Val de infracţiuni în cazul MIG-ului prăbuşit

S-au stabilit acuzaţiile în cazul accidentului de la Feteşti. Parchetul General a început urmărirea penală pentru fapte după ce avionul MIG s-a prăbuşit. Printre acuzaţii se numără şi cea de ucidere din culpă.

„În cauza având ca obiect producerea accidentului aviatic din data de 7 iulie 2018, procurorii militari din cadrul Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Bucureşti au dispus prin ordonanţă începerea urmăririi penale in rem sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de neluarea măsurilor legale de securitate şi sănătate în muncă, prev. de art. 349 alin. 1 Cod penal, de nerespectarea măsurilor legale de securitate şi sănătate în muncă, prev. de art. 350 Cod penal, şi de ucidere din culpă, prev. de art. 192 alin. 1 şi 2 Cod penal”, se arată într-un comunicat de presă al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (PÎCCJ), remis luni MEDIAFAX.

Parchetul mai arată că accidentul aviatic s-a produs pe raza judeţului Călăraşi şi a avut drept consecinţă decesul pilotului aeronavei ce aparţinea unei unităţi militare. În MIG-ul prăbuşit se afla o singură persoană.

Incidentul este anchetat şi de o comisie numită la nivelul Statului Major al Forțelor Aeriene.

Un avion de vânătoare MiG 21 Lancer s-a prăbușit, sâmbătă, la Fetești în timpul unui show aviatic. Aeronava a explodat în momentul impactului cu solul. La locul producerii accidentului se aflau sute de oameni care participau la o demonstrație, de Ziua Porților Deschise.

Pilotul, avansat post-mortem

Pilotul avionului a fost avansat post-mortem, a anunţat Ministerul Apărării Naţionale printr-un comunicat.  

„Ca urmare a spiritului civic și de sacrificiu ieșite din comun, a curajului și respectului pentru semeni, locotenent-comandorul Florin Rotaru, pilotul militar care și-a sacrificat viața pe timpul unui zbor demonstrativ desfășurat la Baza 86 Aeriană, în data de 7 iulie, a fost înaintat post-mortem la gradul de căpitan-comandor prin ordin al ministrului apărării naționale emis astăzi, 9 iulie. (…) Căpitan-comandorul (post-mortem) Florin Rotaru, în vârstă de 36 de ani, îndeplinea funcția de pilot-șef în cadrul Escadrilei 861 Aviație Luptă a Bazei 86 Aeriană Fetești. Era pilot clasa I, avea la activ peste 400 de ore de zbor, din care aproximativ 250 pe MiG-21. Era absolvent al Academiei Forțelor Aeriene „Henri Coandă” din anul 2005. Ofițerul era căsătorit și avea doi copii.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

4 Comentarii

  1. fantastica descoperire a parchetului,care va elucida prabusirea :”accidentul aviatic s-a produs pe raza judeţului Călăraşi şi a avut drept consecinţă decesul pilotului aeronavei ce aparţinea unei unităţi militare. În MIG-ul prăbuşit se afla o singură persoană”NU poti ramane impasibil/a la atat profesionalism!

  2. Nu pricep ce treaba are parchetul general cu accidentul aviatic. Numai parchetul militar are caderea sa se ocupe de ancheta. Sau armata e subordonata lui Lazarica?

  3. S-au repezit militarii sa-l scoata erou pe amaratul de pilot al MIG-ului , inainte de concluziile anchetei accidentului ! Si daca iese „nasol” pentru pilot ? Vom avea un erou negativ ? Militarii , obisnuiti cu ideea intoarcerii armelor la momentul oportun , vor schimba algebric un + cu un – ? Si daca eroul e , de fapt , o victima a superiorilor lui ierarhici , care l-au trimis sa faca giumbuslucuri la firul ierbii cu un interceptor de mare viteza , care , cu siguranta , nu se simte bine la foarte joasa altitudine ?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.