Periplu expoziţional

Un weekend întreg dedicat artei contemporane la Bucureşti

Treizeci şi patru de galerii vă aşteaptă să le vizitaţi cu ocazia celei de-a treia ediţii a Weekend-ului Galeriilor, ce va avea loc în zilele de sâmbătă, 23 şi duminică, 24 aprilie 2016, între orele 12.00 – 21.00. Acest eveniment, organizat de Asociaţia Ephemair, continuă iniţiativa proiectului Noaptea Albă a Galeriilor, promovând pentru publicul din Bucureşti, de această dată în diurn, arta contemporană şi artiştii din România. Programul divers al evenimentelor cuprinse în cadrul Weekend-ului Galeriilor oferă publicului posibilitatea petrecerii unui întreg weekend în compania artelor contemporane şi a spaţiilor care le promovează.

Art Yourself Gallery, Expoziţie Daniela Făiniş

H’art Gallery

Victoria Art Center

Galeriile participante la cea de-a treia ediţie a Weekend-ului Galeriilor sunt: 418 Contemporary Art Gallery; Aiurart Contemporary Art Space; Art Yourself, Atelier 030202; Galeria AnnArt; Artful Contemporary; Dana Art Gallery@Metropolis Center; EASTWARDS PROSPECTUS; Funnel Contemporary; Galeria Galateca; Gallery (ANAV); Go Contemporary; H’art Gallery; H’art Appendix; Ivan Gallery; Galeria LABORNA; Make a Point; MOBIUS Gallery; Galeria Montage; Centrul de artă MORA (More Opportunities for Romanian Artists); Galeria Occidentului; ODD; Galeria Posibilă; Galeria Anca Poteraşu;Galeria Romana; Galeria Romniceanu; Galeria Suprainfinit; UAP / Galeria Galateea; UAP / Galeria Orizont; UAP / Centrul Artelor Vizuale Multimedia; UAP / Galeria Simeza; UAP / Galeria Tipografia; Urban Collectors; Victoria Art Center.

”Natura, omul, universul”, cu Emil Ciocoiu

Emil Ciocoiu expune la Muzeul Cotroceni

Muzeul Naţional Cotroceni organizează, joi, 21 aprilie, ora 18.00, în Spaţiile Cantacuzine ale muzeului vernisajul expoziţiei Natura – omul – universul, semnată de pictorul Emil Ciocoiu.

Muzeul Naţional Cotroceni a organizat în cei 25 de ani de existenţă expoziţii de artă contemporană, având în prim-plan artişti care s-au format în România, dar care au cunoscut consacrarea după plecarea din ţară, în spaţii culturale de excepţie.

Expoziţia de pe simezele Muzeului Naţional Cotroceni cuprinde un număr de 100 de lucrări din creaţia pictorului Emil Ciocoiu care reflectă, potrivit criticului de artă Marius Tiţa: „într-un discurs magistral, măreţia Omului, perfecţiunea Naturii şi splendoarea Universului“. Deşi trăieşte şi lucrează în Germania la Aachen, legătura pictorului cu România este una puternică, lucru subliniat şi de Marcel Philipp – primarul general al oraşului Aachen: „În suflet păstrează rădăcinile româneşti care îi poartă paşii înapoi spre ţară. Arta lui emană optimism şi totodată o profunzime strălucitoare. Ea aduce împreună oameni, religii, mentalităţi, transgresează graniţele. La fel ca Artistul însuşi“.

Omul şi Universul în pictura lui Emil Ciocoiu

Emil Ciocoiu a absolvit în 1974 pictura la Academia de Artă „Nicolae Grigorescu“ din Bucureşti, la clasa profesorului Gheorghe Șaru, iar în 1980 s-a stabilit în Germania. A avut numeroase expoziţii personale, participări la expoziţii de grup şi evenimente artistice în: Germania, Italia, Franţa, Elveţia, Austria, Belgia, Monaco etc. În1996 a revenit pe simezele din România cu o amplă expoziţie personală la Muzeul Naţional de Artă al României. În 2008 realizează trei expoziţii personale în România, la Bucureşti, Cluj-Napoca şi Craiova, iar în anul 2013 organizează o expoziţie retrospectivă de pictură la Teatrul Naţional Bucureşti.

