Cât mai costă 30 de kilometri de autostradă

Compania de Autostrăzi (CNAIR) a semnat cu italienii de la Astaldi contractul proiectare și execuție a secțiunii 5 din autostrada Sibiu-Pitești, cuprinsă între Curtea de Argeș și Piteși. Traseul este amplasat în județul Argeș și are o lungime de 30,35 km iar valoarea contractului se ridică la 1.710.277.069,34 lei fără TVA. Sursa de finanțare o reprezintă fondurile europene nerambursabile, potrivit unui comunicat al CNAIR. În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 60 luni, respectiv: 12 luni perioada de proiectare și 48 de luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată de Astaldi SpA este de 120 de luni (10 ani.)

Traseul acestei secțiuni începe în zona localităţii Curtea de Arges si contiuă paralel cu râul Argeș până la actuala centură a Municipiului Pitești. Viteza de proiectare este de 120 km/h, iar platforma autostrăzii este de 26,00 m lătime. Principalele lucrări de artă constau în construcția a 12 poduri, 1 viaduct, 6 pasaje, 3 noduri rutiere, 1 spațiu de servicii, 1 centru de întretinere și coordonare, 1 parcare de scurtă durată.

Prezent la ceremonia de semnare a contractului, premierul Ludovic Orban a spus că proiectul Autostrăzii Sibiu – Piteşti este unul dintre proiectele sale „de suflet”, din vremea când era ministru al Transporturilor. „Am ţinut să fiu astăzi (luni – n.r.) prezent la semnarea contractului pe lotul cinci al autostrăzii Sibiu – Piteşti, pe care îl consider ca un proiect de suflet al meu. Am fost o perioadă de timp un an şi câteva luni ministrul Transporturilor, la începutul lunii mai 2007 şi am fost prezent la lucrările pe centura Piteştiului”, a spus Ludovic Orban.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a afirmat că ținta Guvernului Ludovic Orban este să finalizeze cât mai repede obiectivele aflate în execuţie. ”Avem în lucru 164 de km de autostradă (…). După ani de amânări, tergiversări şi blocaje, anul 2020 va fi anul autostrăzii Sibiu-Piteşti. Până la sfârşitul lunii mai vom stabili câştigătorul licitaţiei pentru proiectare şi execuţie pentru lotul 4 Ungheni-Curtea de Argeş, de 9,9 km două miliarde de lei, şi estimăm semnarea în luna iunie 2020 pentru secţiunea 3 Cornetu – Tigveni, cei 37,4 km, cu o valoare de circa 4,7 miliarde de lei. Secţiunea 2 Boiţa Cornetu, de 31, 3 km, aproximativ 4 miliarde – aici stadiul actual este în curs de cercetări co tehnice suplimentare urmând ca luând în considerare rezultatul acestor studii să se finalizeze documentaţia tehnică şi să fi demarată procedura de atribuire a contractului de proiectare şi execuţie”, a spus ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

În data de 14 aprilie 2019, CNAIR a semnat contractual de proiectare și execuție pentru secțiunea 1, Sibiu – Boița, în lungime de 13,17 km.

Pentru Secțiunea 2, Boița – Cornetu, (inclusiv Secțiunea 1, Lot 2) în lungime de 31.33 km (din care Secțiunea 2: 30,35 km și Secțiunea 1, Lot 2: 0.98 km) sunt în curs investigații geotehnice suplimentare, cu finanțare din asistența tehnică acordată de către Ministerul Fondurilor Europene, urmând ca după efectuarea acestor studii, să se finalizeze documentația tehnică și să fie demarată procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție.

Secțiunea 3, Cornetu – Tigveni, în lungime: 37,40 km, are ca termen estimat pentru lansarea procedurii de licitație a contractului de proiectare și execuție sfârșitul lunii iunie 2020.

Procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție pentru Secțiunea 4, Tigveni – Curtea de Argeș este în derulare (evaluare oferte) și se estimează finalizarea acesteia la sfârștul lunii mai 2020.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4594 Articole
Author

6 Comentarii

  1. bulgari, costa 3 milioane per km.
    La noi de patru ori mai mult. Dle, cine este CNAIRul asta, stat in stat?
    Daca il mai vad pe Neaga, emigrez in Albania!

    • De aia a vrut secuiul sa fie prezent personal la semnare. La foamea lui si a ‘liberalilor’ sai … Analfabetul ala de Body este in plus.

    • Ne prosteste Sica Mandolina in fata, iar italienii sunt niste hoti patentati: lucrari scumpe( cu forta de munca romaneasca platita prost) si lucari de slaba calitate! Bine ca nu sunt aia de pe tronsonul Deva- Sibiu(Impregilo), care au „castigat” un proces la Paris impotriva CNIAR.

  2. Cum asa, si fara nici macar vreo zece „studii de fezabilitate” ? Domne, nu-mi vine sa cred ! Ori „Nu se-ntimpla in Romania”, ori Petrache Lupu din Maglavit s-a insurat cu Fecioara din Lourdes si s-au mutat in Pantelimon !

  3. Cine va mai trăi v-a prinde la sfârsitul deceniului 3 din secolul 21 legatura pe autostradă București-Nadlac. Cât despre Cluj-Iași, Craiova Sibiu-Nădlac, Lugoj-Calafat, București-Iași, Iași-Chișinău-Bălți ca în Apus de soare a lui Delavrancea “Că autostrăzile nu le vor termina urmașii noștrii ci urmașii urmașilor noștri” etc… Dacă atunci vor mai fi camioane și nu trenuri de mare viteză și automobile personale.

  4. Circa 10 de milioane euro, este o suma exagerata pe km de autostrada! Terenul este destul de plat, nu stiu de ce baga atatea elemente de arhitectura! Doar pasajele si 3 noduri rutiere sunt justificate, partial ceva podete, restul este „umflatura”! N-a intrat Sica Mandolina la puscarie pentru Transalpina, dar acum intre sigur! Dupa ce emigreaza Klaun Magnus(2025), nu-l mai apara nici dracu!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.