BREAKING NEWS Canada și SUA: Avionul prăbușit, doborât de o rachetă iraniană!

Canada a primit informaţii ale serviciilor secrete care arată că avionul de pasageri ucrainean prăbuşit în Iran a fost doborât de o rachetă lansată de armata iraniană, afirmă premierul canadian, Justin Trudeau.

„Avem informaţii ale serviciilor din surse multiple, inclusiv din partea aliaţilor şi propriilor servicii, iar aceste informaţii arată că avionul a fost doborât de o rachetă sol-aer iraniană. Poate că acest lucru s-a întâmplat în mod neintenţionat”, a declarat Justin Trudeau, conform postului CTV şi publicaţiei National Post.

„Există evoluţii importante privind potenţialele cauze ale prăbuşirii, iar canadienilor trebuie să li se comunice aceste lucruri. Familiile victimelor canadiene vor răspunsuri, toţi canadienii vor răspunsuri. Eu vreau răspunsuri. Acest lucru înseamnă concluzii, tragere la răspundere, dreptate. Nu vom fi liniştiţi până nu le obţinem”, a subliniat Trudeau.

Avionul de pasageri ucrainean probabil a fost doborât cu o rachetă lansată de artileria antiaeriană iraniană, afirmă și oficiali militari americani, în timp ce Guvernul Marii Britanii exprimă „preocupare” privind această ipoteză.

Un oficial de la Pentagon, unul din cadrul comunităţii de informaţii din SUA şi un oficial irakian au declarat pentru Newsweek că avionul Boeing 737–800 a fost doborât de o rachetă antiaeriană Tor-M1 (Gauntlet, conform terminologiei NATO).

Evaluarea Pentagonului este că atacul a fost accidental, în contextul în care artileria antiaeriană iraniană era activă de teama unei riposte a Statelor Unite la atacurile cu rachete asupra bazelor militare din Irak.

Comandamentul Central american (CENTCOM) a refuzat să facă vreun comentariu pe această temă.

Toate cele 176 de persoane aflate la bordul avionului de tip Boeing 737–800 care zbura de la Teheran spre Kiev au murit după prăbuşirea aeronavei.

Întrebat într-o conferinţă de presă desfăşurată la Casa Albă ce crede despre prăbuşirea avionului, Donald Trump a declarat: „Ei bine, eu am suspiciunile mele. Nu vreau să spun, deoarece au şi alţii suspiciunile lor. Dar poate a făcut cineva vreo greşeală în partea cealaltă …, nu au fost sistemele noastre. Nu există nicio legătură cu noi”.

„Avionul zbura într-o zonă destul de dură. Poate că au făcut o greşeală. Unii spun că a fost o problemă tehnică. Eu, personal, nu cred că se pune deloc această problemă”, a subliniat liderul de la Casa Albă.

Întrebat dacă el crede că avionul a fost doborât accidental, Trump a precizat: „Nu ştiu, chiar nu ştiu, ţine de ei. La un moment dat, (iranienii -n.red.) vor oferi cutia neagră. În mod ideal, o vor da companiei Boeing, dar va fi bine şi dacă o dau Franţei ori altor ţări. S-a întâmplat ceva teribil, foarte devastator”, a subliniat el.

Administraţia din Iran a respins speculaţiile că ar fi doborât avionul de pasageri ucrainean, catalogând aceste idei drept „fără sens”.

„Mai multe curse interne şi internaţionale zburau în acelaşi timp în spaţiul aerian iranian, la aceeaşi altitudine, de 8.000 de picioare (2.440 de metri). Această poveste cu racheta care a lovit un avion nu poate fi corectă deloc”, a comunicat Ministerul iranian al Transporturilor, conform Agenţiei France-Presse.

„Astfel de zvonuri nu au niciun sens”, a declarat, la rândul său, Ali Abedzadeh, directorul Autorităţii Aeronautice Civile din Iran şi adjunct al ministrului Transporturilor.

