Arădeanca, ce destin! Barbie merge mai departe…

Despre Arădeanca se mai pot scrie doar povești. Și, ca orice poveste, începe cu a fost odată… De Arădeanca știa toată lumea, era vândută peste tot. Ce fetiță nu și-a dorit o păpușă Arădeanca…

Când a apărut Barbie, Arădeanca avea 10 ani. Și Barbie nici măcar nu era așa frumoasă ca ea.

La  64 de ani, în 2013,  fabrica arădeană intra în faliment. Fusese înființată în 1949. Barbie e acum pe val, povestea ei merge mai departe. Arădeanca s-a oprit. Nimeni nu o mai scoate din cutie.

Lipsă de viziune, nepăsare, indiferență? Toate la un loc! Și încă ceva. Frica de a visa… falimentul prematur ne-a făcut mai săraci. Era un brand și ne simțeam mândri. Era cunoscut în toată lumea. Papușa Barbie strălucește și acum, iar profitul ei roz e de milioane…

Barbie a fost unul dintre cele mai aşteptate filme ale deceniului, iar fenomenul s-a răspândit cu viteza luminii. Nu a ocolit lumea businessului şi a investiţiilor, nu avea cum, bineînțeles.

Povestea Barbie începea în anii `60, dar pentru că aspectul său era unul nerealist, iar produsele firmei mult prea monotone, compania a intrat în declin. În 2016 au scos o linie de păpuşi ceva mai atractive, chestie de gust, iar doi ani mai târziu a fost numit un nou CEO. Ynon Kreiz este cel care a venit cu strategia de a produce jucării ce pot fi translatate și  în film. Pelicula cu Barbie a atras, după lansare, un val imens de atenție. A generat un fenomen, reacţii, articole, un adevărat tsunami, dar și un început marcat de încasări de peste 337 de milioane de dolari în toată lumea.

Euforia din jurul filmului s-a propagat. Ca un seism a cuprins tot mai multe companii avide de câștig. Companii fie din industrie, fie care au fost implicate în producţia filmului, cum ar fi Warner Bros. Discovery, părintele CNN.

În magazinele Zara, Primark şi GAP se găsesc  linii dedicate produselor Barbie. Chiar şi Google încearcă să profite de succes prin strategia sa de publicitate de pe urma filmului.

În ultimii doi ani, valoarea brandului Barbie s-a dublat. Estimată la aproape 700 de milioane de dolari înainte de lansarea filmului, suma ar putea ajunge în curând la 1 miliard de dolari. Compania pare de neoprit și plănuieşte să lanseze încă și mai multe produse.

Momentul de vârf este așteptat în perioada sărbătorilor? Atunci să te ții!

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4

7 Comentarii

  1. Pentru ca nu stim sa pretuim ce avem si suntem condusi de analfabeti si idioti. Asa au disparut Clujeana, Spicul, Antilopa, Cibo, Vinga, Favior, Dacia-textile, etc. Nu toate meritau aruncate la fier vechi.

  2. Dacă ar fi numai „Arădeanca”… Figura cu fierul vechi i-a ieșit pe sub nas unuia care avea studii la Toulouse, cică în aeronautică. Pariu că n-a vazut vreo fabrica pe dinăuntru vreodată iar dacă îi arăți vreuna, habar n-are cum se cheamă mașinăriile din ea, ca sa nu mai spun ca nu cred să fi bătut un nit în viața lui.Cât despre avioane, nu cred că e în stare sa proiecteze un amărât de planor. Eu, cel puțin, nu am auzit despre vreun avion utilitar pe nume „Roman-1”.

  3. Gudurel inca nu te-ai prins ca aeronautul era de mult in slujba celor in ograda carora Romania s-a opintit sa intre? Cei din Kolhozul European nu i-au iubit niciodata pe romani ci doar pe cozile lor de topor (sunt mai multi acum) care le-au facut si le fac treaba.

  4. Tot ce se vinde in magazinele din Romania gerate de germani sau austrieci este de mana a doua. Trebuia distrusa industria romaneasca ca sa-si poata vinde rebuturile la noi…Partea proasta este ca tot romanul mai tanar de 45 de ani nu-si mai aduce aminte ce inseamna calitatea. In fudulia (prostia) lui se uita dupa „brand”. Cum scapati de magazine de mana a doua, Zara este unul dintre ele, Gap la fel, Hornbach este un dezastru de ciurucuri la toate articolele…Scapati aducand calitate la un pret rezonabil, adica lucrat direct cu chinezii! Chinezii produc la cerere, ieftin si prost pentru Hornbach-Romania sau calitate de top pentru arabi…Faceti comert cu Asia direct, fara junk-ul occidental.

  5. Faceam cele mai frumoase papusi din Europa. Cele mai urate erau cele rusesti. Urate ca si sufletul lui Putina.

  6. @Eduard… Sentimentul Dvoastra antirusesc este impartasit de multa lume ( inclusiv de subsemnatul ) dar a transmite intr-una aceleasi lozinci indiferent de subiectul articolului dilueaza la maxim mesajul, ba chiar devine contraproductiv. Dar ma rog, fiecare este liber cu ideile sale.

  7. Vad ca nu ati remarcat aceleasi lozinci, indiferent de articol si din partea lingailor rusilor si ai lui Putin. Probabil ca acelea nu deranjeaza, nu mai dilueaza si nu mai sunt contraproductive.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.