Asociaţia pentru Energie Curată: Unii lideri europeni acţionează iresponsabil şi nelegal

Asociaţia pentru Energie Curată şi Combaterea Schimbărilor Climatice (AECCSC) a solicitat formal Consiliului UE să respecte tratatele şi regulile UE şi să reexamineze decizia din luna decembrie a anului trecut, privind blocarea accesului României la Spaţiul Schengen, în temeiul Regulamentului Aarhus, având în vedere încălcarea flagrantă a obiectivelor UE privind mediul şi clima, potrivit unui comunicat.

Conform AECCSC, există zeci de mii de camioane şi tiruri care în timpul lungilor aşteptări la punctele de trecere a frontierelor interne UE produc emisii de gaze cu efect de seră, fără niciun sens, într-un moment în care Planeta se confruntă cu o criză climatică fără precedent ce generează, printre altele, mari fluxuri de migraţie, conform datelor Organizaţiei Naţiunilor Unite. Aceste impact asupra climei a fost estimat independent şi prudent de KPMG la minim 46.000 tone CO2 pe an şi a fost recunoscut de Comisia Europeană în ultima sa comunicare privind starea spaţiului Schengen.

„Suntem într-o criză climatică fără precedent, iar unii lideri europeni acţionează iresponsabil şi nelegal. Le cerem oamenilor să îşi închidă aparatele de aer condiţionat sau căldura din case, în timp ce la graniţe se produce o poluare pe care pretindem că nu o vedem. Asociaţia noastră îndeplineşte condiţiile Regulamentului Aarhus pentru a cere Consiliului UE reexaminarea urgentă a deciziei nelegale din 8 decembrie 2022 de respingere a aderării României la Schengen. Aşteptăm un răspuns rapid din partea Consiliului. Ulterior, vom decide în privinţa acţiunilor viitoare care nu exclud iniţierea unui litigiu pe mediu, dacă subiectul aderării la Schengen nu va fi repus pe agenda JAI rapid, dreptul românilor de a fi în Schengen va continua să fie încălcat şi poluarea nu va fi oprită”, a declarat preşedintele AECCSC, Răzvan Nicolescu.

Cererea de reexaminare depusă de AECCSC conţine o analiză juridică a obligaţiilor legale care îi revin Consiliului UE, atât în temeiul Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului privind Funcţionarea Uniunii Europene (art. 13 TUE şi art. 191 TFUE), cât şi în temeiul legislaţiei secundare de mediu şi climă, care stabilesc obiective de mediu clare, termene limită pentru atingerea acestora şi principii fundamentale (de ex.: principiul „precauţiei şi acţiunii preventive”, „principiul eficientizării costurilor în îndeplinirea obiectivelor de mediu”, „eficienţa energetică înainte de toate” sau principiul „poluatorul plăteşte”).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 9
Ioana Radu 8531 Articole
Author

9 Comentarii

  1. bla,bla,bla:
    -TOT tranzitul TIR TREBUIE
    pus pe calea ferata la o vama
    si dat jos abia in cealalta vama!

  2. Unde-i doare pe liderii UE de mediu clima mondială! Când Germani rade sate ca să redeschidă centrale pe cărbune și Polonia a pus în funcțiune numai în anul 2022 noi centrale pe cărbune cât jumate din puterea totală instalată a României, noi închidem centrale pe cărbune ca să fim primiți în Schengen. Ca la proști. Ce de asociații ce au ca obiect, după titlu, o activitate “curată” ființează în țara lui “Curat murdar”!

  3. Pe cei care stau plecați, nimeni nu-i respectă.Si cum să-i respecte pe acești Uriah Heep ai politicii românești, lingăi cu bale groase și hoți cât încape, cu doctorate-n manele și cu ghearele pe speciale.Cu așa lideri, soros nu trebuie să-si bată capul.

  4. Consuma motorina de doua ori sa se miste camionul „TIR” de cat are 40tone, a doua oara pentru a tine rece sau inghetata marfa perisabila, carne sau alta sensibila la caldura. Cand sta degeaba multe ore prin vamile de la marginile Schengenului, in loc sa fie extins schengenul, motorina arsa creste substantial pentru racire. Cum Romania este mai mult o piata de deafacere sa faca altii vanzare de ce foarte bine poate fi produs si local carne de vita, porc, pasare consumul de motorina va creste si mai mult la „pui Olanda”, ca cel romanesc trebuie nu e bun polueaza cu gaze de efect de sera cel olandez carat de peste tari si mari, congelat cu motorina arsa, cica nu, dupa mintea turmei urmaritoare de Greta Thunberg.

    Fruct exotice insemana de obicei consum de motorina pe distante lungi, bagate la dieta de „salvat clima”, de afumat✌clima.

  5. nu exista „lideri”, fa proasto, ci salariati ai statului, servanti publici, ardetear focu. Bagi strmabe cu „lideri” ca sa prostesti omu ca aia sunt lideri. Datias mure din ankietura soldului.

  6. Prostovanii de la Bruxelles iau decizii politice . Tehnologii nu sunt consultati . Rezultatul va fi cel asteptat .

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.