Oficialul citat a precizat că Iranul şi Ucraina sunt în procedura de accesare a informaţiilor din cutiile negre ale avionului Boeing. „Dar, dacă vor fi necesare activităţi mai specializate pentru extragerea şi analizarea datelor, putem face acest lucru Franţa ori în altă ţară”, a subliniat el.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

21 de Comentarii

  1. A fost un avion doborat in mod deliberat de o racheta S-A, diferita de cele cu care au bombardat bazele americane.
    Vreun musulman idiot, speriat, a crezut ca il ataca americanii cu un singur avion de pasageri si trosc in el.
    Dupa cum stiu si curcile, americanii nu te bombardeaza cu un singur avion si acela de transport ptr pasageri.
    Eu am vazut ca treaba pute din cauza ca iranienii refuzau sa trimita cutiile negre la Boeing.

  2. NATO minte luminata are sateliti geo-stationari deasupra republicii islamice Iran de la revolutie. Imparatul Donald Trump are poze ( color ) cu racheta sovietica KUB lansata anapoda de beduinii persani panicati de ordinele tembelilor stresati de funerariile Generalului care-si baga nasul in Middle East. Avionul a explodat in aer si este imprastiat pe o suprafata care sustine teoria Satelitilor NATO.

  3. ‘un oficial de la pentagon bla bla bla”..

    un alt oficial din comunitatea de clarvazatori / nu ,nu e oreste cel dus cu capul / a declarat ca dupa ce au consultat astrele, zatul de cafea din ceasca si au dat cu ghiocu au ajuns la concluzia ca pe aripa avionului era un tip care semana cu Bruce Willis si care a vrut sa faca un remake dupa Die Hard 2 doar ca regizorii de la Holivud au incurcat scenariul si au gresit avionul,asa ca palalaia a dus la tragedie.
    scenariul meu pare mai plauzibil decit snoavele humericanilor,care ce sa vezi,niciodata nu-si dau numele ci intotdeauna sint citati sub protectia anonimatului.

  4. Noroc ca nu cred o iota din ce spun americanii!Unde e „avionul”care a distrus o latura din Pentagon in 11 sep 2001?S-a volatilizat „complet” la explozie si,vezi Doamne,din cate sute de camere de luat vederi inconjuoara Pentagonul,nici una nu functionat,iar una de la o poarta de acces arata doar explozia finala,filmare artificiu,tip hollywood!
    In cazul avionului ucrainian de la Teheran sunt cca 3 filmari din masini care circula spre aeroport care arata clar flacara la motor a avionului,intoarcerea in U,caderea si explozia pe sol plus o camera de luat vederi la un magazin in proximitatea exploziei!Nu dau linkuri ca nu imi mai posteaza mesajul !Plus ca avionul a cazut la ore bune dupa lansarea rachetelor contra bazelor americane si era plin ochi de iranieni din diaspora, cu diverse pasapoarte!
    Cred ca tot o drona si un agent secret strain,amplasat in proximitatea aeroportului a fost cauza
    Mama draga,chiar ma mir de Trump,om batran si se tine de goange!Zici ca e mincinosul ala batran de Colin Powell cu armele de distrugere in masa ale Irakului

  5. Sunt trei posibilitati…Una Iranu a doborat 66 spioni care duceau informatii cu pozitia trupelor iraniene …A doua…cineva a vrut sa sperie companiile straine aviatice ceeace s-a intamplat sa saboteze Iranul….A treia…Defectiune sau greseala.

  6. Mai sunteti multi nebuni? Macar veniti toti, ca tot le stiti pe toate. A murit rabdarea si toti habarnistii dau din gura. uite asa au inceput razboaiele… De la idioti cu multe idei si nema cunostinte…

  7. Ce comentarii idioate vad aici. In primul rand, Americanii mint la orice eveniment major-si copiii de scoala stiu. Americanii au minciuna si omuciderea in ADN’ul lor.

  8. Da , au refuzat si foarte bine au procedat. Boeing putea sa „ciopleasca” cutia.Si te mai informez „atotstiutorule” ca Iran a invitat Boeing sa faca parte din comisie- dar reptilele au refuzat. Iran, a specificat presa, deschida cutia impreuna cu Ucrainienii. Asa ca mai termina dracului cu smecheriile tale de sluga Sionista.

