestei imputerniciri Dl. Toanchina Virgil a semnat la data de 17 august 1992 in calitate de imputernicit al Petromin Overseas Inc.-Liberia un contract de imprumut (Loan Agreeament) pentru suma de 45 mil.USD, ce urma sa se acorde de un numar de banci reprezentate de Cristiania Bank-Oslo in calitate de agent al acestora (anexa18).

Pentru derularea imprumutului a fost intocmita o lista cu semnaturile autorizate (anexa19) la care sa anexat si lista cu semnatura reprezentantului Klaveness in Bordul Directorilor al POI.

Prima tragere din acest imprumut a fost efectuata la data de 12.08.1992 pentru suma de 18.900.000 USD (anexa 9).

Fata de cele de mai sus organul de control constata ca contractul de imprumut a fost semnat in baza unei imputerniciri, care nu a respectat prevederile legale de aprobare si nici nu a respectat conditia pusa de reprezentanta Ministerului Finantelor in CIS ca acesta sa se incheie numai dupa aprobarea data de reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor (anexa 13).

La data de 20 aug.1992, a avut loc modificarea contractului de societate al POI –Liberia prin care actiunile la purtator au fost schimbate in actiuni nominative.

Imprumutul initial de 45 mil.USD a fost solicitat sa fie suplimentat cu 4 mil.USD in vederea acoperirii cheltuielilor cu reparatiile la nava Bacesti, asa cum rezulta din Procesul verbal al actionarilor Companiei Petromin Overseas Inc.-Liberia (anexa 20).

Aceasta suplimentare a fost discutata in Consiliul de Administratie Petromin SA la data de 26.09.1992 unde s-a hotarit sa se solicite si aprobarea CIS (anexa21).

Conform ordinii de zi a sedintei CIS din data de 08.10.1992 a fost pusa in discutie suplimentarea imprumutului initial de 45 mil. USD cu suma de 4 mil.USD prin infiintarea unei Companii de unica nava in Liberia. (anexa 22).

Analizind documentele din Registrul Companiei Bacesti Inc. din Liberia, organul de control a constatat ca compania exista infiintata incepind cu data de 14 septembrie 1992 (anexa 23), deci anterior datei de 08.10.1992 cind a avut loc sedinta CIS in care se solicita aprobarea pentru infiintarea acestei companii.

Dupa cum s-a aratat anterior infiintarea in strainatate a unor societati de catre agenti economici romani era reglementata la acea data prin prevederile Decretului nr.52/1975.

La data de 30 octombrie 1992, a fost semnat amendamentul nr.1 la contractul de imprumut din 07.08.1992 pentru suplimentarea cu 4 mil. USD. (anexa 24)

Ultima mentiune existenta in Registrul Companiei POI se refera la imputernicirea din 20 octombrie 1992 acordata in vederea semnarii amendamentului nr.1 la contractul de imprumut din 07.08.1992.

Trebuie mentionat si faptul ca desi prin Hotarirea nr.20 a CIS din data de 08.10.1992 a fost autorizat Dl.Toanchina Virgil sa semneze documentele cu privire la suplimentarea imprumutului cu 4 mil.USD si aceasta hotarire nu figureaza depusa la Registrul Comertului pentru publicare in Monitorul Oficial in conformitate cu prevederile art.89 din legea 31/1990 pentru ca astfel sa fie opozabila tertilor, iar cele hotarite sa poata fii puse in executare.

Incepind cu anul 1993 si pina la data controlului nu mai figureaza in Registrul Companiei alte mentiuni cu privire la intilnirile Bordului Director si hotaririle luate la analiza si hotaririle luate cu privire la auditarile anuale a conturilor Companiei, la numirea si plata auditorilor la alegerea sau numirea anuala a directorilor etc. desi statutul companiei prevedea aceste obligatii care de altfel erau in masura sa respecte si cele prevazute la art.23 si 24 din Decret nr.52/1975.

Astfel incepind din anul 1992 si pina la data controlului, compania a inregistrat pierderi in suma totala de 139.861.451 USD (anexa 143 b) care conform prevederilor statutare trebuiau analizate in BOD si mentionate hotaririle luate cu acest prilej in Registrul companiei precum si informarea actionarilor despre hotaririle luate si masurile dispuse.

In anul 1994 AGA de la CNM Petromin SA a aprobat refacerea contractelor anterioare de imprumut semnate de reprezentantii POI cu Christiania Bank in suma de 49.000.000.USD prin care se urmarea reesalonarea datoriilor in suma de 44.000.000 USD cu facilitati de garantare in suma de 15.000.000 USD si cu un credit pe termen in suma de 5.000.000 USD, pe o perioada de 8 ani, dar nu mai tirziu de 31.01.2003.

Achitarea acestui nou aranjament urma sa se faca in 14 rate semestriale.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.