Ministrul Educației, scos la tablă de Avocatul Poporului

Ministrul Educației este scos la tablă de Avocatul Poporului. Monica Anisie trebuie să dea explicații după ce Avocatul Poporului i-a cerut clarificări cu privire la Ordinul nr. 4135/2020, care vizează predarea online.

Renate Weber vrea să știe dacă Anisie are o statistică a elevilor din mediul rural care nu dispun de infrastructura necesară. De asemenea, Avocatul Poporului cere explicaţii despre soluţiile găsite pentru dotarea cu dispozitive a copiilor şi dascălilor, despre soluţiile gândite pentru familiile cu mai mulţi copii care nu dispun de suficiente dispositive, dar şi cum va fi rezolvată lipsa semnalului GSM în multe dintre zonele ţării, conform News.ro.

În ultimele zile, Avocatul Poporului a primit mai multe petiţii în care au fost exprimate temeri referitoare la desfăşurarea actului de predare-învăţare-evaluare în mediul online, astfel cum este acesta reglementat prin Ordinul MEC nr. 4135/2020, dar şi aspecte care vizează lipsa infrastructurii necesare desfăşurării cursurilor, atât pentru elevi, cât şi pentru cadrele didactice. Printre sesizările primite de Avocatul Poporului se numără şi cea formulată de Consiliul Naţional al Elevilor, organizaţie împreună cu care instituţia noastră desfăşoară un proiect referitor la accesul efectiv la educaţie al tuturor copiilor”, a transmis, vineri, Avocatul Poporului.

Avocatului Poporului cere lămurirea următoarelor aspecte:

• Pornind de la dispoziţiile art. 10 lit. h) din Ordin, respectiv „cadrele didactice participă la activităţile de formare şi webinariile recomandate de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, ISJ/ISMB şi conducerea unităţii de învăţământ”, care este orizontul de timp în care se vor efectua aceste instruiri şi modalitatea concretă în care vor avea loc? Există în bugetul Ministerului Educaţiei şi Cercetării fonduri pentru astfel de cursuri de pregătire a tuturor cadrelor didactice din România?

• Având în vedere că învăţământul preuniversitar în România este obligatoriu şi gratuit, cum îşi propune Ministerul Educaţiei şi Cercetării să identifice şi să valorifice sursele de finanţare necesare achiziţionării terminalelor de tip desktop, laptop, tabletă sau telefon inteligent necesare desfăşurării actului de predare-învăţare-evaluare în mediul online?

• Ce soluţii urmează a fi identificate pentru familiile cu mai mulţi copii, cu un singur terminal de tip desktop, laptop, tabletă, telefon inteligent şi care sunt nevoiţi să-l utilizeze în acelaşi timp, având în vedere programul activităţilor didactice al acestora?

• Care este modalitatea prin care Ministerul Educaţiei şi Cercetării înţelege să gestioneze situaţia lipsei de acoperire a semnalului GSM pentru serviciile de voce şi date în anumite comunităţi rurale din România?

• Ce modalităţi de suportare a costurilor pentru serviciile de internet are în vedere Ministerul Educaţiei şi Cercetării?

• Deţine în prezent Ministerul Educaţiei şi Cercetării o situaţie statistică referitoare la numărul elevilor din mediul rural şi gradul de accesibilitate al acestora la terminalele de tip desktop, laptop, tabletă şi telefon inteligent şi la serviciile de voce şi date? Dacă nu, în cât timp consideră că va avea aceste date?

• Dat fiind ca Ordinul Ministrului nu precizează, solicităm Ministerului Educaţiei şi Cercetării să clarifice situaţiile în care actul de predare-învăţare-evaluare în mediul online devine obligatoriu

Ministrul Educaţiei a emis ordinul care cuprinde instrucţiuni pentru organizarea procesului educaţional pe durata suspendării cursurilor. Prezenţa online a elevilor şi cadrelor didactice va fi monitorizată de unităţile de învăţământ, iar evaluarea la unele module ar putea fi realizată online, cu proceduri prealabile realizate de Minister. Se vor face planuri de recuperare pentru cei care nu au putut participa la cursurile online.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

16 Comentarii

  1. Nu numai in mediul rural sunt probleme!Si elevii si profesorii din mediul urban au probleme cu invatamantul on-line!Doar nu va imaginati ca in orase curge lapte si miere iar oamenii au la dispozitie device-urile necesare!Nu s-au facut cursuri pentru invatamant on-line, nu pot fi obligata sa-mi cumpar camera web, nu poti solicita parintilor informatii personale despre ce tehnologie detin!Sa o faca MEN!