Lucrări semnate Emil Ciocoiu se găsesc în Colecţia Televiziunii din Köln, Colecţia Casei Regale a Olandei – Den Haag, Muzeul de Artă Sacră – Veneţia, Fundaţia Ludwig – Aachen, Muzeul Naţional de Artă al României – Bucureşti, Muzeul Naţional de Artă al Chinei, Beijing.

Potrivit criticii de specialitate româneşti şi străine pictura maestrului Emil Ciocoiu impresionează, luminează, îmbogăţeşte, „face nevăzutul văzut şi viitorul ni-l face prezent“.

”Temporary Landscapes”, la Galeria Posibilă

Galeria Posibilă

Curator: Matei Câlţia

“Abordând un punct de vedere obiectiv asupra modelării pământului, mă situez ca un observator în faţa a ceea ce peisajul obişnuia să se numească landship, o modelare reciprocă între om şi loc, şi privesc acest spaţiu ca pe o modalitate a societăţii de a-şi scrie autobiografia.

Îmi place să consider aceste peisaje ca pe nişte ready-made-uri, reinterpretate în fotografie, cu o referire îndepărtată la Land Art. Am fost atras de frumuseţea distopică a acestora, însă, aşa cum Reyner Banham evidenţiază, ironia este că frumuseţea însăşi este un produs al ambiţiei neglijente a omului”, afirma artistul vizual Bogdan Bordeianu.

Expoziţia face parte din evenimentul Weekendul Galeriilor şi este deschisă în perioada 23 aprilie – 28 mai 2016. Vernisaj: 23.04, ora 18:00. Artist Talk Brunch: 24.04, ora 11:00.

”În perioada 21 – 24 aprilie suntem în Cluj, la conferinţa Culture & Nature, Interdisciplinary scientific workshop on human-nature interactions. Prezenţa în cadrul evenimentului reflectă şi prezintă preocuparea noastră în ceea ce priveşte peisajul în arta contemporană şi întrepătrunderile dintre artă şi alte domenii de cercetare. Aşa cum v-am obişnuit, în ultima perioadă, expoziţiile prezentate la galerie au adus perspective din alte domenii decât arta şi au arătat felul în care procesul artistic, reflexiv în sine, comunică cu ştiinţele naturii. În practica noastră, observăm felul în care artiştii tind să relaţioneze cu natura, integrând cunoştinţe şi experienţe directe. Un amestec de abordări emoţionale şi intelectuale generează lucrarea de artă, discursul curatorial şi designul expoziţional fiind răspunzătoare pentru felul în care această suprapunere este percepută de către public. Astfel, remarcăm o necesitate pentru centre de cercetare, laboratoare de practică şi o platformă care să invite la dialog interdisciplinar”, specifică curatorul expoziţiei, Matei Câlţia.

Expoziţia personală Sorin Neamţu la Bratislava

Plasticianul Sorin Neamţu

Institutul Cultural Român de la Praga organizează expoziţia personală a artistului vizual Sorin Neamţu în perioada 28 aprilie – 10 iunie a.c. la galeria AMT_project din Bratislava – o galerie de artă contemporană al cărei program curent se concentrează pe un fenomen unic, acela al relaţiei dintre tinerii artişti şi generaţia celor care şi-au început activitatea în anii ’70.

