Reținuți de DNA. Șeful Inspectoratului pentru Controlul în Transportul Rutier Cluj și un inspector, mită și abuz în serviciu

Șeful Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier Cluj, Bogdan Durlea, și un inspector de trafic rutier au fost reținuți de DNA pentru luare de mită și abuz în serviciu. Ei sunt acuzați că ar fi „protejat” mai multe firme de transport mărfuri, cărora le-ar fi furnizat informaţii despre controalele pe care inspectorii rutieri urmau să le facă și pe care nu le-ar fi sancționat pentru încălcarea legii.

DNA a anunțat că Bogdan Ștefan Durlea, inspector șef teritorial în cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), a fost reținut pentru infracțiunile de luare de mită, abuz în serviciu, efectuarea de operaţiuni financiare, ca acte de comerţ, incompatibile cu funcţia, atribuţia sau însărcinarea pe care o îndeplineşte o persoană, în scopul obţinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite, folosirea, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii, în scopul obţinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite, în formă continuată.

În același dosar a fost reținut și Florin Mihai Zehan, pentru luare de mită, folosirea, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii, în scopul obţinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite, în formă continuată.

 ”În perioada 2021-2023, funcționari ai Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) Cluj, printre care și Bogdan Ștefan Durlea și Florin Mihai Zehan, ar fi „protejat” mai multe firme cu obiect de activitate în domeniul transportului de mărfuri cărora le-ar fi furnizat informaţii nedestinate publicităţii referitoare la controalele pe care inspectorii rutieri urmau să le desfăşoare și nu ar fi luat măsurile legale de sancţionare cu privire la încălcările legii pe care le-au constatat (depasirea masei maxime autorizate de transport, lipsa licentei de transport, etc.).  Pentru aceste „servicii”, o parte dintre funcționari, printre care și Florin Mihai Zehan, ar fi cerut și primit de la persoanele „protejate” mai multe sume de bani și alte foloase necuvenite, necuantificate până în prezent.În primăvara anului 2023, Bogdan Durlea ar fi primit de la un subaltern anumite foloase în legătură cu exercitarea atribuțiilor referitoare la numirea/menținerea în funcție a inspectorilor coordonatori județeni.  În cursul anului 2023, în ciuda interdicţiei de a administra societăţi comerciale, Bogdan Durlea ar fi administrat o firmă cu obiect de activitate în domeniul transportului de mărfuri, în sensul că ar fi înstrăinat un camion, ar fi emis mai multe facturi și ar fi încasat diverse sume de bani”, arată DNA.

Procurorii DNA au făcut miercuri peste 20 de percheziții, având loc descinderi la inspectoratele pentru controlul transportului rutier din Baia Mare și Oradea.

Bogdan Durlea a condus pentru câteva luni Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, fiind revocat din funcția în care era delegat în iunie 2021, de către ministrul de atunci al Transporturilor Cătălin Drulă. În noiembrie 2021, Durlea a revenit la conducerea la șefia ISCTR Cluj IT 4, conform ziardecluj.ro.

Ispectoratul condus de Bogdan Durlea are ca arie de responsabilitate judeţele Alba, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu Mare şi Sălaj.

Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier – I.S.C.T.R. se află  în subordinea Ministerului Transporturilor și asigură la nivel naţional inspecţia şi controlul respectării reglementărilor naţionale şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere, privind, printre altele, condiţiile de efectuare a activităţilor de transport rutier, a activităţilor conexe transportului rutier şi a activităţii de pregătire a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere, siguranţa transporturilor rutiere şi protecţia mediului; starea tehnică a vehiculelor rutiere, masele şi/sau dimensiunile maxime admise pe drumurile publice şi masele totale maxime autorizate, tariful de utilizare şi tariful de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

1 Comentariu

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.