Ce încercați să faceți, educație online într-o țară „off-line”?

Autoritățile „care vor să dea impresia că gândesc soluții în ceea ce privește învățământul și vorbesc despre studiul on-line“ sunt criticate de reprezentanții ALDE. Aceștia susțin că acest lucru nu este fezabil, în condițiile în care mulți copii, mai ales cei din mediul rural, nu doar că nu au tablete sau calculatoare, dar nu au nici măcar energie electrică. „Ce se întâmplă cu acești copii? Ei vor fi lăsați de izbeliște pentru că nu pot «ajunge la școală» prin fibrele optice? Ei nu vor mai continua studiul?“ se întreabă Petre Ionel, președintele ALDE Dâmbovița. Într-o postare pe pagina sa de FB, politicianul scrie:

„De parcă nu era de ajuns că suntem „corigenți“ la capitolul educație, fie că vorbim despre cei 7 ani de acasă, fie că vorbim despre nivelul de analfabetism, fie că ne raportăm la românii care nu știu să scrie și să citească sau nici măcar să se semneze, guvernanții noștri au lăsat educația spre finalul listei de priorități. Autoritățile vor să dea impresia că gândesc soluții în ceea ce privește învățământul și vorbesc despre studiul on-line. Serios?,

Într-o țară în care mii de copii își petrec timpul din afara școlii cu animalele din gospodărie la păscut, pentru că sărăcia domină foarte multe dintre comunitățile de pe meleagurile mioritice? Într-o țară în care mii de copii merg nemâncați la școală și se bucură de cornul și laptele pe care îl primesc zilnic, vorbim despre tablete, smartphone, internet? Ne bazăm pe studiul online, când mii de copii nu au nici măcar energie electrică și își fac temele la lumina zilei sau a lumânării? Sunt cuvinte dure, dar este trista realitate pe care o trăim! Ce se întâmplă cu acești copii? Ei vor fi lăsați de izbeliște pentru că nu pot „ajunge la școală” prin fibrele optice? Ei nu vor mai continua studiul?
Pe lângă elevi, ce veți face cu cadrele didactice care sunt și ele „corigente“ la capitolul tehnologie?
Ce încercați să faceți, educație online într-o țară „off-line”?
Mai mult decât atât, ce ne facem cu lipsa de socializare dintre elevi, cu lipsa integrării în colectivitate, cu privarea de lucru în echipă? Sunt aspecte importante, esențiale în formarea copiilor, ca viitori cetățeni europeni.

Haideți să lăsăm educația așa cum a fost până acum, cu toate carențele pe care le are. Clar este mult mai bună decât niște întâlniri în fața unor computere, tablete, smartphone-uri!

Primiți copiii la școală măcar în septembrie, la începerea unui nou an școlar! Anul acesta a fost compromis, nu de Coronavirus, ci de incompetența autorităților!

Dragi profesori, încercați să recuperați toată această perioadă pierdută pentru elevi! Vă rog să fiți dascăli dedicați, demni de meseria nobilă și respectată pe care ați ales-o!“
#educatie #responsabilitate #ionelpetre #alde

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

5 Comentarii

  1. Dar pentru astia de la ALDE este ceva bine facut de cei aflati la guvernare?
    Cred ca nu.
    Atunci de ce electoratul nu-i accepta?
    Se aude Taricene prafuit de nu te mai vede electoratul?

  2. „Expertii” politruci ce incaseaza salarii pe la MEN sunt rutinati in agresarea  sistemului de învățământ românesc privatizat,in minimalizarea ideologica a adevăratelor valori care fundamentează actul educațional școlar. Educație fara constiinta este un non-sens. Educatie inseamna a ajuta copilul/elevul să meargă, sa creasca, sa evolueze. Conștiință înseamnă ceea ce noi, adultii din societate, știm si validam împreună sau capacitatea de a distinge între bine și rău. Conștiința este facultatea cognitiva care ne ajută să vedem realitatea din jurul nostru așa cum trebuie. Educația și conștiința au rolul să antreneze discernământul tinerilor necesar in viata. Școala se poate face prin oameni vii competenti,nu prin oameni virtuali, prin profesori cu caracter armonios, dedicati profesiei, nu prin avatari online ; ei trebuie sa-i învățe pe tineri principii,  cunoștințe verificate în timp. Rolul școlii trebuie sa fie acela de a forma tineri cu constiinta nationala, prin invățatura, prin antrenarea  caracterului, prin modele pozitive.

  3. Cata vreme prioritatile sunt rasturnate aiuritor in societatea contemporana ne indreptam spre extinctie ca specie asa cum o stim. Cu sau fara stiinta/voia subiectilor, transhumanismul avanseaza sigur, transformand omul, natura si societatea.
    Atunci cand totul este transformat in marfa, cand societatea este redusa la activitati de piata, organizata pe principii corporatiste; cand revolutia digitala a pus capastrul irational pe toate activitatile fiindca asigura accelerarea vitezei, eficienta si, mai ales, eliminarea fortei umane de munca in domenii zise de rutina, constiinta, reflectia morala devin nu doar secundare ci irelevante, daca nu chiar piedici in calea „progresului” unei lumi orbite, confuze.
    Din punctul de vedere al puterilor economice avansate tehnologic, revolutia digitala este garantul pastrarii hegemoniei in lume, al pastrarii dominatiei si exploatarii resurselor celor lipsiti de aceste privilegii.
    Ca sa ilustrez ceea ce spun, aruncati o privire aici la cateva din tehnologiile in proces de testare / implementare in tarile zisei lumi subdezvoltate, dar si in tarile de origine — https://www.biometricupdate.com/

  4. Multi care comentati nu ati trecut pe la scoala ,nu stiti sa va exprimati in limba materna !!Cum sa iubiti profesorii?

  5. @jder – ai dreptate, faptul că această ,,pandemie” de prostie a prins la atâta lume, manipulați de televiziune și mass-media, arata gradul de infantilism social al majorității populației și țările ,,civilizate”! Faptul că vor renunța la multe libertăți pentru ,,securitate”. In final nu vor avea nici una, nici alta! Aceasta distanțare sociala ne este impusa nu pentru evitarea acestei noi răceli, ci pentru a obisnui umanitatea cu lipsa coeziunii sociale, cu lipsa căldurii umane și a empatiei fata de seamăn, cu oameni crescut egoist, care sa nu se mai asocieze și să-și promoveze ideile! Iar sa impui asta copiilor este de-a dreptul crima! Doar multinaționalele au nevoie de robotei docili și buni lucrători, nu de tineri școliți, că dacă sunt școliți înțeleg prea bine cum e cu manipularea și drepturile sociale! Dragi tineri, Lenin spunea ,, învățați, învățați”, globaliștii spun ,,tara va vrea prosti”! Salvarea e, că întotdeauna, doar individuală!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.