Născut în 1977, Sorin Neamţu şi-a descoperit vocaţia artistică de timpuriu şi, încă din vremea studenţiei, a început să jongleze, din pensulă sau cărbune, cu concepte şi percepţii ale realităţii. Tentaţia sa pentru „obiect” i-a deschis perspective nemărginite. Instalaţiile sale redau toate faţetele subiectului, în planuri diferite: obiectul în sine, suspendat în realitate, desenat, pentru reprezentarea sa bidimensională, şi pictat, pentru a-l exprima astfel de cea mai subiectivă manieră, toate acestea laolaltă având menirea de a ne înfăţişa realitatea alternativă care poartă numele acelui obiect. Altfel spus, ceea ce face Sorin Neamţu în aria sa de activitate este un demers de interiorizare în care nu referinţele concrete sunt importante, ci interpretările în sens figurat – ne relevă un dialog paralel între obiecte şi pictura care vorbeşte despre ele, dar într-un limbaj special, cu elipse sau, dimpotrivă, hiperbolizări.

Sorin Neamţu a înfiinţat în 2009 împreună cu Bogdan Vlăduţă (pictor) spaţiul de proiecte Recycle Nest, iar din 2012 a pus bazele galeriei Baril din Fabrica de pensule Cluj alături de Tiberiu Adelmann.

Expoziţii la Palatul Mogoşoaia

La Gheţărie puteţi vizita expoziţia de ceramică a artistei Arina Ailincăi de la Cluj. Selecţia de lucrări expusă la Mogoşoaia face parte dintr-un demers consecvent, exersat de mai mult timp, care tematizează, prin metafore sculptural-antropomorfe, problema fundamentală şi etern polemizată a relaţiei dintre cele două dimensiuni din care este alcătuită şi între care se dezbate misterul existenţial al fiinţei umane: lumea sensibilă, materială şi perceptibilă a trupului, supusă devenirii şi eroziunii timpului şi, în plan opus, lumea interioară în care sunt depuse “lucrările” spiritului şi ale conştiinţei.

Artista clujeană Arina Ailincăi aduce în expoziţie fragmente de corp pe care le asamblează/ dezasamblează. Ea îşi asumă un joc derridean raportându-se mereu la întreg chiar şi atunci când îşi gândeşte lucrările în paradigma deconstrucţiei. Observă/redă/studiază fragmente pe care mereu le contextualizează.

Motto-ul vizual “body in pieces” este reîntregit constant. Prin această reîntregire aparentă, Arina contracarează ideea de fragmentaritate, stagnând astfel imaginea mutilării, dislocării, eviscerării.

În personala de la galeria Gheţărie, Palatele Brâncoveneşti, alături de reprezentările corporale din ceramică vor fi expuse fotografii. Lucrările din gresie sau paper clay vor face pandant cu fotografiile primelor performance-uri din tabăra de sculptură din Delta Dunării (1987). Atunci s-a produs apropierea Arinei de reprezentarea corporală, după ce până în ’87, apetenţa pentru tematica abstractă era evidentă.

Subiectul Dislocării este transpus nu doar în ceramică, dar şi în zona fotografiei şi a performance-ului pentru a contura o imagine cât mai diversă. – Raluca Băloiu, curatoare.

În sălile Palatului are loc retrospectiva Simona Runcan, curatoare Cristina Cojocaru şi Patricia Bădulescu.

Demersul curatorial are ca miză redescoperirea şi recontextualizarea operei Simonei Runcan din perspectiva istoriei actuale a artei şi îşi propune să pună sub semnul retrospecţiei nu numai partea bine cunoscută a creaţiei sale, ci şi pe aceea care se cere astăzi imperativ revizitată. Viziunea integratoare, ce urmăreşte traseele de circulaţie a temelor şi motivelor în cadrul parcursului său artistic, aduce în atenţie lucrări din toate etapele carierei acesteia: seriile de desene şi gravuri Jocuri, Prezenţa obiectelor şi Despre podoabe din anii `60-`70; ciclul de gravuri şi instalaţii-obiect Legile echilibrului, expus la Galeria Simeza în 1979; Naturile moarte realizate între 1983 şi 1986; seriile de picturi în ulei Lazăr în aşteptare, prezentat la Catacomba în 1994, Convieţuiri silenţioase şi, nu în ultimul rând, Interior. Icoane. Înclinări, care a constituit subiectul expoziţiei personale de la Galeria Etaj 3/4 în 1999.