  2. Vor disparea profesorii. Fac unii filme cu lectii si le pun pe net…elevii se uita si nu inteleg aproape nimic…si nu au pe cine intreba cum ar intreba la scoala…si gata. Scoala in eprubeta.

  3. Școala online,o neghiobie! Sau planul „Vacanța mare pentru copii”… O să vină la școală când va fi gata vaccinul.

  4. Cu toate fosilele de „profesori”, de care toti care s-au aflat la guvernare au avut grija, s-a vazut ce „Romania Educata” avem. Zero lei, zero bani! Traiasca meditatiile lui Johannis! Si uite asa au facut bani profesorii pe spinarea parintilor inculti care isi dau viata pentru odrasle. Nici macar un contract de munca nu stiu sa citeasca. Ei sunt smecheri si merg la sparanghel in Germania fara sa stie o boaba de germana. Ce sa mai cunoasca legile din Germania. Vax albina. Nu mai zic de ce geografie, au invatat de fac inconjurul lumii pana sa se intoarca in tara. Acum suntem smecheri on-line, postam batai pe face-buci. Felicitari Anisie ca ne iei asa cum suntem, adicatelea prosti! Astia cu WC-ul in fundul curtii isi iau cu ei si tableta sa fac cursuri on-line! Oricum, nu au invat nimic, ce ne mai trebuie carte la cules de sparanghel. Sclavii buni de munca se cauta la dinti, nu la diplomele de doctor in stiinte!

  5. – Nici profii nu stăpânesc tehnica, d-apoi calicimea! O UTOPIE! Anul școlar salvat! Vaaai, ce mai frăsuială cu bieții copii! Ca profesor, cu 45 de ani de meserie în spate, aș sugera, o dată cu Firea, et comp: 1. Nu băgați copiii, din case, direct în pandemia din clase, având imunitatea scăzută și receptivitatea idem, și, mai ales, în căldurile toride de vară, pretinzându-le să aibă randament! Din experiența de ani, ȘTIU că de la începutul lui iunie încolo, randamentul școlar SCADE sub 50%! 2. De aceea, propun capetelor luminate ce mai există în învățământ: a) Începe noul an școlar pe 1 septembrie, împarte cele 36 de săptămâni în trei trimestre a câte 12 săptămâni, primul fiind de recuperarea materiei din anul precedent neterminat, cu pregătirea admiterilor, organizează în săptămânile 9 – 22 XI testări, „școala altfel”, examenele de admitere la liceu și facultăți, apoi începi trimestrul doi și anul următor (la liceu-facultate, valabil DOAR pentru anul I !), cu trim. II – III, 12 + 12 săptămâni! b) Inconveniente ar putea fi vacanțele și cursurile puțin fragmentate și timpul mai scurt = rezolvat prin comprimare/ajustare de programe! Structura an șc. ar putea fi, cu ajustări minime conjuncturale: 1 sept – 22 nov = 12 spt.; pentru clasele neterminale, ultima spt. din trim I, o „școala altfel”. Vac. intertrim./inter-ani, săpt. 23 XI – 29 XI; Trim. II = 30 XI – 20 XII, cu 2 +1 spt vac. de Sărbători, respectiv 21 XII – 10 I 2021; continuarea tr. II: 11 I – 14 III; între 15 – 21 III, o primă spt. vac. intertrimestr. Tr. III: 22 III – 25 IV, vac. Paște: 26 IV – 4 V; și între 5V – 25 VI școală, cu finalul firesc!