  9. Trebuie sa fii handicapat mintal sa crezi ca iranienii si-ar fi tras un glont in picior, in conditiile politice actuale. Chestia cu racheta este teapa propagandistica. Cine stie daca ricanii nu vor sa acopere avionul ratat 737-800, care este interzis la zburat in mai toate tarile. Boeing este in kko, prin oprirea fabricatiei acestui avion.

  10. Ce sa vezi, ce bine merge propaganda si minciuna Pentagonului! Iranienii au doborât un avion în care erau 82 de iranieni, dar nici un amerloc!!! tine la idioți, care cred că cutiile negre ajunse la amerloci vor fi decodate corect, dar mai cred și că datele sateliților americani, pe care nu le poate controla decât Pentagonul, sunt chiar cele care sunt „devoalete” opiniei publice, americane în primul rând, dar și idioților de pretutindeni. Dacă ar fi fost un avion de fabricație rusească, sigur Pentagonul ar fi „dezvăluit” că era un defect de motor, pentru că dădea bine.

  11. (I). Fals. Rea-vointa sfruntata de-a pentagonului. Si nu-i prima data. Avionul în cauza era al lui Kolomoiski, miliardar si prieten de-al lui Zelenski, si era un Boeing 737, c-un palmares URIAS, dar absolut URIAS, de accidente. Firma fiind în dificultate zdravana de tot, mai ales în fata concurentului Airbus, ale carei solutii tehnice le sunt superioare celor ale Boeing. Palmares succint al accidentelor Boeing din ultimii ani. Anul si accidentul, daca nu câte un accident la 6 luni: Boeing 727 are un indice de accidente de 0,23/milion de zboruri, fata de 0,08 al lui Airbus 320. Cu care-i în dificultate enorma de-a concura. Boeing afirmând a fi specialist în pistele scurte, pe care, însa, avioanele lui le rateaza des, chiar prea des.
    8 decembrie, 1972, Chicago. 55 de morti. Primul accident mortal al lui Boeing 737.
    31 mai 1973, New Delhi, India. Avionul se zdrobeste la aterizare. Mor 43 de pasageri + 5 mebri ai echipajului.
    11 februarie, 1978 : Cranbrook, Canada. Crash la aterizare, 38 +4 morti.
    22 august 1981 : Taïwan. Avionul se dezintegreaza-n zbor. 104 morti.
    8 noiembrie 1983 :Angola. 126 de morti, la aterizare.
    30 august 1984 : Douala, Camerun. Avionul ia foc dupa aterizare. 2 morti.
    22 august 1985 : Manchester, Anglia. Avionul ia foc la decolare. 59 de morti.
    16 februarie 1986 : Taïwan. Crash la aterizare, 13 morti.
    31 august 1987 : Thailanda. Pe vreme fruoasa, echipajul pierde controlul aparatului, care cade-n mare. 83 de morti.
    2 ianuarie 1988 : Izmir, Turcia, zborul Stuttgart-Izmir, 16 morti.
    8 ianuarie 1989 : un Boeing 737-400, zborul 92 British Midland se prabuseste peste-o autostrada, în Leicestershire, Anglia. 47 de morti, 74 de raniti.
    1 februarie 1991: Los Angeles, 34 de morti.
    3 martie, 1991 : Colorado Springs, la aterizare, 25 de morti.
    8 iunie 1992 : Panama, 47 de morti.
    8 septembrie 1994 : Chicago- Pittsburgh (Pennsylvania), 132 de morti.