La vernisaj a fost lansat şi catalogul retrospectiv dedicat Simonei Runcan, publicat de editura UNArte cu finanţarea Centrului Cultural Palatele Brâncoveneşti, coordonat de Ioana Măgureanu.

La Foişor vă aşteaptă expoziţia de sculptură Terra, semnată Dumitru Radu, curatoare Mădălina Mirea.

Un strop de teologie învăluie discret tot acest demers sintetic, diferit de ceea ce cunoaştem îndeobşte a fi caracteristic lui Dumitru Radu. Formelor sale hieratice, post-bizantine, într-un figurativ încărcat de tensiune, li se opun acum structuri ferme, cvasi-abstracte, ce ne readuc în memorie sensul vechi şi profund al lui techné.

Galeria Cuhnia găzduieşte expoziţia de desen, colaj, picturi şi obiecte, semnate de artista Liliana Mericioiu Popa, intitulată Structuri în echilibru, curatoare Marilena Preda Sânc.

De formaţie postmodernă, cu o gândire nuanţată, predispusă către meditaţie şi experiment, Liliana Mercioiu Popa îşi aproprie medium-uri artistice diverse, tehnici tradiţionale şi noi media, pentru a configura un spaţiu de gândire vizuală / Visual Thinking.

Expoziţia de artă contemporană ”Dada Games” la Galeria ICR Berlin

Dada Games la Berlin

În perioada 27 aprilie – 23 iunie, Institutul Cultural Român din Berlin prezintă expoziţia colectivă Dada Games, curatoriată de Radu Stern şi Valentina Iancu.

În plin elan al aniversării centenarului Dada, expoziţia ne îndeamnă să ne punem întrebarea: unde este spiritul dadaist, cum s-a infiltrat în minţile creatorilor de azi. Deşi se vorbeste de ”dadaism”, Dada nu este ca celelalte isme, nu e un stil ale cărui caracteristici formale pot fi precizate, ci o mişcare, mai mult, o stare de spirit. Această specificitate a mişcării Dada constituie elementul central al expoziţiei. Cu toate că expoziţia are loc în 2016, an în care sărbătorim centenarul Cabaretului Voltaire şi 120 de ani de la naşterea lui Tzara, ea nu va avea un caracter omagial, ci va încerca să investigheze şi evidenţieze prelungirile spiritului dadaist în arta românească contemporană.

Lucrările celor opt artişti din expoziţie, Dragoş Olea, Vlad Nancă, Cosmin Haias, Lea Rasovsky, Ciprian Homorodean, Irina Botea, Alexandra Ivanciu şi Anastasia Jurescu, deşi foarte diferite din punct de vedere formal, au în comun un anume spirit aventurier şi ludic, a cărui origine se poate găsi în tipul de experimente iniţiate şi practicate la Cabaretul Voltaire. Lucrările din expoziţie îndeamnă la regândirea unor noţiuni fundamentale precum artă, artist sau creaţie şi interoghează natura limbajului, obiect de predilecţie al experimentalismului dadaist.

„Dincolo de vociferările retorice, descoperim aşadar multe din temeliile pe care s-a construit arta de avangardă din secolul trecut si care continuă să inspire creatorii de azi. Definiţia negativă a mişcării Dada e dezminţită în mod spectaculos de fertilitatea excepţională a fenomenului. Deşi Breton a încercat să minimalizeze importanţa aportului dadaist, pe care-l descria doar ca un preludiu la suprarealism, Dada a procreat cu brio: ADN-ul dadaist e prezent în multe curente a căror diversitate e surprinzătoare, de la Suprarealism la Fluxus, trecând prin Abstracţionism, Letrism, Situaţionism, Action Painting, Pop Art, Happening, Artă Conceptuală sau Arte Povera şi, bineînţeles, Neo-Dada. Și lista va continua, căci la ruleta dadaistă jocurile nu sunt încă făcute, ea va continua să se învârtească mult timp”, scrie Radu Stern, curator Dada Games.

