România lipsește cu desăvârșire în statisticile europene în ceea ce privește vânzările de mașini electrice în prima jumătate a acestui an. Chiar dacă avem cea mai mare primă în programul Rabla, absența infrastructurii publice de încărcare este cel mai important obstacol pentru dezvoltarea acestei piețe. Conform unei centralizări făcută de EVvolumes.com, vânzările de autovehicule plug-in au ajuns la 195.000 de unități în prima jumătate a anului 2018, cu 42% mai mult decât în aceeași perioadă a lui 2017. Acestea includ toate vehiculele cu baterii electrice (BEV) și hibridele plug-in (PHEV), autovehicule și vehicule utilitare ușoare. Cota plug-in a pieței europene a vehiculelor ușoare a ajuns la 2,2% în iunie și la 2% în primul semestru. Tendința indică o creștere suplimentară de aproximativ 40% în restul anului. 51% din vânzările plug-in sunt vehicule pur electrice (BEV), iar restul sunt hibride Plug-in (PHEV). Doar 87 de vehicule cu celule de combustibil au fost vândute în această perioadă, față de 66 de anul trecut.
Piața germană are cea mai puternică contribuție la această creștere, din punct de vedere al volumelor. Norvegia este încă cea mai mare piață europeană pentru plug-inuri, cu o cotă uimitoare de 37% în vânzările de vehicule ușoare din acest an. Numărând numai autoturisme, cota a fost de 46,5% în semestrul unu din 2018.
Toate țările din Europa înregistrează o creștere pentru anul 2018, multe dintre ele depășind 100%, deși volumele încă sunt reduse, scrie portalul amintit. Pentru întregul an 2018, se așteaptă ca 430 000 de plug-in-uri să fie livrate în Europa și o cotă de piață de 2,35%. Flota europeană cu autovehicule plug-in este acum de peste 1 milion și se așteaptă să se ajungă la 1.350.000 de unități până la finele anului.
Pentru 2018, Germania cunoaște o creștre de 12%, Norvegia de 9%, Marea Britanie de 6%, Suedia și Olanda de 5%, Franța de 4%, Spania de 3%, Italia de 2%, Finlanda, Portugalia și Danemarca de 2%. România nu apare în top.
Norvegia are 100% resursa hidro pentru energia electrica ,isi permite masini electrice,energia electrica produsa noaptea e moca!Este incredibil cum din 1950-1990 o tara capitalista cu 6 milioane de locuitori sa instaleze 20.000 MW in hidro,in timp ce Romania ,cu regim comunist,in aceiasi perioada, a instalat in hidro 6000 MW din cei 14.000 MW potentialul apelor Romaniei
In general Romania nu mai exista. Ca sa existe, o tara trebuie sa fie independenta si suverana, ceea ce nu mai e valabil in cazul Romaniei.