  6. La ce mai exista atatea directii si functionari in acest minister daca nu au reusit in 3 luni sa dea copiilor neajutorat o tableta sau telefon mai bun. Apoi sa asigure prin primarii si servicii de internet. Trebuiau taiate la acest bugetari salariile cu 25% pe 4 luni si din acesti bani luate tablete si tel.mobile mai bune. Aceasta insemna solidaritate si ajutor real, nu tot felul de ordine date din birou. Av.poporului are dreptate.

  7. cucoana asta a demonstrat ca invatamantul e pentru decani…rectori…sindicalisti si orice e material interesat de banii de acolo…elevul e pe ultimul loc.nu poate lua nici o decizie….e zero…..o tzatza de la tara….

  8. Dacă primesc laptopuri cei cu venituri mici unii vor vinde cu prima ocazie. Se mai întâmplă să trăiască și zece persoane într-o cameră și nu sunt condiții pentru a învăța online. Egalitatea șanselor în asemenea condiții este utopie pură.

  9. La tara este ca-n feudalism.Copii ,aici ,ajuta la strîngerea recoltei si la îngrijirea animalelor dupa terminarea orelor de la scoala.Astfel isi ajuta familiile sa -si asigure hrana.Doar pentru asta au venituri.Sa dai lege sa-i obligi pe copii sa faca scoala on-line mi se pare condamnarea lor la analfabetism.Dar ce spune constituția României în privința dreptului la educatie?Nu va este rusine!Daca voi aveti calculatoare trebuie sa-i batjocorită pe copii săraci?Unii dintre ei sint cu mult mai deștepți si mai zdravene la cap decit voi

  10. Aseara la tv la Bolintin un tzigan care avea mai multi copii spunea ca el nu are nici-o clasa si copii lui nu merg la scoala ca nu are bani de caiete si creioane. Ba unii nu pot merge desculti iarna la scoala. Cucoana ministru viseaza la leptopuri…pai aia nu au PRIZA n-au curent…n-au ce manca. Ce a facut ministerul de avem analfabeti in anul 2020.

  11. Ca mai locuri unde n-a patrus electricitatea sau ca unii sunt asa de saraci incat nu au. Pana si Macron a recunoscut ca nu toti copiii in Franta au acces la on-line si ca trebuie deschise scolile ca sa poata invata si cei defavorizati, numai ”revoltata” care asculta la usa gradinitei crede ca Romania este superdotata ca toti au tablete si internet, bine ca s-a inscris in PNL ca sa aiba un serviciu de „propagandista” care zice nu gandeste…bine ca nu preda, vai de ce ar putea invata elevii de la ea…

  12. Buna ziua!
    Din punctul.meu de vedere aceasta incompetenta nu are ce sa caute in aceasta functie de ministru al educatiei. O idioata care stie siruatia din tara,ca sunt foarte multe zone in tara unde copii nu au posibilitatea de a lua lectii online si ea bate campii. Afaraaaa ,cu ea.

  13. Buna ziua!
    Din punctul.meu de vedere aceasta incompetenta nu are ce sa caute in aceasta functie de ministru al educatiei. O (editat) care stie situatia din tara,ca sunt foarte multe zone in tara, unde copiii nu au posibilitatea de a lua lectii online si ea bate campii.
    Afaraaaa ,cu ea.
    Din cauza acestor elemente negative a ajuns invatamantul in aceasta situatie. Chiar nu mai sunt oameni capabili, sa gestioneze acest minister. Trec elevii prin scoala ,precum gasca prin apa. Asta este scoala ce fac astia acum?

  14. Scoala online este cea mai puternica profesionalizare in videochat, avantaj traficantilor! Dezavantaje reale: limbajul trupesc va fi schimbat in rau, aplecarea spatelul pentru o viitoare lombosciatica, limitarea vocabularului si creierului cu timpul devenind des nefunctional(cel putin 45-50% din cei cu telefoanele marg la recuperari prevazute in asigurari private/strainezia), ochii obosesc si apar tulburari de vedere, nu mai are notiunea timpului fizic personal controlabila si nai sunt destule! Madam mafalda edu este un exemplu clar: ASA NU!

  15. Pentru sucesul gestionării predatului de lecții și testatul elevilor pe tabletă sau telefon doamna ministru trebuie să-și modifice numele din AniSIE în AniSTS.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.