Radu Stern (n. 1951) este istoric de artă, curator independent şi cercetător. După mai bine de zece ani în care a predat istoria artei la Universitatea din Lausanne, a fost director adjunct al L’École Supérieure d’Arts Appliques din Vevey, unde a fondat, în 1997, Programul de Educatie Superioară în Fotografie (La Formation supérieure en photographie). În perioada 2004-2014 a fost director pe probleme de educaţie la Musée d’Elysée din Lausanne, unul dintre cele mai importante muzee de fotografie din lume. În 2011 a organizat şi curatoriat la Muzeul de Istorie a Evreilor din Amsterdam ampla expoziţie From Dada to Surrealism: Jewish Avant-Garde Artists from Romania. Este autorul, printre altele, al publicaţiilorAgainst Fashion: Clothing as Art 1850–1930 (Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2004); The Ubiquity of the Image (împreună cu Christian Caujolle şi Joan Fontcuberta, Barcelona: KRTU, 2009); From Dada to Surrealism. Jewish Avant-Garde Artists from Romania (Amsterdam: The JHM, 2011).

Valentina Iancu (n. 1985, Bucureşti) este critic de artă, doctorand în cadrul şcolii doctorale “Spaţiu, Imagine, Text, Teritoriu” cu o teză despre politica suprarealismului românesc. De la sfârşitul anului 2008 lucrează în cadrul departamentului de artă românească modernă al Muzeului Naţional de Artă al României, unde în 2010 a semnat împreună cu Monica Enache proiectul Destine la Răscruce. Artişti evrei în perioada Holocaustului. A publicat studii, articole şi interviuri în cataloage de expoziţii româneşti şi internaţionale şi în revistele Acum, Artmargins, Arta, Modernism.ro, Observator Cultural, Tataia.

Vlad Nancă expune la Berlin

Apparatus 22 este un colectiv multidisciplinar de artă format în iarna anului 2011 de către membrii actuali: Erika Olea, Maria Farcaş, Dragoş Olea, împreună cu Ioana Nemeş. Apparatus 22 iniţiază acţiuni care examinează rolul social şi politic al modei şi propune concepte care stimulează potenţialul critic al obiectelor de îmbrăcăminte şi al modei.

Irina Botea (n. 1970, Ploieşti) este una dintre cele mai apreciate artiste contemporane din România, cunoscută pentru lucrările sale conceptuale exprimate în video, performance, fotografie şi instalaţie. Lucrările ei au fost expuse la: Galeria Naţională Jeu de Paume în Paris, Muzeul Naţional Reina Sofia din Madrid, Bienala de la Gwangju 2010, Bienala de la Veneţia, Cvadrienala U-Turn (Copenhagen), Argos Center for Art and Media (Brussels), Halle (Dortmund), Casino de Luxembourg, Kunstforum, (Viena), Foksal Gallery (Warsaw, Poland), MNAC (Muzeul Naţional de Artă Contemporană din Bucureşti) etc.

Ciprian Homorodean (n. 1982, Timişoara) este unul dintre cei mai importanţi artişti români ai generaţiei sale. A expus la Fundació Antoni Tàpies, Bucharest Biennale, Dublin Contemporary, CAC Riga, Artissima 18 Torino, Art Brussels, González y González Gallery Santiago de Chile, BPS22 Charleroi, Pavilion Bucureşti şi în multe alte spaţii şi galerii. Trăieşte şi lucrează la Barcelona.

Cosmin Haias (n.1968, Oradea) este pictor aparţinând unei generaţii martore la evenimentele radicale care au confruntat vehemente dispute ideologice. Haiaş este convins de urgenţa angajamentului social al artistului, suspicios faţă de estetism şi calofilie. Din expoziţiile la care a participat menţionăm: expoziţia solo Ne-stare de fapt la Galeria Calina din Timişoara şi expoziţii colective la Halele Timco din Timişoara, Muzeul de Artă din Cluj sau Palatul Parlamentului din Bucureşti.

