Renault ar putea vânde o parte din Uzina Dacia de la Mioveni

Producătorul auto francez Renault a primit mai multe oferte de parteneriat pentru divizia responsabilă de motoare diesel şi benzină pe care o va înfiinţa alături de cea dedicată maşinilor electrice şi diviziei software, potrivit unor surse apropiate companiei, citate de  Automotive News Europe. Asta înseamnă că divizia de motoare termice va fi desprinsă de Renault Group, inclusiv o parte din uzina Dacia de la Mioveni. Banii din vânzare vor fi utilizați pentru finanțarea mașinilor electrice, după cum reiese în acest moment din declarațiile lui Luca de Meo, CEO Renault, din informațiile oficiale ale companiei, dar și din informațiile pe surse apărute în ultimele zile.

Luca de Meo a declarat acționarilor că studiile interne arată un „potențial puternic” pentru planul de a crea entități separate pentru activitățile electrice și cele cu combustie internă, scrie Automotive News Europe. Potrivit acestuia, planul nu este de a împărți compania în două, ci de a crea două entități separate cu aproximativ 10.000 de angajați fiecare, cu un potențial parteneriat pe partea de motoare cu combustie internă. „Vedem vehiculele electrice ca un business în creștere și ICE (n.r. motoarele cu combustie internă) ca un generator stabil de cash”, a spus De Meo în cadrul unei conferințe. „Este o nevoie industrială să separăm cele două echipe, deoarece joacă sporturi diferite”, a explicat De Meo.

Entitatea dedicată mașinilor electrice ar urma să fie centrată în Franța, în timp ce activitățile cu combustie internă ar urma să se desfășoare în locații din afara țării, unde Renault construiește deja majoritatea vehiculelor sale neelectrice. Această entitate pentru motoare cu combustie va include așadar fabrici care vor produce motoare și cutii de viteze pentru mașini pe benzină și hibride în Spania, Portugalia, Turcia, România și America Latină. „Toate cercetările și studiile pe care le-am făcut au confirmat deja potențialul foarte puternic al acestei operațiuni”, a declarat de Meo, adăugând că „toate opțiunile sunt încă pe masă”.

Conform Reuters, Renault a primit deja propuneri pentru afacerile cu motoare termice, pe care compania intenționează „să le extragă”. Sursele spun că francezii sunt gata să păstreze doar 40% din ceea ce va fi divizia de motoare termice a Renault. Printre posibilii investitori care s-ar fi arătat interesați de achiziția de acțiuni în cadrul acestei companii se numără atât partenerii de la Nissan, cât și alte companii din industrie.

Potrivit Profit.ro, Uzina de Vehicule Dacia de la Mioveni și marca Dacia vor fi păstrate în noua structură a Renault Group dedicată vehiculelor electrice. Motoarele termice cu care vor fi echipate în continuare mașinile Dacia vor fi cumpărate de la cealaltă structură, divizie, ce va fi constituită într-o companie nouă. Centrul de tehnologie Renault Tehnologie Roumanie va ceda toate activitățile de dezvoltare a motoarelor termice, în timp ce centrul de design va rămâne la grupul principal.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4595 Articole
Author

10 Comentarii

  1. Dupa ce marca chinezeasca Geely a cumparat complet Volvo Cars,procente mari din Mercedes-Benz si 45% din Samsung Automobile(detinuta de Renault),vin acum sa cumpere halci si din Dacia. Renault oricum era cu un picior in groapa,Dacia o sa mai asambleze niscai chinezarii pe aici si o sa fie punte de lansare pentru modelele chinezesti,in fine,romani,ne asteapta lucruri minunate de la guvernul mieu in materie de economie si mai ales mancare: pielea de pe bocanci,scoarta de copac,lacuste…

  2. De neînțeles. În zece-doișpe ani terminam și autostrada spre Ardeal!

  3. Nu va fi nici o autostrada.Transilvania a zburat deja din Romania.Jocurile sunt facute ,asazisul Regat va deveni alaturi de Ucraina ,Basarabia ,Bulgaria si altii un fel de Sahel al Europei.Pregatiti burkas-urile ,parca asa li se spune vesmintelor islamice.

  4. Sa vină apocalipsa odată!!..Pentru cei făcuți după ultima ploaie, dacia renault aducea peste 12 % din PIB!!..așa că dormiți liniștiți, guvernul meu veghează!!..

  5. Plecarea pt ca in Ro nu am reusit sa avem investitori pt motoare hibride si electrice. Sunt aduse si doar asamblate la noi. Autostazi terminate canci. Globalizarea s-a sfarsit si fiecare va produce la el in tara, caci transportul va deveni tot mai scump.

  6. Uzina Dacia din Romania ramane importanta pentru Renault datorita personalului inteligent si supercalificat de care dispune. Este greu sa incepi sa faci masini cu fosti ciobani sau producatori de telemea asa cum ar fi testat mercedes sau alti fritzi piata ce le era intens sugerata si la care au renuntat dupa ce au tras propriile concluzii. Pentru pitesteni orice tehnologie de varf este usor accesibila. Sa amintim ca dintre argeseni s-a ridicat marele conducator al statului Ion Antonescu, tot de acolo se trag marii Bratieni si unicul Petre Tutea dar sa nu-l uitam nici pe cel mai celebru fotbalist roman Nicolae Dobrin.

  7. Aduceti companii chinezesti ca altfel nimeni nu o sa investeasca intr-o tara care are frontiera cu Rusia. Multumim intelepciunii lui Zelensky si a celor din spatele lui pentru noua vecinatate a Romaniei cu Rusia!

  8. @Rammstein, din aia 12 % , cel putin 10% plecau in franta! Noi ramneam cu impozitele si cas-ul pe salariile sclavilor de acolo e drept peste media zonei dar foarrte mici in comparatie cu salariul angajatilor falimentarelor renault din tara mama, respectiv taxele pe activele locale. In schimb primeam o masina low cost cu pret triplu fata de pretul de fabricatie. Nu mai spun de ajutoarele gen program rabla, taxa de prima inmatriculare, poluare dar si altele conform contractelor de sprijin de la statul roman de care putini stiu!

  9. Cel mai tare argument din ultimele luni: „Pentru pitesteni orice tehnologie de varf este usor accesibila. Sa amintim ca dintre argeseni s-a ridicat marele conducator al statului Ion Antonescu, tot de acolo se trag marii Bratieni si unicul Petre Tutea dar sa nu-l uitam nici pe cel mai celebru fotbalist roman Nicolae Dobrin.” :)))))))))))))))

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.