Unde ajunge avionul lui Ceaușescu

Primul și singurul avion de pasageri construit în România – ROMBAC 1-11, folosit pentru zborurile oficiale ale lui Nicolae Ceaușescu, a fost donat miercuri, 28 iulie, Muzeului Național al Aviației Române.

Avionul a fost cumpărat la licitație de un colecționar, pasionat de tehnică, în cadrul evenimentului organizat de Casa de Licitații A10 by Artmark – Licitația de Eleganță din 27 mai.

Proprietarul, cetățeanul american Brian Hyndman, a cedat aeronava în mod gratuit, sub forma unui contract de sponsorizare, Muzeului Naţional al Aviaţiei Române. Prin actul de donație, adjudecatarul își exprimă intenția de a conserva piesa istorică, de a o alătura modelelor iconice care au jucat un rol important în istoria lumii, dând posibilitatea intrării în familia valorilor tehnice recunoscute pentru industria aeronautică.

Evenimentul de predare-primire a piesei de colecție a avut loc pe platforma Aeroportului Internațional Henri Coandă, în incinta Bazei 90 Transport Aerian în prezența reprezentanților Muzeului Național al Aviației Române, membrilor Casei de Licitații A10 by Artmark, dar și a lichidatorului judiciar care a gestionat patrimoniul ROMAVIA.

Avionul prezidențial Super One-Eleven, folosit pentru zborurile oficiale ale lui Nicolae Ceaușescu, s-a înscris în Top 10 cele mai bine vândute public, în licitație, loturi de artă sau obiecte de colecție pe piața internă în semestrul I al anului 2021. Piesa de colecție a fost adjudecată în luna mai, în cadrul Licitației de Eleganță pentru 120.000 de euro.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Author

19 Comentarii

  1. N-ar mai fi trebuit de Vandut la Licitatie daca Avionul ROMBAC a intrat in Patrimoniu . Statul Roman are prioritatea sa cumpere de la Licitatie . Sa-i dea Banii innapoi Americanului , 120.000 de Euro .

  2. De aceea a fost impuscata familia Ceausescu. In Romania se construia nu se vindea totul la fiare vechi ca acum. Si s-au construit 9 aparate nu doar 1. Documentati-va bai scarta-scarta pe hartie de la Cotidianul. „Primul avion (YR-BRA) a fost terminat în luna august 1982 și a fost prezentat presei și oficialităților române la 27 august 1982. [2] Primul zbor oficial de prezentare al acestui avion în fața conducerii statului a fost executat la 20 septembrie 1982, pe aeroportul Băneasa.
    Zborul inaugural cu pasageri al avionului ROMBAC 1-11 a avut loc la 28 ianuarie 1983, pe ruta București–Timișoara, iar prima cursă externă a acestui aparat fiind efectuată la 23 martie 1983 pe ruta București-Londra.
    Înainte de 1989, Întreprinderea de Avioane București, actuala Romaero Băneasa, a construit 9 aparate de acest tip (plus două neterminate), fiind singurul avion comercial cu reacție din Europa comunistă, cu excepția URSS. Toate au fost cumparate de Tarom și Romavia, ulterior fiind operate și de către alte companii.[3] Proiectul ROMBAC prevedea a fi construite un număr total de 80 de avioane.”

  3. Stiu ca unii isi vor trage palme , altii vor izbucni in plins ba unii chiar vor avea ginduri bolnave ( ex : Lucian Mindruta ) insa trebuie sa recunoastem :

    N.Ceausescu a fost unul dintre cei mai valorosi Conducatori din Istoria Lumii , din toate timpurile .

    Nu-i de mirare ca , dupa Revolutie , negandu-l cu inversunare Romania nu se poate ridica din mocirla generalizata .

  4. ROMBAC
    „Zbor inaugural 20 septembrie 1982
    Produs 1982 – 1989
    Zborul inaugural cu pasageri al avionului ROMBAC 1-11 a avut loc la 28 ianuarie 1983, pe ruta București–Timișoara, iar prima cursă externă a acestui aparat fiind efectuată la 23 martie 1983 pe ruta București-Londra.
    Beneficiar principal Tarom, Romavia
    Bucăți fabricate 11
    Dezvoltat din BAC 1-11, acest avion a fost singurul avion comercial cu reacție din Europa comunistă, cu excepția URSS”(Wiki)

  5. Pe Ceausescu l-a impuscat vestul capitalist pentru ca era nationalist si a industrializat tara. In 89 Romania avea Zero datorii externe, acum avem 50% din PIB si am ajuns o colonie la cheremul proxenetilor si afaceristilor din UE, USA…. Iar 5 milioane de romani au parasit tara pentru a-si gasi de lucru la bogatii Europei. Fetele noastre sunt rapite si vandute ca sclave sexuale in UE. Iar industria romanesca produce mai nimic. Pamanturile noastre au ajuns in proportie de 40% in mana strainilor. Si ne hranim cu aditivi alimentari cancerigeni ce umplu pana la saturatie produse alimentare importate din UE si aiurea-n lume. Asa ca tebuie s afim bucurosi ca trim liberi si voinici, ha, ha, ha!!!

  6. Daca Ceausescu nu era tradat de scursurile securitatii si alte gunoaie gen „petrov” azi Romania rivaliza la orice categorie cu state dezvoltate din Europa !!!L-au omorat dupa care,sistematic,au inceput sa distruga tot ce a construit din 1965 pana in 1989.Recent am fost la mare,iar majoritatea hotelurilor din MAMAIA au ramas la fel,cu aceleasi „dotari”,ca acum 30 de ani.Cei care au reusit sa puna mana pe aceste hoteluri n-au investit in ele aproape deloc.