  12. (II): 6 martie 2003 : 102 morti .
    8 iulie 2003 : Sudan 116 morti.
    3 ianuarie 2004 : un avion al Flash Airlines (Egipt) cade-n Marea Rosie, lânga Charm el-Cheikh. 148 de morti, majoritatea, turisti francezi.
    3 februarie 2005 : Kabul. 104 morti.
    14 august 2005 : Cipru: 115 pasageri, între care 48 de copii.
    23 august 2005 : Peru, crash la aterizare, 40 de morti.
    5 septembrie 2005 : Sumatra. Avionul cade din zbor: 101 de morti, pasagerii avionului + 47 la sol.
    22 octobrie 2005 : Nigeria: crash la 3 minute dupa decolare : 116 morti.
    29 septembrie 2006 : Brazilia : 155 de morti.
    1 ianuarie 2007 : Indonezia: 102 morti.
    7 martie 2007 : Indonezia: avionul îsi rateaza aterizarea: 22 de morti + 108 raniti.
    20 august 2007 : China Airlines Taivan: 2 reactoare iau foc. Pasagerii si echipajul (157 de oameni) scapa.
    21 marie 2008 : un Boeing 737-800 al Ryanair de la Charleroi (Belgia) iese de pe pista la Limoges (Franta). 6 raniti.
    28 iulie 2008 : un Boeing 737-800 al companiei australiene Qantas, aterizare de urgenta la Adélaïda, Australia, dupa ce i se deschisese o usa-n plin zbor.
    24 august 2008 : un Boeing 737-200 se prabuseste dupa decolare la Bichkek, capitala Kirghizistanului, cu directia Iran. 65 de morti.
    25 august 2008 : un Boeing 737-800 al Ryanair, Bristol-Barcelona se depresurizeaza-n zbor, la 5000 de m altitudine. Aterizare de urgenta la Limoges. 16 raniti.
    14 septembrie 2008 : un Boeing 737-500 al Aeroflot-Nord venind de la Moscova, se prabuseste la Perm, în Ural. 83 de morti, între care-un bébé.

  13. (III): 25 février 2009 : Boeing-ul 737-800 Turkish Airlines se prabuseste la Amsterdam: 9 morti, 50 de raniti.
    23 decembrie 2009 : un Boeing 737-800 American Airlines, zborul 331 Miami-Kingston, Jamaica, se striveste dupa o iesire de pe pista, la aterizare. Fara victime.
    25 ianuarie 2010 : un Boeing 737-800 al Ethiopian Airlines cade-n mare la Beirut, noaptea. 90 de morti.
    22 mai 2010 : Mangalore, India, un Boeing 737-800 al Air India se striveste dupa o iesire din pista cu cauze necunoscute. 166 de morti.
    16 august 2010 : Columbia, un Boeing 737-73V al companiei Aires se face bucatele la aterizare. 1 mort + 120 de raniti.
    20 august 2011 : Canada. 12 morti.
    20 aprilie 2012 : Islamabad. 127 de morti.
    19 martie 2016 : Dubai- Rostov, 62 de morti.
    13 ianuarie 2018 : un Boeing 737-800 al companiei Pegasus Airlines Ankara – Trabzon cade pe-o faleza. Aparatului i se desprinsese un motor pentru a ajunge-n mare. Nici un mort.
    4 februarie 2018 : un Boeing 737-600 Air Algérie cursa Alger Houari Boumedienne – se-ntoarce dupa 1/2 de ora de zbor, cu unul din reactoare-n foc.
    17 aprilie 2018 : un Boeing 737-700 al Southwest Airlines New York LaGuardia – Dallas Love Field : explozia motorului stâng, la o înaltime de 10 000 de metri. Echipajul reuseste s-aduca avionul la Philadelphia. 1 mort. Ancheta-n curs.
    18 mai 2018 : un Boeing 737-200 Advanced afretat pentru Cubana de Aviacion de catre compania mexicana Global Air se prabuseste dupa decolarea de la aeroportul Havana. 113 morti.
    Le 29 octombrie 2018, un Boeing 737 Max 8 (PK-LQP), zborul 610 al Lion Air, cade-n mare dupa decolarea de la Djakarta. 189 de morti. Primul accident mortal al Boeing 737 Max(a carui productie s-a si suspendat, de altminteri, dupa alt accident mortal, vezi mai jos, Ethiopian Airlines)
    10 martie 2019 : un Boeing 737 Max 8, zborul 302 al Ethiopian Airlines se prabuseste la 6 minute de la decolarea de la de la Addis-Abeba (Ethiopia). 157 de morti.

  14. Nato minte asa cum a facut si acum șase ani.Razboiul dorit de ei este in primul rînd informațional.

  15. a fost o rachetă veche, ieşită din uz, care i-a aparţinut lui Bahrami…

  16. @Ileana Rollason: Pe net se afla si lista cu accidentele avioanelor Airbus. Este la fel de impresionanta. Avioanele Airbus sint mai putine in lume si mai noi, deci, chiar daca se raporteaza la un numar standard de zboruri, comparatia nu e totusi in exact aceleasi conditii. Daca discutam strict despre calitatile tehnice, trebuiesc excluse din lista accidentele din cauza erorilor de pilotaj. Tu insa tii mortis sa-ti iasa o anume pasienta.

