Cine se pune bine cu şefii industriei de spectacole

Cum să îţi lansezi trupa la nivel european în era videoclipurilor virale, a reţelelor de socializare şi a sistemului internaţional de târguri, festivaluri de tip showcase şi hub-uri culturale? Artiştii care doresc o carieră internaţională, contracte care să le permită bugete de dezvoltare sau concerte la Eurosonic, Reeperbahn, Tallin Music Week, Where’s The Music, MENT, Novarock, Hurricane, Lollapalooza şi alte mari festivaluri ale lumii au şansa unică să-i întâlnească la Sibiu pe cei mai importanţi decidenţi din industria muzicală europeană, reuniţi în perioada 27-29 iulie pentru prima ediţie East European Music Conference, arată un comunicat de presă.

Prima întâlnire în România a reprezentanţilor de top ai industriei muzicale europene este organizată de ARTmania, cu sprijinul Consiliului Local şi al Primăriei din Sibiu. Vreme de două zile, experţi de top din industria muzicală europeană se vor întâlni cu publicul din România, în cadrul unei serii de conferinţe, urmate de reuniuni informale, găzduite de Sala Thalia, elegantul sediu al Filarmonicii din Sibiu.

„În ultimii ani am participat, în calitate de director a două festivaluri, la showcase-uri şi întâlniri ale unor reţele muzicale ce reprezintă o adevărată rampă de lansare pentru artişti şi trupe emergente pe scena muzicală. Organizate de cei mai importanţi producători europeni, acest tip de evenimente generează contextul care, pe de-o parte, îţi facilitează accesul la ultimele tendinţe în domeniul muzical şi, pe de altă parte, se concretizează în selecţia de trupe şi artişti pentru viitoarele producţii. În această logică am construit şi Sibiu – Festival City East European Music Conference. Astfel, în premieră pentru România, la reuniunea de la Sibiu vor fi prezenţi acei decidenţi europeni pentru care orice manager sau artist european ar străbate mii de kilometri şi ar cere multe recomandări pentru o programare”, spune Codruţa Vulcu, director al Festivalului ARTmania, Blaj aLive şi iniţiator al platformei East European Music Conference.

Sâmbătă, 29 iulie, de la ora 16.00, în cadrul conferinţei „Clubul Artiştilor şi al Managerilor – Cum să-ţi lansezi trupa la nivel european? Reţeaua internaţională a târgurilor muzicale”, va fi explicat sistemul internaţional de târguri culturale şi alte soluţii contemporane pentru poziţionarea trupelor şi a artiştilor pe pieţele internaţionale, în cadrul East European Music Conference, de unii dintre cei mai experimentaţi dintre agenţii de top ai Europei: “Festivalurile de tip showcase creează oportunităţi pentru trupe, artişti şi alţi profesionişti din industria muzicală. Organizatorii acestui tip de festival generează contexte în care organizatorii, reprezentanţii caselor de discuri, jurnaliştii sau alţi profesionişti din industria muzicală să poată vedea cele mai interesante noi trupe şi produse, în care artiştii vor întâlni oameni care-i pot învăţa cum să-şi profesionalizeze acţiunile creative. Acest tip de eveniment este în mod special important în Estul Europei, unde piaţa muzicală este mai puţin dezvoltată, se află încă în perioadă adolescentină. Dar învăţăm şi creştem! Depinde de fiecare dintre voi, de felul în care folosiţi aceste oportunităţi, astfel încât să vă puteţi duce efortul creativ la un nou nivel” – Matjaž Manček, Director al Festivalului MENT Ljubljana.