  7. Avionul”Super One-Eleven” (ROMBAC 1-11) a facut ca Romania sa devina „primul stat comunist”din lume,exceptand URSS,care produce un avion de pasageri cu reactie,motoarele fiind fabricate in tara noastra la uzinele Aerofina si Turbomecanica sub licenta Rolls Royce.A fost folosit pentru zboruri oficiale ale lui Ceausescu N. timp de 4 ani,intre 1986 si 1989.Zborul inaugural cu pasageri al avionului a avut loc in IANUARIE 1983 pe ruta Bucuresti Timisoara iar prima cursa externa a fost in MARTIE 1983 pe ruta Bucuresti Londra.In tot acesti ani NICI un aparat NU s-a prabusit si nici un pasager nu a murit la bord.S-au produs 9(noua) aparate la Intreprinderea de Avioane Bucuresti.Proiectul prevedea a fi construite un numar total de 20(douazeci) de avioane.Avionul transporta ,la viteza de 870 km\h,maximum 119 pasageri cu un echipaj de doi piloti pe o distanta maxima de 3.500 km.ASA s-a SCRIS ISTORIA aviatiei Romane atunci !!!.Azi cersetori….!.

  8. @VOX: Ar mai fi de adaugat avioanele militare IAR93, deloc de lepadat, casate toate dupa 1989, desi aveau putine ore de zbor. In loc de licente pentru constructia in tara, primim vechituri. Polonia a primit credite pentru importul de avioane moderne, F35.

  9. Printr-o intamplare „fericita” am putut zbura de la Suceava la Bucuresti cu aparatul ROMBAC 1-11 in anul 1987.(totul datorita unei delegatii C.C care venea de la Bucuresti cu aceasta cursa).Cursa permanenta fiind Antonov-24 cu elicie.O experienta PLACUTA atunci.

  10. Și totuși cuplul arată mai prezentabil a conducători de țară față de soții Băsescu sau Iohannis.

  11. Și totuși, dacă eram așa de grozavi, de ce crăpam de foame și frig, și de ce umblam în courul gol?… cu excepțiile de rigoare.

  12. @Hopa, pentru ca Romania a fost obligata de FMI sa-si plateasca in termeni foarte scurti un imprumut de 20 miliarde dolari iar Securitatea la umbra platilor acestui imprumut a redus foarte mult livra alimentele, elctricitatii si altor bunuri catre populatie punandu-i in carca toate astea lui Ceausescu. Pentru ca nemultumirile cetatenilor sa fie canalizate impotriva familiei Ceausescu. Ca sa se creeze astfel masa de manevra si populatia infuriata sa iasa in strada in momentul cand Securitatea si cu armata au dat lovitura de stat. Lovitura de stat mascata abil cu aceasta revolta indusa de Securitate impotriva lui Ceausescu. De aceea, a fost creata acea criza alimentara si de electricitate atunci. Iar mort de foame nu ai fost pentru ca acum scrii pe forum. Penuria de alimente din ultii ani din timpul lui Ceausescu a avut si parti bune pentru ca nu existau obezi cam deloc in Romania. Si tot pe timpul lui in alimentatie nu se foloseau aditivii cancerigeni cu care ne indoapa acum UE. Iar gradul de obezitate datorat mancarii din belsug si plina de aditivi se rasfrange in cresterea obezitatii si a cancerului asupra noastra astazi.

  13. @Gelu România este distrusa de români. Stalin zicea despre Romania: nu aveti atâtea topoare câte cozi de topor aveti.

  14. România sa dezvoltat înainte de 1989, datorită în primul rând românilor, apoi conducerii de partid și de stat, Nicolae Ceaușescu fiind doar exponentul acelei politici, bunicilor și părinților noștri li se datorează acea dezvoltare, au avut un ideal, nu ideologia comunistă,ideologie care au reușit s-o adapteze specificului național,au fost inteligenți și au naționalizat însăși comunismul ,idealul a fost România, au muncit pentru copiii lor și urmașilor copiiilor lor să le fie mai bine decât lor,și au clădit România atât cât au putut și cum sau priceput ei mai bine, în acle vremuri și în acel context. După 1989 idealurile devin altele , vilă, piscină, limuzină, poțiponce, cont în bancă în valută cu minim 6 zerouri, excursii în insule exotice , au crescut pretențiile dar nu și posibilitățile, așa că a început războiul românilor cu romanii, care pe care, puțini învingători care huzuresc în lux ,iar restul învinșilor(cei mulți)în mizerie, trudesc pentru învingători.

  15. @Realistul, daca nu ne punea Ceausescu la munca mai dezvoltam o lae. E meritul lui c-a dezvoltat Romania pe care au furat-o diavoli securisti care l-au si impuscat tocmai ca sa poata ei sa vanda tara bucata cu bucata. Ceausescu a fost patriot si n-a fost hot, asa cum a fost el comunist a iubit Romania.

  16. Tovarasi..vorbe,vorbe’vorbe..si painea era pe CARTELA rationalizata !!.

  17. Domnule Hopa din aceleași motive pentru care astăzi jumătate din forța de muncă a României muncește și asigură viitorul unor națiuni în “alte țări de soare pline”. Adică Până la Dumnezeu te mânâncă sfinții.
    Dintr-alte ţări, de soare pline, / Pe unde-aţi fost şi voi străine, / Veniţi, dragi păsări, înapoi / Veniţi cu bine! (G. Coșbuc)

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.