O nouă premieră în februarie la Teatrul Național Craiova

Cerasela Iosifescu în Barbatii mint mai mult, femeile mai bine. regia Mircea Cornisteanu. foto Cristian Floriganta

Actrița Cerasela Iosifescu va putea fi urmărită într-un nou one-woman show, la Teatrul Național Marin Sorescu din Craiova. Spectacolul „Bărbații mint mai mult, femeile mai bine de Mihai Ispirescu, în regia lui Mircea Cornișteanu și scenografia lui Puiu Antemir va avea premiera în 19 și 20 februarie 2022, la ora 19:00, în Sala I.D. Sîrbu a teatrului.

Statisticile spun că bărbații mint de două, de trei sau chiar de opt ori mai mult decât femeile, dar protagonista spectacolului ajunge concluzia că oricât de multe minciuni ar spune ei, femeile sunt cele care mint mai bine.

O poveste de viață în care ne putem recunoaște propriile trăiri. O existență plină de bucurii și neîmpliniri, de experiențe dorite mai mult sau mai puțin, de momente de fericire sau deznădejde din care eroina trage concluzia pe care o exprimă în titlul piesei lui Mihai Ispirescu și o pune în aplicare. Nu știu dacă așa e bine sau rău, dar foarte adesea, așa este!”, Mircea Cornișteanu, regizorul spectacolului

În cei aproape 50 de ani de carieră, regizorul Mircea Cornișteanu a realizat peste 160 de spectacole pe scenele a mai mult de 25 de teatre profesioniste din țară (Nottara, Bulandra, Național, Comedie, Ion Creangă din București, Teatrele Naționale din Craiova, Cluj, Târgu Mureș, Iași, sau cele municipale din Brașov, Galați, Piatra Neamț, Oradea, Ploiești etc.) și străinătate (Polonia, Armenia, Cipru).

În 1990 a primit ex-aequo primul Premiu UNITER pentru spectacolul Unchiul Vania, produs la Teatrul Național din Craiova, în 2011 spectacolul Unde-i revolverul?, realizat la TVR, a primit Premiul UNITER pentru cel mai bun spectacol de teatru TV iar în 2010 a primit Premiul UNITER pentru întreaga activitate. În 2004 a fost decorat cu Ordinul Naţional „Serviciul Credincios” în grad de cavaler și este societar de onoare al Teatrului Național „Marin Sorescu” din Craiova, al cărui director general a fost în perioada 2000 – 2016.

Realizator al primei Integrale Caragiale la Teatrul Național Craiova, Mircea Cornișteanu este primul regizor român care a realizat un spectacol după corespondența lui I. L. Caragiale – Al matale, Caragiale – jucat în mai multe teatre din țară și difuzat la TVR.

Pentru spectacolele realizate pe parcursul carierei a obținut peste 20 de premii pentru regie sau cel mai bun spectacol la diferite festivaluri naționale și internaționale. În spectacolele sale au strălucit mulți dintre marii actori ai teatrului românesc, între care George Constantin, Radu Beligan, Octavian Cotescu, Mircea Albulescu, Ion Lucian, Ileana Stana-Ionescu, Ilie Gheorghe, Victor Rebengiuc, Dorel Vișan, Mariana Mihuț, Horațiu Mălăele, mulți dintre dumnealor obținând numeroase premii pentru rolurile jucate în spectacolele montate de Mircea Cornișteanu.

Cerasela Iosifescu este una dintre actrițele fanion ale generației sale. Absolventă a Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică, Bucureşti, clasa profesor Sanda Manu (1991), Cerasela Iosifescu a devenit la scurt timp după absolvire actriţă a Teatrului Nottara din Bucureşti. În anul 2002 s-a alăturat trupei Naționalului craiovean, unde a debutat cu rolul Catarina din spectacolul Îmblânzirea scorpiei de W. Shakespeare, regia Mircea Cornişteanu.

De-a lungul carierei, Cerasela Iosifescu și-a construit cu minuțiozitate și inteligență toate personajele. Rolurile construite de ea – atât în comedii cât și în registru dramatic – au fost interpretate magistral de fiecare dată, lucru admirat de către public și apreciat de critica de specialitate.

Ceea ce mă propulsează şi nu mă lasă să mă pierd e insatisfacţia este motto-ul Ceraselei Iosifescu, actrița care a strălucit în roluri de mare calibru pe scena Teatrului Național „Marin Sorescu”, dintre care amintim Olivia din Cum doriţi sau Noaptea de la spartul târgului și Mariana din Măsură pentru măsură de W. Shakespeare în regia lui Silviu Purcărete, Medeea din Medeea de Euripide, Arkadina din Pescărușul de A.P. Cehov, Lora din Obsesii de Claudiu Sfîrschi-Lăudat și Lady Capulet din Romeo şi Julieta  de W. Shakespeare în regia lui Yiannis Paraskevopoulos, Lady Macbeth din Apocalipsa după Shakespeare, regia Janusz Wiśniewski, Jessie din Noapte bună, mamă! de Marsha Norman, Zoe din O scrisoare pierdută  și Veta din O noapte furtunoasă de I.L. Caragiale în regia lui Mircea Cornişteanu, Natalia Ivanovna din Trei surori de A. P. Cehov, regia Andreas Pantzis, Doamna Givings din Elefantul din cameră sau The Vibrator Play de Sarah Ruhl, regia Dragoș Alexandru Muşoiu etc.

Performanțele sale au fost premiate de-a lungul timpului: Premiul TVR Internațional / 2005, Premiul I.D.Sârbu pentru artă teatrală al revistei Mozaicul pentru rolul Medeea din tragedia omonimă a lui Euripide / 2006, Premiul pentru cea mai bună actriţă (Veta în O noapte furtunoasă) la Festivalul FestCo / 2012, Premiul pentru cea mai buna actriţă pentru rolul din spectacolul Două poveşti de amor de A.P. Cehov, Festivalul Teatrului de Proiecte, Câmpina / 2012, Premiul pentru cea mai bună actriţă la Festivalul Internaţional de Teatru scurt, Oradea /2012 etc.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

1 Comentariu

  1. Nu merită, credem că e olguta!!..făcea asta un spectacol fantastic!!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.