Ministerul Justiției, despre cazul fugarului Dragoş Săvulescu

Dragoş Săvulescu, fostul acţionar de la Dinamo, care fusese arestat provizoriu după ce a fost reţinut în insula greacă Mykonos, nu a fost predat în vedere executării mandatului european de arestare emis în urma condamnării sale. Decizia a fost luată de o instanță din Grecia, anunţă Ministerul Justiţiei, care precizează că solicitările de predare se soluţionează prin contactul direct dintre autorităţile judiciare.

„Instanța din Republica Elenă a respins miercuri, 08.09.2021, cererea de predare a persoanei condamante SĂVULESCU EMIL-DRAGOȘ, arestat provizoriu la data de 9 august 2021, în vederea executării mandatului european de arestare emis de către Curtea de Apel București, în baza unei hotărâri judecătorești definitive de condamnare.

Informarea oficială este transmisă de către autoritățile competente elene autorității judiciare române emitente (Curtea de Apel București) în conformitate cu dispozițiile articolului 22 din Decizia-cadru nr. 584/2002 privind mandatul european de arestare și procedurile de predare între statele membre.

Ministerul Justiției nu deține o informare oficială în acest sens. Instanța din statul de executare are obligația de a informa autoritatea judiciară emitentă și nu autoritatea administrativă.

Reamintim diferența fundamentală dintre instituția extrădării și cea a mandatului european de arestare, în sensul că, în cadrul acestei ultime proceduri, cererile de predare se soluționează prin contactul direct dintre autoritățile judiciare.

Facem precizarea că, în cadrul procedurilor judiciare de predare în baza mandatelor europene de arestare, Ministerul Justiției acționează în conformitate cu competențele legale atribuite prin Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internațională în materie penală, republicată, cu modificările și completările ulterioare (legea care transpune Decizia cadru 2002/584/JAI). Art. 86 alin. 4 din Legea 302/2004 prevede că Ministerul Justiției, în calitatea sa de autoritate centrală:

a) primește mandatul european de arestare emis de o autoritate judiciară dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene și îl transmite parchetului de pe lângă curtea de apel în a cărui circumscripție a fost localizată persoana solicitată sau Parchetului de pe lângă Curtea de Apel București, în cazul în care persoana solicitată nu a fost localizată, ori de câte ori autoritatea judiciară emitentă nu reușește să transmită mandatul european de arestare direct autorității judiciare române primitoare;

b) transmite mandatul european de arestare emis de o autoritate judiciară română, dacă aceasta nu îl poate transmite direct autorității judiciare primitoare străine sau când statul membru de executare a desemnat ca autoritate primitoare Ministerul Justiției;

c) ține evidența mandatelor europene de arestare emise sau primite de autoritățile judiciare române, în scopuri statistice;

d) îndeplinește orice altă atribuție stabilită prin lege menită a asista și sprijini autoritățile judiciare române în emiterea și executarea mandatelor europene de arestare, se arată în informarea Ministerului Justiției.

Ministerul Justiției mai precizează că respinge ferm acuzațiile injuste și nefondate apărute în spațiul public, întrucât atât în această speță, cât și în orice altă procedură privind mandatul european de arestare Ministerul Justiției respectă cu strictețe atribuțiile și limitele sale conferinte prin lege, atât pe cea națională, cât și din perspectiva instrumentelor comunitare aplicabile.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

4 Comentarii

  1. Dupa cum se vede si din avion ,,justițea română” sa facut din nou de kkt, nefiind prima dată! Și nici ultima oară!

  2. Alt succes al Justitiei Romane. Noi stim numai ce ni se spune, dar oare de ce penalii nostri nu sunt recunoscuti de altii?
    Oare condamnarile noastre sunt bazate pe probe solide, sau pe suspiciuni rezonabile si indicii temeinice? Ca proba si indiciu nu e acelasi lucru.

  3. Ce spune Ministerul Justitiei nu-s decat elucubratii tortionare emise de analfabeti functionali ce au corupt justitia.

    Despre justitia din Romania s-au exprimat judecatori din Italia, Grecia, Serbia, Spania, Cipru, Marea Britanie, Danemarca, iar toti acesti judecatori i-au trimis la plimbare pe kolhozarii judecatori din Romania.

    In Romania exista o pseudo-justitie prin care colcaie securici, prosti, analfabeti, demagogi, impostori, escroci, toti ingramaditi in grupuri infractionale organizate.
    Doar criminali!

  4. Tara asta a crescut dealungul timpului din inertie, nu prin contributia oamenilor de afaceri, politicienilor sau justitiei. Instiutiile statului sunt aceleasi prin intermediul carora afaceristul-manechinul-securistul/interlopul Dragos Savulescu s-a imbogatit din diferitele retrocedari etc… erau corecte. Cand trebuie sa raspunda afaceristul-manechinul-securistul/interlopul nostru Dragos Savulescu devine fugar, iar institutiile statului sunt incompetente si abuzive. Eu cred ca ar trebui sa ii plangem toti de mila.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.