Lea Rasovszky (n. 1986) problematizează clişeele de gândire şi valorile societăţii actuale, faţă de care se plasează permanent critic. Printre expoziţiile sale personale se numără: Mentors, Galeria Anca Poteraşu, Bucureşti; The Savages, Atelier 35, Bucureşti (2012), MEN, Atelier 35, Bucureşti; Sorrow, Heartache, Recovery & Shit, ALERTStudio, Bucureşti (2011), Wallpaper Drawings, Galeria 29, Bucureşti (2009). Participările în expoziţii de grup cuprind: Spazi Aperti, ediţia a X-a, Academia Română din Roma (2013), Bienala Tinerilor Artişti, ediţia a V-a, The Overlapping Biennial, Bucureşti (2012), Preview Berlin – the Emerging Arts Fair, 11th edition, Berlin.

Alexandra Ivanciu este artist vizual şi masterand la specializarea foto-video în cadrul Universităţii Naţionale de Arte din Bucureşti. Practica sa artistică este o fuziune între performance, video şi sunet şi are ca subiect principal traiectoria corpului între problematicile sociale şi politice în societatea contemporană.

Focus Romania: Memorii organice

La Galeria de artă contemporană MAG din Como expun Laurian Popa şi Diana Serghiuţă.

Curatori: Salvatore Marsiglione şi Irina Ungureanu

La prima expoziţie la Como, dar deja la a doua expoziţie în Italia, artiştii români Laurian Popa şi Diana Serghiuţă prezintă o confruntare între două parcursuri artistice diferite, chiar opuse: în această diversitate de tehnică şi viziune constă invitaţia de a descoperi lucrările lor în zona artei contemporane din România, focalizând, pentru publicul italian, spaţiul sud-est european al ultimului deceniu.

Pictura reprezintă teritoriul de experimentare al celor doi artişti: o tablă de şah abstractă, cu inserţii de figurativ şi spectaculoase construcţii volumetrice ale spaţiului, în cazul lui Laurian Popa; o succesiune de figuri ale inconştientului, supuse metamorfozei şi unor stări fluctuante, în lucrările Dianei Serghiuţă.

Laurian Popa, Grey Floor

Bad painting sau metafora membrului fantasmă sunt câteva dintre elementele prin care Laurian Popa defineşte propria artă; o căutare al cărei punct central rămâne recuperarea obiectelor pierdute sau a elementelor de decor teatral, utilizate de către artist pentru a recompune memoria timpului. O temă vizitată de artist încă din 2011, cu “spaţiile închise” şi “obiectele pentru nimic” care au format substanţa expoziţiei de la Galleria Machina din Rieti (Italia) în 2012, reafirmată în 2014 la expoziţia găzduită de Muzeul de Artă din Arad. Aglomerarea de obiecte inutile, pe fundaluri de gri rece (ca în Grey floor, 2016), perne pe canapele, bucăţi colorate din diverse reziduuri, un craniu angoasant care traversează mai multe lucrări (Concrete skull, 2016), toate aceste elemente sunt abil mânuite pentru a crea disconfortul vizual al spectatorului. În timp ce aşază obiectele amputate în centrul lucrărilor sale, Laurian Popa elaborează în paralel – iar aici vocea singulară a artistului se manifestă cu deplină originalitate şi forţă! – o explorare a profunzimilor şi volumului spaţiului, uneoriprintr-o suprasaturare de straturi de culoare. Cu prezentarea celor mai recente lucrări şi desene organice semnate de Laurian Popa – lucrări similare acestora au fost expuse la Galeria Krom din New York în decembrie 2015 -, expoziţia găzduită de galeria MAG documentează fără echivoc o nouă etapă în parcursul său artistic, de la estetica obiectelor către o reconfigurare a unei interiorităţi aproape psihologică a spaţiului în pictură.