“Există nenumărate moduri de a lansa pe piaţa internaţională un artist, o trupă sau un spectacol, într-o epocă în care reţelele sociale, reţelele YouTube şi Vimeo şi platformele de streaming, corect folosite, pot aduce peste noapte o uriaşă notorietate. Sistemul internaţional de târguri de spectacole este, de asemenea, o platformă excelentă pentru startul unei cariere internaţionale. Artiştii şi managerii trebuie să participle la cât mai multe evenimente internaţionale care reunesc reprezentanţi ai industriei muzicale, pentru a-şi mări şansele ca aceştia să-i selecteze pentru propriile evenimente sau festivaluri. Eurosonic Noorderslag, evenimentul pe care îl cunosc cel mai bine, este o uriaşă rampă de lansare pentru artişti, în măsura în care adună agenţi şi directori de festivaluri, care au oferte nenumărate şi variate. Condiţia este să fii bun, foarte bun, muzica să fie susţinută de un show excelent, iar în spate să existe o echipă de management motivată şi competentă, capabilă să gestioneze ofertele şi, în momentul în care apare, şi succesul!”, spune Ruud Berends, co-propriatar şi co-fondator al faimosului International Festival Forum – IFF (Londra, Marea Britanie) şi consultant pentru Eurosonic Noorderslag, una dintre reţele internaţionale prestigioase de marketing în industria muzicală.

Tudor Chirilă: “Toate ţările europene au un birou de export de talente”

Tudor Chirilă şi Trupa Vama, alături de proiectul The Deep Sound of Maramureş, se numără printre artiştii români care se alătură programului East European Music Conference. Prezentat la Paris, Haga sau Bruxelles, The Deep Sound of Maramureş, un proiect care integrează în structuri artistice contemporane un concept de cercetare antropologică din aria acustică tradiţională, va fi unul dintre spectacolele prezentate în cadrul mini-seriei Showcase Festival incluse anul acesta în programul East European Music Conference. Interesaţi de modalităţi şi oportunităţi contemporane de dezvoltare, Tudor Chirilă şi trupa Vama vor fi reprezentaţi la East European Music Conference.

“Până nu demult, am crezut că destinul unui artist de anvergură internaţională se bazează pe muzică, noroc şi – de dată mai recentă – exploatarea social media. Și nu-mi explicam de ce, cu puţine excepţii, artişti români din genuri diferite, cu repertoriu în engleză la standarde europene, nu reuşeau să facă pasul către reprezentarea afară. Apoi am înţeles că aproape toate ţările europene (mai puţin România) au un birou de export care sprijină artiştii locali în încercarea de a se promova în teritorii străine (Don’t Panic, We’re from Poland, Iceland Music Export, Hungarian Oncoming Tunes şi altele asemenea). Pentru că e nevoie de sprijin, atât la nivel de know how, cât şi din punct de vedere financiar, şi mai ales de unitate în comunicare. Să comunici o breaslă şi muzica ei, nu cazuri particulare. Există multe modalităţi de promovare, dar fie nu le ştim, fie sunt greu de accesat. EEMC mi se pare o oportunitate excelentă pentru artiştii români de a înţelege cum funcţionează lucrurile afară, cum pot aplica la diverse showcase-uri şi festivaluri, cum pot organiza un turneu în afara ţării. Noi, Vama, încă ne gândim cum să facem să fim şi la concerte programate de ceva vreme la mare, şi la Sibiu, în acelaşi timp” – Tudor Chirilă, trupa Vama.

„Imaginează-ţi cel mai tare lineup de festival, cu artiştii tăi preferaţi, care nu au mai fost în România şi pentru care ar trebui să călătoreşti în alte ţări pentru a-i asculta. Și mai imaginează-ţi că după fiecare concert din festival ai avea ocazia să primeşti un autograf sau să faci o fotografie cu fiecare artist. Cam aşa va fi şi la East European Music Conference, cu diferenţa că aici, „artiştii” sunt unii dintre cei mai influenţi oameni din lumea live-entertainmentului din Europa: promoteri de festivaluri, agenţi de booking, fondatorii unor showcase-uri şi conferinţe care pot schimba cariera oricărui artist care îşi doreşte succes internaţional. Cred că e fabulos că toţi oamenii aceştia vor fi la Sibiu pentru două zile, iar artiştii români vor avea ocazia să-i asculte şi, mai ales, să interacţioneze cu ei. Eu sigur voi profita de ocazie” – spune Carina Sava, manager al trupei Vama.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Razvana Ancutescu 205 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.