  17. Hai baaaaiiiii … ne lasati cu basmele voastre ????
    Am mai auzit noi ca rusii au doborat avionul MH17, ca Irak-ul este intesat de fabrici de arme chimice.
    Astea sunt povesti dar realitatea este ca este plina lumea de lingai ai americanilor.

  18. De ce sa dea cutiile? Competenta este a iranienilor. Orcum se va afla adevărul.

  19. Este si f greu sa vezi tablele gaurite din exterior catre interior ale avionului [aratate la TV], sau filmul in care se vede f clar jetul de flacari al rachetei cum se apropie de avion pe o traiectorie ascendenta de interceptare, apoi explozia cand a atins tzinta, urmata de caderea avionului.

  20. @Anonim (I): în lista de mai sus sunt si erorile de pilotaj. Airbus : în 2015, cu toatele, n-avusesera decât 15 accidente la 79 de milioane de zboruri (0,10/milion, fata de 0,15 Boeing 737 Clasic).
    26 iunie 1988 : zborul 296 Air France cade, la un zbor demonstrativ, la Habsheim (Alsace). 3 morti.
    14 februarie 1990 : zborul 605 Indian Airlines, la Bangalore, 90 de morti între 139 de pasageri.
    20 ianuarie 1992 : zborul 148 Air Inter, la aterizare aproape de Muntele Saint Odile. 87 de morti din 96 la bord.
    14 septembrie 1993 : zborul 2904 Lufthansa Frankfurt-Varsovia îsi rateaza aterizarea la Varsovia. 2 morti. .
    3 mai 2006 : zborul 967 Armavia cade-n Marea Neagra, eroare de pilotaj. 113 disparuti.
    17 iunie 2007 : zborul 3054 al TAM Linhas Aereas, crash la Sao Paolo : 198 de morti (între care, si la sol) + 13 raniti.
    30 mai 2008 : un A320 al TACA îsi rateaza aterizarea la Tegucigalpa, Honduras: 4 morti.
    27 noiembrie 2008 : un A320 al Air New Zealand, apropiindu-se de Perpignan-Rivesaltes, cade-n mare la 8 km de Canet-en-Roussillon (Pirineii Orientali).
    15 ianuarie 2009, aeroportul LaGuardia, New York, zborul 1549 al US Airways percuteaza un aparat canadian si amerizeaza-n fluviul Hudson. Nici o victima, în afara de pasari, înghitite de reactoare.
    28 decembrie 2014 : Indonezia, disparitia zborului 8501 AirAsia operat de-un Airbus A320-200 care plecase la la Java cu 162 de persoane la bord si trebuia s-aterizeze la Singapore.

  21. @Anomim (II): 24 martie 2015 : celebrul zbor 9525 Germanwings, Barcelona – Düsseldorf, se prabuseste-n sudul Frantei. Act voluntar al pilotului (Andreas Lubitz), sinucigas.
    31 octombrie 2015 : Airbus A321 decolat de la Charm el-Cheikh, zborul 9268 al companiei ruse Metrojet cu destinatia St Petersburg, doborât în Sinai cu cei 224 de pasageri si membri ai echipajului. Atentat al Statului Islamic.
    19 mai 2016 : zborul 804 al EgyptAir, de pe ruta Paris Charles de Gaulle – Cairo se prabuseste pe coastele Greciei. Lipsa de-ntretinere a aparatului.
    15 august 2019 : un A321, zborul 178 al Ural Airlines, care-ar fi trebuit sa zboare-ntre Moscova, Jukovsky – Simferopol, Crimeea, aterizeaza-ntr-un lan de porumb. Pierduse 2 motoare, din cauza unor stoluri de pescarusi, la decolare. Nici o victima : « miracolul de la Ramensk », cu referire la « miracolul de pe fluviul Hudson”, 2009
    tot cu un A320, al US Airways, soldat, si el, fara victime. Astea fiind toate. Compara-le cu accidentele Boeing.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.