De la prima sa expoziţie personală la Galleria Machina din Rieti, Italia, în 2013, Diana Serghiuţă continuă să lase libere manifestările inconştientului în lucrările sale: imaginarul corpului şi al maternităţii se manifestă pe pânză în fulguraţii de imagini provocatoare şi delicate, la limita între corporalitatea “grea” şi o de-materializare vaporoasă, aproape eterică. Selecţia lucrărilor prezentate în această expoziţie la Galeria MAG din Como vorbeşte despre evoluţia actuală a Dianei Serghiuţă: ceea ce artista defineşte ca fiind o cercetare spirituală a corpului, pornind de la elemente ale istoriei personale, cu intenţia declarată de a realiza o experienţă trans-individuală, pentru a ajunge laoriginea imaginarului colectiv.

“Ne comportăm cu toţii ca şi cum experienţele legate de corpul nostru ar fi universale – afirmă Diana. Dar nu sunt”. Corpul traversează şi defineşte aceste lucrări în două faze: materialitatea aproape terifiantă a picturilor dedicate maternităţii (Mother2, 2015), unde corpurile descriu o nelinştitoare metamorfoză om – animal; şi progresiva de-materializare pusă în scenă în Oneiric flight (2015), White silhouette levitating (2015) şi White fluid (2015). “Ele, corpurile mele – continuă artista – nu au o adevărată greutate, sunt translucide şi fragile”.

Diana Serghiuţă

Obiecte fragmentare şi tăieturi de decor pentru a reconstrui memoria şi profunzimea spaţiului, materialitatea şi transparenţa corpului, pentru a îmblânzi spaimele, visele şi proiecţiile ancestrale: în această cheie fluctuantă cei doi artişti fac vizibilă, fiecare în propriul discurs artistic, confruntarea personală şi estetică cu limitele (de)construcţiei – a coerenţei spaţiului, a memoriei, a imaginarului şi, în cele din urmă, a picturii.

Născut în 1980 la Arad, unde trăieşte şi lucrează, Laurian Popa a studiat pictura la Facultatea de Arte şi Design, Universitatea de Vest din Timişoara, la clasa prof. Constantin Flondor. A obţinut masteratul în arte vizuale şi doctoratul la aceeaşi universitate. Este membru al Uniunii Artiştilor Plastici din România, Filiala Arad. A participat la peste 17 expoziţii de grup în România (ultima la Muzeul de Artă Contemporană, Bucureşti, în 2015), Statele Unite (Life or Something Like It, Gallery Molly Krom, New York, 2015), Franţa, Spania, Ucraina şi Ungaria.

Născută în 1985 la Braşov, Diana Serghiuţă trăieşte şi lucrează la Arad. A obţinut licenţa şi masteratul în pictură la Facultatea de Artă şi Design, Universitatea de Vest din Timişoara. În2015 a susţinut doctoratul în arte vizuale la aceeaşi universitate. A participat la numeroase expoziţii de grup, ultima dintre ele fiind la Muzeul de Artă Contemporană din Bucureşti în 2015.

Expoziţia este organizată de Galeria de Artă Contemporană MAG din Como (Italia) şi Studio Claudio Scorretti, Lugano (Elveţia)

Cu sprijinul Asociaţiei „Filiala din Arad a UAP din România”

Cu patronajul Asociaţiei Archivio Luigi Russolo di Como

Cu sprijinul di Filip Spedition

Contaminazioni 016. European Cuteness Art. Extension

Institutul Italian de Cultură din Bucureşti şi Asociaţia Culturală Studio Soligo vă invită la expoziţia Contaminazioni de la Palatul Parlamentului

Curator: Giancarlo Carpi

Artişti: Stefano Bolcato, Laura Covaci, Luciano Fabale, Max Ferrigno, Gabriels, Flavia Lupu, Dan Nica, Omino 71, Ileana Oancea, Daria Palotti, Jordan Pancov, Bogdan Pelmus, Magda Pelmus, Elisa Pietrelli, Adrian Preda, Adrian Sandu, Katja Tukiainen, Elio Varuna, Esteban Villalta Marzi, Deyan Yanev, Valentina Zumm

