PMB vrea să mai cumpere tramvaie

Primăria Capitalei vrea să mai cumpere 46 de tramvaie. Consilierii municipali urmează să aprobe depunerea unei cereri de finanţare pentru achiziţia a 46 de tramvaie din gama 27 de metri unidirecţionale şi bidirecţionale, în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C10, Componenta C10 – Fondul local.

Conform referatului de aprobare, obiectivul major al achiziţiei îl reprezintă creşterea numărului de pasageri, prin creşterea atractivităţii transportului în comun şi încurajarea cetăţenilor de a renunţa la deplasarea cu autovehiculele personale, pentru a reduce poluarea şi congestiile de trafic. Se estimează că în anul 2030, transportul public de suprafaţă va înregistra o creştere a numărului de călători de aproximativ 700.000.

Iar se caută nod în papură pentru tramvaiele de la Astra

Dintre cele 46 de tramvaie, 26 ar urma să fie unidirecţionale, la un preţ estimat de 2.970.000 euro, iar 20 bidirecţionale, la un preţ estimat de 3.267.000 euro.

Ar rezulta astfel o valoare totală de 142.560.000 euro fără TVA. Valoarea maximă eligibilă disponibilă ce poate fi solicitată prin PNRR pentru achiziţia de tramvaie este de 2.000.000 euro/bucată, fără TVA.

„Diferenţa din suma totală estimată, respectiv 50.560.000 euro, preţ fără TVA, va fi considerată cheltuială neeligibilă şi va fi suportată de beneficiar”, se precizează în referat.

Potrivit raportului de specialitate, tramvaiele ar permite şi reducerea emisiilor de carbon, fiind vorba despre „vehicule moderne, cu podea joasă, 100% electrice cu zero emisii, mai rapide, mai puţin zgomotoase, cu facilităţi STI – sisteme tehnice inteligente”.

De ce a comandat Firea tramvaie prea lungi pentru București

Conform notei de fundamentare, vechimea medie a parcului de tramvaie din Bucureşti este de aproximativ 20,61 de ani, iar cel mai vechi model, TATRA T4R, este în funcţionare de 48 de ani.

STB deţine în total 405 tramvaie, care au în prezent un grad mare de uzură şi necesită activităţi de mentenanţă, unele fiind imobilizate din cauza lipsei pieselor de schimb. Modelul de tramvai V3A-M reprezintă majoritatea parcului de tramvaie al STB SA, cu un total de 263 de vehicule din aceasta gamă şi o vechime medie de 22 de ani. Peste 80% din tramvaiele operate de STB au durata normală de funcţionare depăşită, întrucât conform HG 2139/2004, durata normală de funcţionare la tramvaie este de 14 ani, se explică în document.

(FOTO) Primul tramvai de la Astra Arad, scos în probe în București

Până în prezent, Uzina Astra Arad a livrat PMB 8 unități din comanda totală de 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

2 Comentarii

  1. Nu Firea a hotarat tramvaie de 36 de metri ci cei care au facut caietul de sarcini. Tot ei ar fi trebuit sa stie ca au si statii cu peroane mai mici de 36 m. Tramvaie s-au adus noua nu opt, dar inca nu e receptionat niciunul din cauza problemei MT-urilor care sunt de capacitate mai mica decat in specificatia tehnica cu care Astra a castigat licitatia. Chiar daca cele de 100 kW sunt mai bune trebuia notificata in prealabil modificarea si cerut acceptul cumparatorului.

  2. Miroase a „AFACERE” cu dedicație pentru turci,de unde se poate lua o S–GA.!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.