Ori la bal, ori la spitalul regional

scleroza multipla, interferon, hepatită

Comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu, a transmis o scrisoare premierului Viorica Dăncilă, prin care îi solicită acesteia să comunice la Bruxelles poziția oficială a Guvernului în privința celor trei spitale regionale de la Iași, Cluj și Craiova.

”Înaltul oficial european invită totodată autoritățile române să transmită Comisiei Europene o serie de clarificări în privința măsurilor pe care intenționează să le ia, pentru a evita întârzieri suplimentare în demararea lucrărilor la cele trei spitale regionale”, se arată într-un comunicat.

În scrisoarea adresată lui Dăncilă, Corina Crețu precizează că sprijinirea implementării cu succes și la timp a celor trei spitale regionale rămâne prioritatea zero pentru ea și Comisia Europeană.

„Așa cum am subliniat și în scrisoarea pe care v-am transmis-o încă din data de 25 aprilie 2018, sprijinirea implementării cu succes și la timp a celor trei spitale regionale rămâne prioritatea zero pentru mine și Comisia Europeană. În acest sens, este esențială accelerarea pregătirii proiectelor și îmbunătățirea orientării și a coordonării în cadrul ministerelor de resort (Ministerul Sănătății, Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Fondurilor Europene și Ministerul Dezvoltării Regionale). Chiar dacă s-au înregistrat progrese în ceea ce privește pregătirea studiilor de fezabilitate, evaluarea impactului asupra mediului și consolidarea capacității administrative a Unității de implementare a proiectelor din cadrul Ministerului Sănătății, graficul general rămâne încă neclar, sub presiunea timpului”, se arată în scrisoarea Corinei Crețu.

Potrivit comisarului european, este necesar ca termenele limită să fie respectate și cele trei faze de implementare a proiectelor – construirea, dezafectarea sau reconversia vechilor instalații, după caz, precum și formarea personalului – să progreseze în paralel. În acest sens, comisarul european Corina Crețu solicită autorităților române să prezinte o planificare clară și să valideze în cel mai scurt timp atât cadrul de intervenție pentru întregul proiect, cât și termenele de implementare, urmând ca apoi acestea să fie comunicate în cel mai scurt timp Comisiei.

În același timp, Crețu menționează că sunt „trei aspecte critice care trebuie să fie abordate de către autoritățile române înainte ca solicitarea pentru proiectul major privind construcția celor 3 spitale regionale să fie transmisă Comisiei Europene:

-Deficitul de finanțare de aproximativ 1,2 miliarde de euro, conform estimărilor Băncii Europene de Investiții;
-Revizuirea modelului prin care cele trei spitale regionale vor fi finanțate, odată ce vor fi date în exploatare, pentru a se asigura adaptările necesare cu privire la gestionarea și mecanismele de finanțare, astfel încât noile investiții să acopere costurile operaționale preconizate;
-Proiectul trebuie să îndeplinească obiectivele strategiei naționale de sănătate la nivel național și local, respectiv planurile regionale de asistență medicală și master-planurile de sănătate ale celor trei regiuni.”

În finalul scrisorii adresate premierului României, comisarul european pentru politică regională precizează faptul că serviciile Comisiei Europene oferă deja asistență tehnică Ministerului Sănătății, reiterând totodată angajamentul său personal, cât și al serviciilor Direcției Generale pentru Politică Regională (DG REGIO), de a sprijini în continuare autoritățile din România în vederea realizării celor trei spitale regionale în actualul exercițiu financiar, inclusiv prin mobilizarea de asistență suplimentară acolo unde este cazul.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

4 Comentarii

  1. Termenul, conform Programului mincinos de guvernare, pentru cele 3 Spitale regionale: „Finalziarea lor in Actualul mandat, adica 2020!”, dupa cum se lauda Dragnea in campania electorala, la TOATE TVurile!
    Din LIPSA de Finantare, adica de BANI(desi Economia „duduie”, in gol-e adevarat!), dl Dragnea a PROROGAT(termen drag Veoricai, pe care se tot chiunie sa-l pronunte!) adica a AMANAT constructia lor la Sfantu’ asteapta!
    O formulare diplomatica va fi transmisa la CE!

    Pariez ca NU vor fi gata nici in Anul 2040, Anul ala cu Strategia Romania 2040, Strategie deja UITATA de dl Dragnea!
    NU cred ca mai exista multi Romani care sa o fi retinut, intre timp dl Dragnea a facut MULTE alte promisiuni!
    Editat

  2. Fondurile europene NU sunt pe placul dlui Dragnea” BANII nu pot fi furati!
    De exemplu, Banii europeni alocati pentru Transporturi sunt PIERDUTI la fiecare Exercitiu financiar European!

    In timpul asta, Trenurile sar zilnic aproape, de pe sine!
    1. Vineri, Trenul Accelerat Sighetu Marmaţiei – Bucureşti a DERAIAT după ce locomotiva şi primul vagon au sărit de pe şine.
    2. Saptamana trecuta, 2 Trenuri au Deraiat.
    Două trenuri au deraiat sâmbăta trecuta, în decurs de câteva ore, unul în judeţul Braşov, între Racoş şi Augustin, altul la Săvârşin.

    România are cea mai proastă infrastructură feroviară din Europa.
    Iar în clasamentul mondial ne depăşesc şi Moldova sau Bangladesh, spun Ştirile ProTV.
    Un drum cu trenul de la Bucureşti la Timişoara durează mai mult decât cu unul cu maşina, iar biletul poate fi şi de 2 ori mai scump decât la avion.
    Trenurile circulă mai încet decât în anii 90’, CFR Călători e în plină criză de vagoane, iar pasagerii au început să blocheze garniturile în gări, în semn de protest pentru că şi-au cumpărat bilete, dar nu au loc nici în picioare.
    Un sistem căpuşat şi prost administrat care ar putea să pună pe butuci una dintre cele mai mari reţele feroviare din Europa pentru că România are peste 11.000 kilometri cale ferată.
    CFR nu reuşeşte să repare sinele aşa că introduce an de an mii de restricţii de viteză, motiv pentru care trenurile circulă în prezent cu o viteză medie de 43 km/h, mai încet decât în timpul perioadei comuniste.
    „În fiecare an, în România, intră la scadenţa de reparaţie capitală 350 km, din care România reuşeşte să refacă doar 10-50 km.
    Păi în ritmul ăsta, peste 10-15 ani, practic toată reţeaua intra în colaps“, a declarat I. Ciurea, Asociaţia Pro Infrastructură.

  3. Scopul acestei epistole a fost, de fapt, sa afiseze chestia asta: „Așa cum am subliniat și în scrisoarea pe care v-am transmis-o încă din data de 25 aprilie 2018,…”. Adica, un demers ELECTORAL si atat.
    Daca as fi premier, i-as raspunde incepand cu „DUPA CUM V-AM MAI COMUNICAT, cu scrisoarea nr…” Iar in final as intreba: „SA INTELEG DIN SCRISOARE DVS CA NU ATI CITIT CEEA CE V-AM COMUNICAT?”

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.