Contaminazioni 016 – European Cuteness Art este un proiect internaţional itinerant la care participă peste 30 de artişti italieni, români, bulgari, spanioli şi finlandezi. Expoziţia organizată de Studio Soligo, o asociaţie culturală cu sediul la Roma, împreună cu galeriile de artă contemporană Core (Roma), ArtYourself şi 418 (Bucureşti), Arosita (Sofia), avându-l curator pe criticul de artă Giancarlo Carpi, se extinde într-o altă locaţie, Institutul Italian de Cultură din Bucureşti, în prezent ea fiind deschisă în sala Constantin Brâncuşi a Palatului Parlamentului. Expoziţia propune şi dezvăluie aceleaşi probleme şi potenţialităţi estetice, adică se focalizează pe conceptul de “European Cuteness Art”.

Tema principală este reprezentarea omului în societatea contemporană prin îmbinarea dintre fetişismul mărfurilor şi depersonalizarea fiinţei umane, adică estetica “CUTE” şi constantele ei formale, morfologice şi tematice. Această estetică se manifestă în arta contemporană prin legătura dintre obiect şi o morfologie precisă, Kindchenschema, care simplifică obiectul în sine până la a-l transforma într-un fetiş al umanului, în ceva ce lipseşte de personalitate fiinţa umană, mutilând-o şi deformând-o, deci negând-o.

Contaminazioni 016 – European Cuteness Art este un eveniment internaţional de referinţă pentru cunoaşterea celor mai recente tendinţe în arta contemporană şi evidenţiază modul în care s-a răspândit această schemă morfologică (Kindchenschema), dar şi felul cum artiştii europeni şi-au însuşit-o şi au elaborat-o împreună cu influenţa celor mai importante tendinţe artistice care s-au manifestat începând cu anii ’80/90 ai secolului XX.

Molecule F Talks by Bucharest Biennale

Mirela Bucovicean, creatoarea Molecule F

„Moda este un decor, un fundal sau o scenă, la fel ca în teatru”, scria Roland Barthes.

Prima ediţie a Molecule F Talks va avea ca invitat pe fondatorul Molecule F, Mirela Bucovicean, care va discuta despre rolul comunicării în modă, mecanismele de promovare şi rolul social media în PR.

Molecule F Talks este o serie de dezbateri care se va desfăşura în Molecule F Concept Store (Promenada Mall) cu o frecvenţă regulată şi care va aduce pe scenă diverse personalităţi, care studiază, analizează sau creează fashion design, pentru a deconstrui şi a discuta domeniul din perspectivă transdiciplinară.

Cu un limbaj accesibil, fiecare ediţie va fi o resursă de informaţie şi va aduce noi perspective asupra modei din poziţii diferite de la designeri şi arhitecţi, la artişti sau curatori, fotografi sau teoreticieni, comunicatori sau oameni de afaceri.

Mirela Bucovicean este un antreprenor de succes şi fondatorul Molecule F. Specialistă în comunicare, ea fost inclusă de revista Business Magazin în “Top 200 – Cele mai puternice femei din business”.

Moderatorul permanent al Molecule F Talks va fi Răzvan Ion, profesor, curator, teoretician, art advisor şi co-fondator al Bucharest Biennale. El a fost profesor asociat la University of California, Berkeley; Universitatea din Lisabona; Central University of New York; University of London; Universitatea din Sofia; Universitatea din Kiev ş.a. A ţinut conferinţe şi prelegeri la diverse instituţii de artă precum Witte de With, Rotterdam; Kunsthalle, Vienna; Art In General, New York; şi predă un curs de studii curatoriale şi gândire critică la Universitatea Bucureşti.

Molecule F Talks este un eveniment realizat în colaborare cu Bucharest Biennale – Bucharest International Biennial for Contemporary Art.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.