Cheltuielile anuale ale mașinii înghit trei salarii medii

Un român cu salariu mediu își alocă veniturile pe aproximativ 3 luni pentru a acoperi cheltuielile anuale ale unei autoturism de o valoare medie, conform reprezentanților MyCar Assistant, aplicația românească concepută ca un asistent digital auto complex.

Astfel, pentru a utiliza un autoturism cu o valoare de aproximativ 10.000 de euro, costurile obligatorii anuale pe care românii trebuie să le achite includ RCA-ul (1500 lei), ITP-ul (100 lei), rovinieta (100 lei), impozit (100 lei), parcările în funcție de zonă (500 lei), schimbul anvelopelor de la un sezon la altul (200 lei), spălarea mașinii (250 lei), reviziile (800 lei) și combustibilul pentru un plin pe lună (4.550 lei).

În total, peste 8.000 de lei, la care se pot adăuga și alte cheltuieli, precum asigurarea CASCO (1.800 lei), achiziționarea de anvelope noi (1.400 lei), dar și eventualele reparații, a căror valoare medie este de 1.800 de lei. Pentru a acoperi toate aceste cheltuieli, un proprietar al unui autovehicul trebuie să scoată din buzunar peste 13.000 de lei anual, echivalentul a aproximativ 3 salarii medii.

„Mulți șoferi nu țin o evidență centralizată a documentelor care expiră, precum RCA, ITP sau rovinieta, ajungând să plătească amenzi care sporesc cheltuielile cu un autovehicul, și așa semnificative pentru românii cu venituri medii” a declarat Cristian Astaloș, fondator MyCar Assistant.

Șoferii din Cluj se situează pe primul loc în topul celor mai grijulii proprietari care introduc în aplicație istoricul de mentenanță al autoturismelor, fiind urmați de cei din județele Bistrița, Dolj, Argeș, Arad și București. La polul opus, se află șoferii din județele Satu Mare, Călărași și Teleorman.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4597 Articole
Author

8 Comentarii

  1. Cu anvelope de 1.400 lei sa umbli matale. Pneurile sunt cele mai importante piese la un auto, cu ele acceterezi, cu ele franezi, cu ele te opresti pe loc, asa ca, trebuie sa fie cele mai bune (Michelin), 750-900 bucata la 17″ ! Restul este poezie de Ilie.

  2. Si cheltuielile cu palatul de lux zburator a plavanului oare cate salarii inghite?

  3. Ha, ha, daca mai puneti gazul, electricitatea, telefonul si alte taxe stai si te minunezi cum pot trai 75% din angajatii privati cu salariul minim!!! dar asta e smecheria unii la gri sau la negru si altii cu salarii mari din care taxe 40% oprite direct la acordare!

  4. S-ar putea să fie mai ieftin, sau tot pe’acolo, cu taxiul sau, la drumuri lungi, cu mașină închiriată. Mie așa mi-a ieșit dacă am făcut socoata imediat după ce am vîndut o mașină cumpărată nouă, mare prostie, și-am pus toate cheltuielile ce mi le-am amintit precum cît am consumat la cîți km.

  5. Dacă nu produce altceva înafară de impresie, mașina este un lux inutil. Când îți iei mașină, opinia vecinilor și a colegilor este exclusă de pe listă. Consumul, serviceul, prețul mașini și hanțele se adună pentru 250-300.000km si de-mpart la nr de km prognozați, dupa care se adaugă 10% neprevăzutele.Asa afli cât te costă/km . Dacă ti se pare scump, gândește-te dacă îți convine să câstigi banii ăia mergând pe jos, cu bița sau autobuzul si ai răspunsul.Eu am dat Lancia si mi-am tras un Dokker. Daca nu mai produc cu el, îmi fac domiciliu la purtător din el și plec în excursiii unde, când și cât vrea muschii mei. Pentru tinerii care vor să-si faca o casă este ideal.Tot așa și pentru o mică afacere.Cât pentru oraș, un scuter sau o bicicleta electrica sunt cu mult mai practice decât mașina, înafara de lunile de iarnă.

  6. Pentru saracani s-au facut: metrou, tramvai, trolibus, autobus, taxi, tren, etc.

  7. Sărakii mizează întotdeauna pe impresie.Nu-i asa pas Charlie?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.